جوغن در گوردخمه نشانه چیست,علامت و نماد جوغن در گوردخمه

نشانه جوغن در گوردخمه در دفینه یابی و جوغن در ورودی گوردخمه در گنج یابی در سایت دعا 786

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب doa786.com جوغن در گوردخمه نشانه چیست,علامت و نماد جوغن در گوردخمه را قرار دادیم . یکی از آثار و علائم و نشانه های مهم در گنج و دفینه یابی نشانه جوغن می باشد . جوغن ها بیشتر مواقع بر روی سنگ ها و صخره ها دیده می شوند . در این بخش از سایت دعا 786 با رمزگشایی و کارشناسی آثار و علائم و نشانه جوغن در گوردخمه ها در خدمت شما عزیزان هستیم …

نشانه جوغن در کوه,نشانه جوغن در غار,نشانه جوغن در سقف غار,نشانه جوغن مربع,نشانه جوغن در زیر خاک,نشانه جوغن در کنار چشمه,نشانه جوغن با ابراه,نشانه جوغن در ورودی غار,نشانه گوردخمه در گنج یابی,علائم گوردخمه,علائم گوردخمه ها

جوغن در گوردخمه نشانه چیست,علامت و نماد جوغن در گوردخمه

جوغن گوردخمه در گنج یابی,جوغن گوردخمه در دفینه یابی,علامت و نشانه جوغن در گوردخمه,کارشناسی نماد جوغن در گوردخمه,رمزگشایی علامت جوغن در گوردخمه,معنی و مفهوم جوغن در گوردخمه

جوغن در گوردخمه نشانه چیست,علامت و نماد جوغن در گوردخمه

گوردخمه به فضایی در صخره ها، کوه ها یا تپه ها برای خاک سپاری متوفیان گفته می شود که با معماری صخره ای ساخته شده اند.

آن ها در اصل آرامگاه‌هایی در دل کوه و صخره بودند که شکل یک اتاق را داشتند و چند قبر در داخل آن ها تعبیه می شد.

دخمه یا برج خاموشان یا برج سکوت مکانی بر فراز بلندی است که اجساد در آن ها قرار داده می شدند تا خوراک حیوانات و پرندگان شوند.

این مکان ها جایی برای به خاک سپاری مردگان نبودند بلکه محلی برای متلاشی شدن اجساد آن ها به شمار می رفتند.

جوغن دایره ای :

بیشترین جوغن دیده شده در ایران جوغن دایره ای است و نشانه ایی است که به وفور دیده می شود و نشانه قبر است و مشابه آن به صورت طبیعی بسیار یافت میشود و برای شناخت آن باید توجه داشت که جوغن بسیار منظم بوده و مشخص است که با دست کار شده و حفره های طبیعی منظم نیستند (دایره ای شکل کامل نیستند).

مزار در این نوع جوغن ها فاصله ی چندانی با خود حفره دایره ای نداشته و حداکثر در فاصله ۱ تا ۵ متری از آن قرار دارد.

اگر حکاکی های کوچک به تنهایی وجود داشته باشند به معنای یک تک مزار می باشند.

جوغن مثلثی :

در مورد جوغن مثلثی تفاسیر متفاوت و گاها متضاد بیان میشود اما باورهای کلی موارد زیر میباشد :

بدین معنی میباشد که دفینه در محلی سر بسته قرار دارد و اگر مثلث دارای زاویه تیزی باشد، در جهت نوک تیز آن باید کاوش انجام شود و اگر نداشته باشد، باید در اطراف به دنبال ساختارهای متفاوت و یا نشانه های کمک کننده بود.

دارای معانی دینی و آئینی بوده (به خصوص در مسیحیت)
در بعضی تمدنها و فرهنگ ها مثلث به عنوان در ورودی استفاده شده است و بهتر است در جهت نوک تیز مثلث جستجو انجام شود.
در تمدن های بسیار قدیمی از خود مثلث به عنوان درب ورودی استفاده میشده است (به شکل پلمپ)

در صورتی که بر روی صخره حکاکی شده باشد و ضلع های مثلث برابر باشند نشان از دفن شدن فردی یهودی در نزدیکی دارد که معمولا با ارزش هستند.

مثلث نمادیست که طبقه کاتبان و حاکمان از آن استفاده میکردند و افراد عادی حق استفاده از آن را نداشتند و نشان از این است که فرد مهمی در آن حوالی دفن شده و افراد مهم نیز دارای مقبره و هدایای با ارزش هستند.

جوغن مربعی :

در مورد این نوع جوغن نیز بحث و اختلاف نظر وجود دارد اما باور های کلی مواردی است که در ادامه به آنها اشاره میکنیم. حکاکی های مربع و مستطیل قطعا نشانه مزار می باشند.

این نشانه ها به معنای گوردخمه ، مزار اتاقی و … هستند. ابعاد حکاکی به ما درباره اینکه چگونه مزاری می باشد، اطلاعات می دهد.

حکاکی مربع به عمق ۴ – ۵ سانتیمتر، به معنای قبرستان کلیسا می باشد. حکاکی های مربعی در ابعاد کوچکتر به معنای مزار مردی با رتبه بالا می باشد و این مزار ها به شکل گور دخمه و یا قبر اتاقی می باشند.

حکاکی مربعی که درونش حکاکی گرد وجود دارد، به طور مستقیم، نشان دهنده قبر اتاقی می باشد.

برگرفته از سایت دعاگو

*******************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.