بهترین زمان برای خواندن نماز حرز امام جواد و طریقه خواندن آن

زمان و ساعت و مکان خواندن نماز حرز امام جواد و طریقه خواندن نماز حرز امام جواد در دعا سایت

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب doa786.com بهترین زمان برای خواندن نماز حرز امام جواد و طریقه خواندن آن را قرار دادیم . قبل از استفاده و بستن حرز امام جواد بر بازو باید آداب و شرایط آن رعایت شود از جمله نماز مخصوص حرز امام جواد خوانده سود و ذکر و دعاها و سوره های قرآنی برای حرز خوانده شود . خواندن نماز مخصوص حرز امام جواد باید در ساعت و زمان خاصی انجام شود . سایت دعا 786 …

,زمان خواندن نماز حرز امام جواد,وقت خواندن نماز حرز امام جواد,زمان مناسب خواندن نماز حرز امام جواد,زمان مناسب برای خواندن نماز حرز امام جواد,

بهترین زمان برای خواندن نماز حرز امام جواد و طریقه خواندن آن

ساعت و زمان نماز حرز امام جواد,خواندن نماز حرز امام جواد در ساعت,طریقه خواندن نماز حرز امام جواد در ساعت,روش و نحوه خواندن نماز حرز امام جواد,آداب و شرایط خواندن نماز حرز امام جواد

بهترین زمان برای خواندن نماز حرز امام جواد و طریقه خواندن آن

خواص و برکات حرز امام جواد (ع) :

معروف ترین حرز برای دفع بلایای زمینی و آسمانی حرز امام جواد (ع) است که توصیه فراوانی برای به همراه داشتن این حرز در همه حالات شده است.

دعای دفع طلسم و جادو :

جادو به وسیله دعای حرز امام جواد (ع) و آیات قرآن و با توکل و امید به خدا دفع خواهند شد.

آیت الله بهجت می فرمایند :

به جهت جلوگیری از چشم زخم ( چشم نظر ) یا باطل شدن جادو حرز امام جواد (ع) تاثیر گذار می باشد.

علامه مجلسی در مورد تأثیر سحر می گوید :

آنچه برای ما از آیات و روایات معلوم شد این است که برای سحر یک نوع تأثیر آن هم در بعضی آن هم در بعضی از اشخاص و ابدان(ج بدن) است مثل ایجاد دوستی و عداوت و اندوه و شادی

دیگر فواید دعای حرز امام جواد :

برآورده شدن حاجات و شفای بیماران

پیروزی در جنگ ها :

بر اساس روایاتی مامون در جنگ با دشمنانش حرز امام جواد (ع) را همراه داشت و تا زمانی که این حرز را همراه خود داشت در تمام جنگ ها پیروز می شد و هیچ آسیبی به او نمی رسید.

آداب نوشتن حرز امام جواد :

با وضو و رو به قبله نوشته شود.

این حروف و اعداد به طور صحیح و حروف کامل نوشته شود. مثلا نون را نکشد و دقیقا به آن شکم بدهد.

برخی این حرزها را روی انگشتر و پارچه و کاغذ می نویسند و گاهی به پیشانی می نویسند.

حرز را به بازوی راست خود می بندند ، زمانی که برای اولین بار حرز را می بندند باید قمر در عقرب نباشد و در زمان سعد و مبارک نوشته شود.

این حرز حتما باید با کاغذ و قلمی که ساخته مسلمانان است نوشته شود مثلا (با نی و جوهر یا چوب کبریت و زعفران و پوست یا کاغذ کاهی یا روی پارچه).

زمانی که حرز را بر بازو بندد باید وضـوی کـامل بگیرد و چهار رکعت نماز بخواند، در هر رکعت(حمد) یک مرتبه و (آیـه الکـرسـی) و (شـهـداللّه) و (والشمس و ضحیها) و (اللیـل) و (تـوحـیـد) هر کدام را هفت مرتبه و چون از نماز فارغ شود بر بـازوی راسـت خـود بندد.

آداب نگاه داشتن حرز :

هنگام همراه داشتن این حرز از گناهانی مانند زنا، کم فروشی، ندادن زکات، ظلم کردن و کمک به ظالم، خوردن حق الناس مخصوصا حق یتیم، قطع رحم، عاق والدین، ترک امر به معروف و نهی از منکر، زیر پا گذاشتن دین برای رسیدن به دنیا، کفران نعمت، تمسخر، دروغگویی و…که موجب نازل شدن بلا می شود ، بپرهیزید.

حرز دارای اسماء متبرکه است و نباید بی وضو به آن دست بزنید.

همراه بودن حرز در هنگام دستشویی رفتن و هنگام جنابت اشکالی ندارد اما خانم های حائض و نفسا باید یا حرز را نبندند یا داخل یک پوست چرمی بگذارند.

به حرز آب نرسد تا هم نقره دیر تر سیاه شود و هم پوست آهو از حالت طبیعی خود خارج نشود

هنگام نخستین بار بستن حرز دقت بفرمایید قمر در عقرب نباشد.

