آثار باستانی و خمره های سفالی تپه ارسطو

پیدا کردن و کشف خمره و کوزه های سفالی و آثار باستانی در نپه باستانی ارسطو در سایت دعا 786

در این پست از سایت دعا و دفینه یابی doa786.com آثار باستانی و خمره های سفالی تپه ارسطو را قرار دادیم . در حفاری هایی که توسط باستان شناسان در تپه باستانی و تاریخی ارسطو به عمل امده مقادیر زیادی خمره های سفالی بزرگ و اثار باستانی کشف و پیدا شده است …

خمره سفالی در جدول,خمره سفالی در حل جدول,خمره سفالی قدیمی,خمره سفالی شراب,خمره سفالی در جدول کلمات,خمره سفالی جدول,خمره سفالی لعابدار,خمره سفالی حل جدول

آثار باستانی و خمره های سفالی تپه ارسطو

آثار باستانی تچه ارسطو,کشف خمره های سفالی از تپه باستانی ارسطو,گنج و دفینه تپه باستانی ارسطو,حفاری برای یافتن دفینه های تپه ارسطو

آثار باستانی و خمره های سفالی تپه ارسطو

کشف اسکلت های انسانی در کف فضاهای معماری تپه ارسطو از دفن افراد در محل زندگی خود به شیوۀ سنت پیش از تاریخ در دوره انقلاب روستانشینی حکایت دارد.

کشاورزی، مالکیت خصوصی ، سکونت انسانی ، قاچاق و تجارت غیر قانونی ، نداشتن درک اقتصادی و هویتی آثار فرهنگی از مهمترین چالش های میراث فرهنگی در بحث حفاظت است و آنچه بیشتر از همه تپه ارسطو را تهدید می کند کشاورزی است.

هدف اصلی از کاوش در تپه ارسطو کاهش معضلات پیش تر اشاره شده و شناساندن این محوطه تاریخی و ارزشمند ما قبل تاریخ است.

در این صورت امکان حفظ این اثر باستانی بیش از پیش مهیا می شود .

نجات محوطه از خطرات و تهدید ها ، ایجاد سایت موزه و داشتن یک نماینده از هزاران محوطه انقلاب تولید غذا و شهر نشینی، کمک به شناخت تاریخ بشریت و… از دیگر اهداف انجام کاوش در تپه ارسطو می باشد .

در بررسی های سطحی و اولیه با توجه به یافته های موجود 2دوره اصلی مس سنگی و عصر مفرق برای گروه باستان شناس مشخص شد که بعد از حفاری ها نیز همین نتایج به دست آمد .

نحوه کاوش در این تپه باستانی انتخاب محل ترانشه و گمانه زنی و تعیین حریم محوطه است و کاوش در تپه ارسطو به کشف خشت های مستطیلی، آثار معماری ، اسکلت های انسانی ، خمره های بزرگ سفالی ،سفال های منقوش ، درفش ،ابزارهای استخوانی ، بقایای اجاق ، سنگ آسیاب ، انبار آذوقه، دیوار دفاعی ، سفال های کم یاب کورارس و… منجر شد .

یکی از موارد برجسته در این منطقه تاریخی را حیات فرهنگ یانیک در محدوده یاد شده است که از ویژگی های آن سبک معماری خاص است.

پیرو بررسی های انجام شده این فرهنگ از شمال غرب ایران و منطقه آذربایجان تا فلات مرکزی امتداد داشته و از لحاظ وسعت منطقه ایِ این سبک از معماری تپه ارسطو از نمونه های شاخص به شمار می رود.
اسکلت های انسانی در برخی از اتاق های فضای معماری موجود است .
این اسکلت ها نشان می دهند این افراد به سنت های پیش از تاریخی در کف تدفین شده بودند.
در دوره انقلاب روستانشینی انسانها برای نخستین بار مردگان را در محل زندگی خود دفن می کردند که اجساد کشف شده در تپه ارسطو گواه این مدعا است .
بین آثار کشف شده در تپه ارسطو ملارد با آثار تپه تاریخیˈ سیلکˈ درکاشان ، تپه ˈگیان ˈدرلرستان و تپه ˈیانیک ˈ در آذربایجان شرقی شباهت های دیده می شود.

منبع : سایت دعاگو

**************************************************

بازنشر : سایت دعا 786 قویترین سایت دعا و تعبیر خواب و فال و باستان شناسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.