بهترین دعا برای سر در منزل,نوشتن آیات قرآنی بر سر در خانه ها

خواص و فضیلت نوشتن آیات قرآنی و دعای دفع بلا بر سر در خانه و منزل در دعا سایت

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب doa786.com بهترین دعا برای سر در منزل,نوشتن آیات قرآنی بر سر در خانه ها را قرار دادیم . نوشتن برخی از آیات قرآنی و ذکر و دعاها بر سر در خانه ها و منازل می توان بسیار موثر و خوش یمن باشد . از جمله ذکرهای پرفضیلت که بر سر در خانه ها نوشته می شود ذکر بسم الله الرحمن الرحیم می باشد که برای دفع بلا و افزایش خیر و برکت منزل بسیار مجرب است . دعا سایت …

,دعای سر در خانه,دعای سر در منزل,دعا برای سر در خانه,دعای سر درب منزل,بهترین دعا برای سر در خانه,دعا بر سر در خانه,دعا برای سر گرفتن معامله خانه,بهترین دعا برای سر در منزل نی نی سایت ,سر در خانه,سر در خانه ویلایی,سر در خانه های قدیمی,سر در خانه دکتر حسابی,سر در خانه باغ,سر در خانه های مدرن,سر در ورودی خانه,اصلاح سر در خانه,مدل سر در خانه,بر سر در خانه نوشتند درگذشت,سر در منزل ویلایی,سر در خانه های ویلایی,نمای سردر خانه ویلایی,سر در ورودی خانه های ویلایی,طراحی سردر خانه های قدیمی,سر در ورودی خانه های قدیمی,عکس سردر خانه های قدیمی,سر درب خانه های قدیمی,شعر سر در منزل دکتر حسابی,سر در منزل دکتر حسابی,سر در ورودی خانه مدرن,سر درب ورودی خانه مسکونی,نمای سر در ورودی خانه,طراحی سر در ورودی خانه سنتی,طراحی سردر ورودی خانه,سر در ورودی منزل,سردر ورودی خانه های سنتی,اصلاح سر در خانه با موزر,اصلاح موی سر در خانه,اصلاح موی سر در خانه با ماشین,اصلاح مو سر در خانه,اصلاح سر در منزل,اصلاح ساده موی سر در خانه,اصلاح موی سر مردانه در خانه,اصلاح موی سر پسرانه در خانه,آموزش اصلاح موی سر در خانه,مدل سر در خانه ویلایی,مدل موی سر در خانه,مدل سر خامه ای,بر سر خانه نوشتند درگذشت,شعر بر سر خانه نوشتند درگذشت

بهترین دعا برای سر در منزل,نوشتن آیات قرآنی بر سر در خانه ها

دعای سر در خانه,ذکر برای سر در خانه,ذکر و دعای سر در خانه,نوشتن دعای سر در منزل,ایه قرآنی برای سر در منزل,آیه و سوره برای سر در منزل,نوشتن اذکار و ادعیه سر در منزل

بهترین دعا برای سر در منزل,نوشتن آیات قرآنی بر سر در خانه ها

نوشته های قرآنی در سر در خانه ها :

یکی از آیاتی که بیش از همه بر سر در خانه‌ها دیدیم «بسم الله الرحمن الرحیم» بود.

آموزه استفاده از این آیه و بر زبان راندن آن در آغاز کارها، برای انجام بهتر و با برکت‌تر آنها، از زیباترین و پر ارج‌ترین آموزه‌های دینی است.

نقش و اهمیت شروع هرکار با نام پروردگار تا آنجا است که پیامبر(ص) می‌فرماید:

هرکار مهمی که درآن «بسم الل» ذکر نشود، بی فرجام است.

نوشتن بسم‌ا… الرحمن الرحیم بر سر در خانه‌ها، علاوه بر یادآوری این نکته که برای ورود به خانه، بسم‌ا… بگوییم، مآیه ایمنی از بلاها خواهد شد،

چنانکه مرحوم «کفعمی»از پیشوایان دینی نقل کرده است:

«هر کس لفظ الرحمن الرحیم را بر سر در بیرونی منزل خود بنویسد، از هلاکت در امان خواهد بود». بسم الله رمز بقا و دوام است زیرا هر جه رنگ خدایی نداشته باشد فانی است.

یکی دیگر از آیاتی که بر سر در بیشتر خانه‌ها به چشم می خورد، آیه شریفه و «ان یکاد…» بود.