اگر با داشتن این حرز حادثه ای برایتان رخ داد بدانید حادثه ای بزرگ تر در انتظار شما بوده است که به عنایت خدا تبدیل به این بلای کوچک تر شده است.

داستان حرز امام جواد «ع» :

امام جواد با دختر خلیفه ازدواج کرده بود که البته زن خوبی نبود و امام جواد را اذیت میکرد. روزی ام عیسی گفت که زنی نزد من آمد و احوالپرسی کرد و گفت که من زن امام جواد هستم، ام عیسی خیلی ناراحت میشود و نزد مامون می رود و به پدرش می گوید که امام جواد ازدواج کرده است، مامون ناراحت شده و با شمشیر به خانه امام جواد می رود و شروع به شمشیر زدن می کند؛
ام عیسی بنا به گریه می گذارد و اظهار ندامت میکند و به او می گوید تو فرزند رسول خدا را کشتی. مامون ناراحت میشود و می گوید که ننگ ابدی را برای خاندان خود خریدیم.

دستور می دهند که دنبال تشییع جنازه باشید. خادمی می آید و میگوید من از نزد امام جواد می آیم. این ها تعجب کرده و می بینند که امام جواد سالم است، یاسر به امام جواد میگوید که یابن رسول الله این لباس که پوشیدی به من بده که برای کفن خود داشته باشم.

امام وقتی لباس را از تن خود در می آورد می بیند هیچ آثاری از زخم به تن ایشان نیست امام جواد می فرماید من حرزی همراه خود دارم، مامون میگوید آن حرز را به من بده و امام جواد آن حرز رابه مامون میدهد.

شروع حرز از همینجاست…

نماز حرز امام جواد(علیه السلام)

زمانی که می خواهید حرز امام جواد (ع) را بر بازو ببندید ابتدا وضو بگیرید و چهار رکعت نماز شامل دو نماز دو رکعتی بخوانید؛ (در بین دو نماز فاصله زیادی نباشد)

در هر رکعت بعد از سوره حمد،
هفت مرتبه «آیه الکرسی»
هفت‌ مرتبه ‌آیه18 سوره‌ آل‌عمران معروف ‌به‌ «شهدالله»
هفت مرتبه سوره شمس
هفت مرتبه سوره لیل
و هفت مرتبه سوره توحید را بخوانید.

هنگامی که نمازتان تمام شد حرز را بر بازوی راست خود ببندید.

برای سهولت در خواندن این نماز آیات و سوره های مورد نظر را برای شما در اینجا می آوریم:

آیه الکرسی:

«اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَهٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَوودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ.
لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُومِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ.
اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآۆُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ.»

آیه «شهدالله»:

«شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لا إِلـٰهَ إِلّا هُوَ وَالمَلـٰئِكَةُ وَأُولُوا العِلمِ قائِمًا بِالقِسطِ ۚ لا إِلـٰهَ إِلّا هُوَ العَزيزُ الحَكيمُ»

سوره شمس:

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ
وَ الشَّمْسِ وَ ضُحَاهَا
وَ الْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا
وَ النَّهَارِ إِذَا جَلَّاهَا
وَ اللَّيْلِ إِذَا يَغْشَاهَا
وَ السَّمَاءِ وَ مَا بَنَاهَا
وَ الْأَرْضِ وَ مَا طَحَاهَا
وَ نَفْسٍ وَ مَا سَوَّاهَا
فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَ تَقْوَاهَا
قَدْ أَفْلَحَ مَن زَكَّاهَا
وَ قَدْ خَابَ مَن دَسَّاهَا
كَذَّبَتْ ثَمُودُ بِطَغْوَاهَا
إِذِ انبَعَثَ أَشْقَاهَا
فَقَالَ لَهُمْ رَسُولُ اللَّـهِ نَاقَةَ اللَّـهِ وَ سُقْيَاهَا
فَكَذَّبُوهُ فَعَقَرُوهَا فَدَمْدَمَ عَلَيْهِمْ رَبُّهُم بِذَنبِهِمْ فَسَوَّاهَا
وَ لَا يَخَافُ عُقْبَاهَا

سوره لیل:

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ
وَ اللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ
وَ النَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ
وَ مَا خَلَقَ الذَّكَرَ وَ الْأُنثَىٰ
إِنَّ سَعْيَكُمْ لَشَتَّىٰ
فَأَمَّا مَنْ أَعْطَىٰ وَ اتَّقَىٰ
وَ صَدَّقَ بِالْحُسْنَىٰ
فَسَنُيَسِّرُهُ لِلْيُسْرَىٰ
وَ أَمَّا مَن بَخِلَ وَ اسْتَغْنَىٰ
وَ كَذَّبَ بِالْحُسْنَىٰ
فَسَنُيَسِّرُهُ لِلْعُسْرَىٰ
وَ مَا يُغْنِي عَنْهُ مَالُهُ إِذَا تَرَدَّىٰ
إِنَّ عَلَيْنَا لَلْـهُدَىٰ
وَ إِنَّ لَنَا لَلْآخِرَةَ وَ الْأُولَىٰ
فَأَنذَرْتُكُمْ نَارًا تَلَظَّىٰ
لَا يَصْلَاهَا إِلَّا الْأَشْقَى
الَّذِي كَذَّبَ وَ تَوَلَّىٰ
وَ سَيُجَنَّبُهَا الْأَتْقَى
الَّذِي يُؤْتِي مَالَهُ يَتَزَكَّىٰ
وَ مَا لِأَحَدٍ عِندَهُ مِن نِّعْمَةٍ تُجْزَىٰ
إِلَّا ابْتِغَاءَ وَجْهِ رَبِّهِ الْأَعْلَىٰ
وَ لَسَوْفَ يَرْضَىٰ

