ریاضت علم کیمیا از شیخ رجبعلی خیاط,علم کیمیا در عرفان

ریاضت علم کیمیا از شیخ رجبعلی خیاط,علم کیمیا در عرفان
ریاضت علم کیمیا از شیخ رجبعلی خیاط,علم کیمیا در عرفان

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب doa786.com ریاضت علم کیمیا از شیخ رجبعلی خیاط,علم کیمیا در عرفان را قرار دادیم . علم کیمیا یکی از علوم مربوط به علوم غریبه است . علم کیمیا یعنی تبدیل مس به طلا و سایر مسائل روحانی و معنوی و عرفانی می باشد . افراد بسیار کمی صاحب علم کیمیا بودند از جمله شیخ بهایی . در ادامه از سایت دعا 786 همراه ما باشید با ریاضت و سختی های علم کیمیا که از شیخ رجبعلی خیاط نقل شده است . سایت دعا 786 …

,علم کیمیا,علم کیمیا کی تعریف,علم کیمیا نخودکی,علم کیمیاگری در جدول,علم کیمیا در قرآن,علم کیمیا در اسلام,علم کیمیاگری,علم کیمیاگری چیست,علم کیمیا از نظر اسلام,علم کیمیا در جدول,علم کیمیا نخودکی به امام,علم کیمیا نخودکی نی نی سایت,علم کیمیا نخودکی اصفهانی,علم کیمیا نخودکی به امام خمینی,علم کیمیا شیخ نخودکی,علم کیمیا از نظر نخودکی,علم کیمیا شیخ حسنعلی نخودکی,علم کیمیاگری در حل جدول,شکوفایی علم کیمیا در تمدن اسلامی,علم کیمیاگری نخودکی,علم کیمیاگری در اسلام,کتاب علم کیمیاگری,یادگیری علم کیمیاگری,اموزش علم کیمیاگری,معنی علم کیمیاگری,تاریخچه علم کیمیاگری,علم کیمیای جدید در جدول

ریاضت علم کیمیا از شیخ رجبعلی خیاط,علم کیمیا در عرفان

علم کیمیا تبدیل مس به طلا,علم کیمیا چیست,علم کیمیا در علوم غریبه,معنی و مفهوم علم کیمیا,آشنایی با علم کیمیا,ریاضت و سختی های علم کیمیا

ریاضت علم کیمیا از شیخ رجبعلی خیاط,علم کیمیا در عرفان

درباره کیمیا گری محبت خدا و کیمیای حقیقی

داستان جالبی از جناب « شیخ رجبعلی خیاط » (ره) نقل شده :

زمانی که دنبال علم کیمیا بودم مدتی ریاضت کشیدم تا به بن بست رسیدم و چیزی دستگیرم نشد ، سپس در عالم معنا این آیه عنایت شد که « مَن کان یرید العزة فلله العزة جمیعا» ( هرکس سربلندی و عزت می خواهد ، سر بلندی یکسره از آن خداست)

سوره مبارکه ی فاطر / 10

عرض کردم « من علم کیمیا می خواستم»

عنایت شد که : علم کیمیا را برای عزت می خواهند و حقیقت عزت در این آیه است، خیالم راحت شد.

چند روز بعد از این جریان دو نفر – اهل ریاضت به منزل مراجعه و جویای بنده شدند.

پس از ملاقات گفتند : دو سال در زمینه علم کیمیا تلاش کرده ایم و به بن بست رسیده ایم ، متوسل به حضرت رضا – علیه السلام- شده ایم مارا به شما احاله داده اند!

شیخ تبسمی کرد و داستان فوق را برای آنان تعریف کرد و افزود :

« من برای همیشه خلاص شدم، حقیقت کیمیا تحصیل خودِ خداست»

شیخ گاهی در این باره ، این جمله از دعای عرفه را برای دوستان می خواند:

ماذا وجد من فقدک و ماالذی فقد من وجدک

چگونه پیدا کند آن که تو را گم کرده است و کیست که تو را محققا پیدا کند؟

علم کیمیا در عرفان :

همان طور که بسیاری از عزیزان سالک می دانند آن چه که معروف است علم کیمیا یعنی عارف کامل قدرت دارد فلزات را مثلا مس را به طلا تبدیل کند . تبدیل فلز و مس به طلا را کیمیا گویند .

البته این یک تعریف از علم کیمیا است که همه مردم آن را به آسانی می توانند درک کنند و تصور صحیح و دقیق داشته باشند و هم چنین می توانند تصدیق کنند . علم کیمیا با این تعریف را عموم مردم می شناسند .

اما تبدیل مس یا فلزی دیگر به طلا یا حتی تبدیل هر ماده ای مثلا چوب یا سنگ به طلا چون اتفاق افتاده است و بشر از عارفان کامل دیده است ، باور به آن و ایمان به آن ، کار سخت و دشواری نیست .

اگر چه علم کیمیا به همین معنی که گفته شد باز در میان بنی آدم ؛ افراد بی خبر و جاهل و نادان هستند که به علم کیمیا باور و ایمان ندارند .

