خواص حرز امام جواد برای دفع بلا و سحر و طلسم و چشم زخم و بیماری

خواص حرز امام جواد به همراه متن کامل دعای حرز امام جواد و خواص در سایت دعا 786

در این پست از سایت ذکر و دعای doa786.com خواص حرز امام جواد برای دفع بلا و سحر و طلسم و چشم زخم و بیماری را قرار دادیم . حرز امام جواد (ع) خواص و فضیلت های فراوانی دارد . از جمله خواص و فوائد حرز امام جواد می توان به دفع سحر و جادو و طلسم و چشم زخم و چشم نظر و در امان ماندن از بلا ها و خطرات و دشمنان اشاره کرد …

حرز امام جواد کامل,حرز امام جواد صوتی,حرز امام جواد نی نی سایت,حرز امام جواد بهجت,حرز امام جواد برای ازدواج,حرز امام جواد برای بخت گشایی,حرز امام جواد روی پوست آهو,حرز امام جواد در مفاتیح

خواص حرز امام جواد برای دفع بلا و سحر و طلسم و چشم زخم و بیماری

متن کامل دعای حرز امام جواد,خواص و فضیلت حرز امام جواد,نوشتن و به همراه داشتن حرز امام جواد,حرز امام جواد برای دفع سحر و جادو,حرز امام جواد برای باطل کردن سحر و طلسم,حرز امام جواد دفع بلا

خواص حرز امام جواد برای دفع بلا و سحر و طلسم و چشم زخم و بیماری

کاربرد اصلی حرز امام جواد جهت دفع بلا و عقد طالع و دفع سحر و طلسم است

البته شکی نیست غیر ازینها خواص بیشماری برای این حرز ذکر شده است

اما مسئله ای که هست اینه اولا حرزی که بنده در بازار و سایت ها تاحالا تحت عنوان حرز امام جواد دیدم آن حرز اصلی نیست.

حرز اصلی در در کتاب مهج الدعوات سیدبن طاوس آمده و همچنین نوشتن این حرز نیاز به آداب خاص دارد اینطور نیست هر کسی بنویسد.

پیرامون این مسئله هم تا همین قدر بیشتر صلاح نمی بینم توضیح دهم همین قدر کافیه

معروف ترین حرز برای دفع بلایای زمینی و آسمانی حرز امام جواد (ع) است.

امام جواد (ع) درباره این حرز می فرمایند:

خود را به این دعا، حرز کن که اگر همه اهل زمین علیه تو قیام کنند، از همه آنها ایمن باشی.

کاربرد حرز امام جواد (ع)

با توجه به متن حرز امام جواد (ع) می توان به این نتیجه رسید که این دعا برای رفع بلاهای زیر کاربرد دارد:

دور شدن نگاه و زبان سوء دشمن

دفع شرور مردم و سلاطین و شیاطین و جنیان و غولان

دفع چشم زخم

دفع سحر و جادو

حفظ از فریب و دشمنی و حیله

حفظ از جراحت و فساد و غرق شدن و هلاکت و شکست خوردن

حفظ آبرو

حفظ از قتل و انتقام و قطع شدن

حفظ از بیماری و ناخوشی و آزار

حفظ از فقر و گرسنگی و عطش

حفظ از وسوسه

حفظ از نقصان در دین و معیشت در زندگی

و…

نکاتی در مورد حرز امام جواد (ع)

توجه داشته باشید که با بستن این حرز شما در حفاظت خداوند متعال قرار گرفته اید. بنابراین هیچ کس و هیچ چیز را موثر در نفع و ضرر خود جز خدا ندانید و این خداست که حوادثی را به لطف و رحمت خود از شما رفع می کند زیرا «همانا خدا بهترین حافظ است و او مهربانترین مهربانان است»

این حرز بهترین وسیله برای دفع بلایا از جمله دفع سحر و طلسم است و از منابع وحی اخذ شده است.