سوره توحید:

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ
قُلْ هُوَ اللَّـهُ أَحَدُ
اللَّـهُ الصَّمَدُ
لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ
وَ لَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ

اللّٰهُمَ صَل علی مُحمَّد وَال مُحمّد

در صورتی که حرز را برای بچه نابالغ گرفته اید، می توانید کسی را از طرف صاحب حرز نائب کنید تا نماز را به نیابت از شخص بخواند.

,زمان خواندن نماز وحشت,زمان خواندن نماز وحشت قبر,زمان خواندن نماز وحشت برای مرده,زمان خواندن نماز وحشت چه موقع است,زمان خواندن نماز وحشت سیستانی,زمان خواندن نماز میت,بهترین زمان خواندن نماز وحشت,زمان مناسب خواندن نماز وحشت,وقت خواندن نماز میت,زمان خواندن نماز وحشت برای میت,زمان خواندن نماز شب,زمان خواندن نماز شب اول قبر,زمان خواندن نماز شب قدر,زمان خواندن نماز شب چه ساعتی است,زمان خواندن نماز شب چه موقع است,زمان خواندن نماز شب کی هست,زمان خواندن نماز شب اهل سنت,وقت خواندن نماز شب قدر,وقت خواندن نماز شب چه موقع است,ساعت خواندن نماز شب کی هست,زمان خواندن نماز صبح,زمان خواندن نماز صبح قضا,زمان خواندن نماز صبح مکارم,زمان خواندن نماز صبح رهبری,زمان خواندن نماز صبح در ماه رمضان,ساعت خواندن نماز صبح,وقت خواندن نماز صبح اهل سنت,وقت خواندن نماز صبح در ماه رمضان,وقت خواندن نماز صبح قضا,زمان خواندن نماز مغرب و عشا,زمان خواندن نماز عید غدیر,زمان خواندن نماز عید فطر,زمان خواندن نماز عید فطر اهل سنت,زمان خواندن نماز عید فطر چه موقع است,زمان خواندن نماز عید فطر و قربان,زمان خواندن نماز عيد فطر,زمان خواندن نماز عید فطر چه زمانی است,زمان خواندن نماز عید فطر چه ساعتی است,زمان خواندن نماز عید فطر مکارم,وقت خواندن نماز عید فطر,ساعت خواندن نماز عید فطر,وقت خواندن نماز شب اول قبر,بهترین زمان خواندن نماز شب اول قبر,زمان و نحوه خواندن نماز شب اول قبر,کیفیت و زمان خواندن نماز شب اول قبر,بهترین وقت خواندن نماز شب اول قبر,بهترین زمان برای خواندن نماز شب اول قبر,ساعت خواندن نماز شب اول قبر,زمان خواندن نماز آیات,زمان خواندن نماز آیات مکارم شیرازی,زمان خواندن نماز آیات امروز,زمان خواندن نماز آیات در زلزله,زمان خواندن نماز آیات در خورشید گرفتگی,زمان خواندن نماز آیات خورشید گرفتگی,زمان خواندن نماز آیات در کسوف,زمان خواندن نماز آیات برای خورشید گرفتگی,زمان خواندن نماز آیات خسوف,زمان خواندن نماز آیات خامنه ای,زمان خواندن نماز قضا,زمان خواندن نماز قضای صبح,زمان خواندن نماز قضا صبح,زمان خواندن نماز قضای شب,زمان خواندن نماز قضا اهل سنت,زمان خواندن نماز قضا مغرب و عشا,زمان خواندن نماز قضای صبح مکارم,زمان خواندن نماز قضای میت,زمان خواندن نماز قضا خامنه ای,زمان خواندن نماز قضا شده,زمان خواندن نماز حاجت روز پنجشنبه,وقت خواندن نماز حاجت روز پنجشنبه,ساعت خواندن نماز حاجت روز پنجشنبه,بهترین زمان خواندن نماز حاجت روز پنجشنبه,زمان دقیق خواندن نماز حاجت روز پنجشنبه,زمان خواندن نماز حاجت روز جمعه,زمان خواندن نماز توبه,زمان خواندن نماز توبه در روز عرفه,زمان خواندن نماز توبه یکشنبه,وقت خواندن نماز توبه,بهترین زمان خواندن نماز توبه,ساعت خواندن نماز توبه,بهترین زمان برای خواندن نماز توبه

برگرفته از سایت ملکوتی ها

*******************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.