أن یکاد یا و أن یکاد، در شمار پر کاربردترین ایات قرآنی در زندگی مردم ایران قرار دارد.

این آیه از قدیم یکی از پرکاربردترین طرح تابلو فرش‌های ایرانی بوده است.

همچنین در محل کار،ادارات و روی اتوبوس و در خیلی از جنبه‌های دیگر زندگی همیشه این آیه ذکر ایرانیان بوده و هست.

و «ان یکاد» آیه ۵۲و۵۱ سوره قلم است که به نام آیه چشم زخم نیز شناخته می شود.

یکی از ایاتی است که،به شکل کامل نوشته می شود و به منظور دور کردن چشم زخم بر سر در خانه‌ها، نصب می‌گردد.

چنانکه در شأن نزول این آیه نیز گفته‌اند که درباره چشم خوردن پیامبر(ص) از ناحیه عده‌ای از مخالفین بود (الکافی،۴/۵۶۷) و در برخی کتاب های روایی و دعایی خواندن و نوشتن آن را برای دفع چشم زخم حسودان و بد خواهان مفید دانسته‌اند. ب

ه عنوان نمونه،از امام حسن(ع) روایت شده است که فرمود: دوای درد چشم زخم، آیه:«و ان یکاد الذین کفروا…»است. (جامع الخبار/۱۸۴).

آیه دیگری که در بیشتر سر در،خانه‌های قدیمی و جدید به چشمم خورد، آیه ۴۰ سوره نمل یعنی آیه شریفه «هذا من فضل ربی» بود.

دنیا پرستان مغرور، هنگامی که به قدرت می رسند، همه چیز را جز خود فراموش می‌کنند، و تمام امکاناتی را که بدست آورده‌اند، قارون وار که می‌گفت: «انما اوتیته علی علم عندی»: آنچه را دارم بر اثر علم و دانش من است (سوره قصص آیه ۷۸) از ناحیه خودشان می دانند لا غیر، در حالی که بندگان خاص خدا به هر جا برسند می گویند: هذا من فضل ربی: این از فضل خدا است بر ما.

نگارش این جمله قرآنی بر بالای درب خانه ها،نشانگر آن است که ساکنینش نعمت‌هایی را که خداوند به آنان ارزانی می‌دارد، همواره به یاد دارند و سپاس می­‌گویند و همه آنچه را که دارند،از فضل و رحمت خداوند می دانند،نه نتیجه شایستگی و تلاش خود و این، سبب افزایش نعمت بر آنان می گردد.

یکی دیگر از آیاتی که از قدیم بر سر در خانه‌ها نصب شده است آیه شریفه «انا فتحنا لک فتحا مبینا» است. سوره فتح از جمله سوره‌هایی است که پیامبر (ص) آن را بسیار دوست داشته است و فضائل فراوانی را برای خواننده آن بیان کرده است. این سوره پس از صلح حدیبیه بر پیامبر (ص) نازل شد و خیلی از مفسران منظور از فتح را همین صلح دانسته‌اند. برای کسی که سوره فتح را می خواند آثار و برکات فراوانی ذکر شده است. امام صادق (ع) فرمود: سوره فتح را بنویسید و همیشه همراه داشته باشید تا از خصومت و دعوا در امان باشید و در‌های خیر و خوبی به روی شما باز شود.

یکی دیگر از آیاتی که نه تنها بر سر در خانه‌ها که همیشه در تمام جنبه‌های زندگی ایرانیان به کار می رود «آیت الکرسی» است. شهرت آیه ۲۵۵ سوره بقره به آیهالکرسی، به صدر اسلام برمی‌گردد.

ترسیم رابطه­ خداوند با آفریدگانش به ویژه انسان و جامعیت این ترسیم در آیهالکرسی، موجب امتیاز این آیه بر دیگر آیات شده و مفسران را وا داشته‌است تا با اهتمامی ویژه، به شرح آن بپردازند یا در این باره نوشته‌های مستقلی بنگارند.

شاید بد نباشد فلسفه نصب آیت الکرسی بر سر در خانه‌ها را هم با این حدیث تمام کنم، پیامبر (ص) به امیرالمومنین علی (ع) فرمودند: آنگاه که از منزل در پی حاجتی بیرون شدی آیت‌الکرسی تلاوت کن، زیرا موجب برآورده شدن حاجت می‌باشد.

برگرفته از سایت ملکوتی ها

*******************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.