اگر علیرغم داشتن این حرز حادثه ای برایتان رخ داد بدانید که حادثه ای بزرگ تر در انتظار شما بوده است که به عنایت خدا تبدیل به این بلای کوچک تر شده است.

زمان همراه داشتن این حرز از گناهانی که موجب نازل شدن بلا می شود (مثل زنا، کم فروشی، ندادن زکات، ظلم کردن و کمک به ظالم، خوردن حق الناس مخصوصا حق یتیم، قطع رحم، عاق والدین، ترک امر به معروف و نهی از منکر، زیر پا گذاشتن دین برای رسیدن به دنیا، کفران نعمت، تمسخر، دروغگویی و… به شدت بپرهیزید.

این حرز دارای اسماء متبرکه است و دست زدن بی وضو به آن جایز نیست.

مواظب باشید که حرز به هیچ وجه داخل چاه دستشویی نیفتد و در صورت بروز چنین اتفاقی سریعا حرز را در آورده و آب بکشید و خشک نمایید.

با توجه به روایت امام صادق (ع) همراه بودن حرز در هنگام دستشویی رفتن و هنگام جنابت اشکالی ندارد اما خانمهای حائض و نفسا یا حرز را نبندند یا داخل یک پوست چرمی قرار دهند و سپس ببندند.

خطوط و صور خاصی که در ضمن روایت بعد از عبارت «أَسْأَلُكَ بِحَقِّ هَذِهِ الْأَسْمَاءِ كُلِّهَا وَ صِفَاتِهَا وَ صُورَتِهَا وَ هِی» آمده مربوط به علوم غریبه می باشد و حتی اگر نویسنده از این علوم بهره ای هم نداشته باید علاوه بر متن عربی، این خطوط و اعداد را هم دقیقاً مثل خودش بنویسد؛ حتی اندازه انحنای آن خطوط دقیق کشیده شود تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

در نوشتن حرز ، نیازی به گذاشتن اعراب کلمات نیست.

بنا به قول بعضی علما، پرینت و کپی متن حرز هم ظاهراً همان اثرات فوق را دارد لکن ترتّب اثرات کامل بر کتابت و نوشتن آن است. مضافاً این که جهت تاثیرگذاری کامل، بهتر است حتماً رو به قبله بنویسید و از قلم و جوهر و کاغذ ساخت مسلمان استفاده کنید بلکه جهت اطمینان کامل می توان از چوب کبریت (به عنوان قلم) و محلول زعفران بر روی کاغذهای کاهی که معمولا ساخت داخل (مسلمان) هست استفاده نمود.

حتما حرز را به بازوی سمت راست خود ببندید زیرا در روایت عضد الایمن (بازوی راست) گفته شده.

وقتی برای اولین بار حرز را می بندید دقت کنید که قمر در عقرب نباشد (با توجه به روایت، این نکته در هنگام نوشتن دعا هم رعایت می شود) و نیز بهتر است نوشتن احراز را در زمانی سعد و مبارک انجام دهیم.

متن حرز امام جواد (ع)

در منابع روایی برای امام جواد دو حرز بیان شده است. 

یکی از این حرزها چنین است:

یَا نُورُ یَا بُرْهَانُ یَا مُبِینُ یَا مُنِیرُ یَا رَبِّ اکْفِنِی الشُّرُورَ وَ آفَاتِ الدُّهُورِ وَ أَسْأَلُکَ النَّجَاةَ یَوْمَ یُنْفَخُ فِی الصُّور