این افراد معمولا دارای روح و حیات فیزیکی و مشترک با حیوان هستند و از روح انسانی و انسانیت بهره ای ندارند . آن روحی که خدایی است

در قرآن فرموده :

از روح خودم در انسان دمیده ام ( نفخت فیه من روحی ) آن روح خدایی در این آدم های دو پای بی شاخ و دم نیست و باطن این افراد از بشر به صورت حیوان است . بگذریم .

مثلا در داستان عمار یاسر و علی ابن ابی طالب (ع) اتفاق افتاد که سنگ در دستان این دو نفر به صورت طلا در آمد و بر عکس آن هم اتفاق افتاد که طلا در دست عمار سنگ شد بنا بر اراده خودش و با استمداد از امام علی (ع)

یا در داستان شیخ بهایی و محمد عارف معروف به پیر پالان دوز با اراده شیخ بهایی چوب به طلا تبدیل شد و با اراده پیر محمد عارف ، طلا به چوب تبدیل شد .

مزار و مرقد این هر دو عارف در نزدیک بارگاه ما فوق ملکوتی امام هشتم قرار دارد .

طبعا علم کیمیا را هم به دو معنی دارا شد .

1- علم کیمیا به معنی که در فوق تعریف شد یعنی تبدیل فلزات و مواد به طلا مثلا تبدیل مس و سنگ و چوب به طلا .

2- آن چه منظور ما هست از مطالب فوق که آن ها مقدمه بود برای بیان این تعریف از علم کیمیا :

آیت الله نخودکی و آیت الله قاضی و آیت الله بهجت و … علم کیمیا را به دو معنی در اختیار دارند : یک به معنی تبدیل سنگ و فلز و چوب به طلا .

2- تبدیل مس و فلز وجود بنی آدم به طلا یعنی عارفان کامل می توانند مس وجود هر یک افراد بشر را به طلا تبدیل کنند .

در شرح تعریف دوم باید گفت : هنر اصلی علی ابن ابی طالب که امام عارفان در طول تاریخ بشر تا پایان دنیا هست و شاگرادن و تلامذه امام علی یعنی انبیاء و پیامبران و عارفان کامل بعد از ایشان ، این نیست که بیمار لا علاج را شفاء می دهند یا مشکل آدم ها را از طریق غیبی و با معجزه و از راه غیر طبیعی حل می کنند و کرامت و معجزه دارند .

بلکه هنر اصلی این خلیفه های حضرت حق در عالم وجود ، این است که علم کیمیا با تعریف دوم را دارند و می توانند و قدرت الهی و خدایی دارند که افرادی از ما بنی آدم که صاحب نفس اماره بالسوء هستیم و صاحب روح حیوانی هستیم ، نفس و جان و روح ما به نفس لوامه و وجدان و به نفس مطمئنه قدسیه و نفس زکیه تبدیل کنند و به عبارت صریح تر و روشن تر حیوان را به ملک و فرشته تبدیل کنند و فرشته و ملک را به انسان ما فوق ملک تبدیل کنند .

 تذکره و تبصره :

رفقای سالک یاد شما باشد که فقط عارف کامل می داند که این راه رفتنی نیست بلکه بردنی هست . باید شیخ و پیر طریقت دستگیری کند و ما را ببرد .

از عشق و علاقه و وابستگی به جماد بمیری لکهو سر از عشق به گیاهان و نباتات در آوری . از نبات بمیری سر از عالم حیوانات در آوری

. بار دیگر از فرشته و ملک پران شوی و بالا تر بروی و سر از آن چه در وهم نیاید در آوری .

این تعریف از علم کیمیا را غیر از سالکین تحت ولایت پیر و استاد و شیخ ، و غیر از عارفان

منکرین فضائل عارفان که اسیر در عالم طبع و طبیعت و جهان مادی هستند و در زندان دنیا اندیشه آن ها اسیر است و در عمر خود یک جن و یک ملک ندیده اند در واقع کور و کر هستند

یعنی چشم و گوش برزخی و ملکوتی آن ها بسته است و این حقایق را درک نمی کنند و از عالم ملکوت و جبروت و لاهوت و عالم ارواح و عالم عقل کاملا بی بهره و بی خبر هستند

بلکه باطن آن ها حیوان است اما به فرموده قرآن ، حیوان اهلی و مانند اسب و شتر و گاو و گوسفند و میمون و الاغ و خر و طوطی و … هستند .

حقیر فقیر سال ها قبل از خدا خوسته بودم که گوسفند باشم چون گوسفند به سایر موجودات عالم حمله نمی کند و سر به زیر است و آزار او به کسی نمی رسد .

هم اکنون تحت ولایت شیخنا منصور می بینم که هیچ آزار و اذیتی برای سایر موجودات عالم ندارم .

هر چه بخواهی از خوبی ها و نعمت های مادی و یا معنوی ، حضرت حق به تو می دهد .

به فرموده خودش در قرآن :

کلا نمد هاولاء و هاولاء من عطاء ربک و ما کان عطاء ربک محظورا .

والسلام علی عباد الله الصالحین و العارفین و السالکین و رحمه الله و برکاته .

برگرفته از سایت ملکوتی ها

*******************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

دیدگاه کاربران ( 0 )

ارسال دیدگاه جدید +
لغو پاسخگویی

اولین نفر باشید دیدگاهی ثبت میکند