تاثیر زلزله روی اتاقک های گنج و دفینه

زمین لرزه چه تاثیر بر روی اتاقک های گنج و دفینه دارد در سایت دعا 786

در این پست از سایت ذکر و دعای doa786.com تاثیر زلزله روی اتاقک های گنج و دفینه را قرار دادیم . اتاقک های گنج و دفینه دارای معماری و سازه بسیار محکم و اصولی هستند ولی با وقوع زلزله ممکن است ترک هایی در اتاقک ها ایجاد شود و همچنین باعث شکافته شده دیواره های اتاقک و خروج گاز طلا از اتاقک شود …

تاثیر زلزله روی اتاقک های گنج و دفینه

تاثیر زلزله روی اتاقک های گنج و دفینه,اثرات زمین لرزه بر اتاقک های گنج ,تاثیر زلزله در ترک خوردن دیواره اتاقک های گنج و دفینه,معماری و سازه اتاقک های دفینه

تاثیر زلزله روی اتاقک های گنج و دفینه

دوستان موارد خاصی که در گذر زمان میتونه درمورد این کار و اتاقک ها در عمق زمین افتاده باشه یکی زمین لرزه ها هستن
 وقتی اتاقی بنا میشه در چهارچوب مهندسی و زیرسازی هست که پی کار و دیوارها بنا بر شرایط محیطی و خشکی و رطوبت تفاوت داره

به طور مثال در مناطق مرطوب بیشتر از ساروجی که دارای موی شتر و غیره باشه استفاده میشه و در شهرهای خشک بیشتر به استقامت اهمیت میدادن .

البته اتفاق خوبی که در گذر زمان با تکرار زمین لرزه ها میتونه اتفاق بیفته ترک افتادن اتاقک و تخلیه گاز در گذر زمان هست و در اکثر اتاقکهایی که زیربنای درست نداشته باشن با تکرار لرزش نشست ایجاد شده و روزنه ای به وجود میاد که گاز رو خارج میکنه.

شاید نظر بعضی دوستان این است که طلا که گاز نداره……

درسته ولی هیچوقت در یک سفید خانه همه اجناس طلا نیستن و فلزات دیگر هم هست و پاتینی که طلا در گذر زمان به خودش میبنده ایجاد الودگی و بخار بسیار مسموم و حتی بعد از گذر زمان حتی ایجاد فشار در فضای بسته میکنن و با کوچکترین روزنه شما در حفاریها صدای تخلیه باد رو گاهی می شنوید .
 و دلیل سیاهی سنگها و ذغالی شدن اطراف سفیدخانه ها یکی از این موارد می باشند.
و این اتفایات شاید از هر صد مورد یکی پیش بباد چون مهندسی باستانی کاملا با این مشکلات لرزشها اگاه بوده…
 برخلاف باورها و مطالبی که در جاهای مختلف خوانده اید درب را گاها از زیر اتاقک میگرفتند چون کف استقامت بیشتری در مورد فشارهای طبیعی زمین دارد و برای رسیدن به درب این اتاقک ها باید حفاری را به زیر اتاقک کشوند و اینکه این خودش یک راه برای دور از دسترس بودن کار هست.

دوستان با تمام این مواردی که گفته شد و دیده شده همه این روشهای کارگذاری دفینه ها کاملا سلیقه ای بوده و اصول ثابت و یکنواختی ندارد پس هیچ وقت نمیتوان گفت در فلان عمق فلان اتاقکی وجود داره که دربش اونجاست نه اصلا اینطور نیست فقط به سلیقه و شرایط خاک رو محیط بستگی دارد.

برگرفته از سایت دعاگو

**********************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.