اما حرز دیگری که از امام جواد رسیده و مهم تر و مشهورتر است و آن آثاری که در بالا گفته شد علی الظاهر مربوط به حرز زیر می باشد:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ الرَّحْمـنِ الرَّحِیمِ مَالِكِ یوْمِ الدِّینِ إِیاكَ نَعْبُدُ و إِیاكَ نَسْتَعِینُ اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ صِرَاطَ الَّذِینَ أَنعَمتَ عَلَیهِمْ غَیرِ المَغضُوبِ عَلَیهِمْ وَلاَ الضَّالِّینَ أَ لَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ سَخَّرَ لَكُمْ ما فِی الْأَرْضِ وَ الْفُلْكَ تَجْرِی فِی الْبَحْرِ بِأَمْرِهِ وَ یمْسِكُ السَّماءَ أَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلَّا بِإِذْنِهِ إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ لَرَؤُفٌ رَحِیمٌ‏ اللَّهُمَّ أَنْتَ الْوَاحِدُ الْمَلِكُ الدَّیانُ‏ یوْمَ الدِّینِ تَفْعَلُ مَا تَشَاءُ بِلَا مُغَالَبَةٍ وَ تُعْطِی مَنْ تَشَاءُ بِلَا مَنٍّ وَ تَفْعَلُ مَا تَشَاءُ وَ تَحْكُمُ مَا تُرِیدُ وَ تُدَاوِلُ الْأَیامَ بَینَ النَّاسِ وَ تُرْكِبُهُمْ طَبَقاً عَنْ طَبَقٍ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الْمَكْتُوبِ عَلَى سُرَادِقِ الْمَجْدِ وَ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الْمَكْتُوبِ عَلَى سُرَادِقِ السَّرَائِرِ السَّابِقِ الْفَائِقِ الْحَسَنِ الْجَمِیلِ النَّضِیرِ رَبَّ الْمَلَائِكَةِ الثَّمَانِیةِ وَ الْعَرْشِ الَّذِی لَا یتَحَرَّكُ وَ أَسْأَلُكَ بِالْعَینِ الَّتِی لَا تَنَامُ وَ بِالْحَیاةِ الَّتِی لَا تَمُوتُ وَ بِنُورِ وَجْهِكَ الَّذِی لَا یطْفَأُ وَ بِالاسْمِ الْأَكْبَرِ الْأَكْبَرِ الْأَكْبَرِ وَ بِالاسْمِ الْأَعْظَمِ الْأَعْظَمِ الْأَعْظَمِ الَّذِی هُوَ مُحِیطٌ بِمَلَكُوتِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ وَ بِالاسْمِ الَّذِی أَشْرَقَتْ بِهِ الشَّمْسُ وَ أَضَاءَ بِهِ الْقَمَرُ وَ سُجِّرَتْ بِهِ الْبُحُورُ وَ نُصِبَتْ بِهِ الْجِبَالُ وَ بِالاسْمِ الَّذِی قَامَ بِهِ الْعَرْشُ وَ الْكُرْسِی وَ بِاسْمِكَ الْمَكْتُوبِ عَلَى سُرَادِقِ الْعَرْشِ وَ بِاسْمِكَ الْمَكْتُوبِ عَلَى سُرَادِقِ الْعِزَّةِ وَ بِاسْمِكَ الْمَكْتُوبِ عَلَى سُرَادِقِ الْعَظَمَةِ وَ بِاسْمِكَ الْمَكْتُوبِ عَلَى سُرَادِقِ الْبَهَاءِ وَ بِاسْمِكَ الْمَكْتُوبِ عَلَى سُرَادِقِ الْقُدْرَةِ وَ بِاسْمِكَ الْعَزِیزِ وَ بِأَسْمَائِكَ الْمُقَدَّسَاتِ الْمُكَرَّمَاتِ الْمَخْزُونَاتِ‏ فِی عِلْمِ الْغَیبِ عِنْدَكَ وَ أَسْأَلُكَ مِنْ خَیرِكَ خَیراً مِمَّا أَرْجُو وَ أَعُوذُ بِعِزَّتِكَ وَ قُدْرَتِكَ مِنْ شَرِّ مَا أَخَافُ وَ أَحْذَرُ وَ مَا لَا أَحْذَرُ یا صَاحِبَ مُحَمَّدٍ یوْمَ حُنَینٍ وَ یا صَاحِبَ عَلِی یوْمَ صِفِّینَ أَنْتَ یا رَبِّ مُبِیرُ الْجَبَّارِینَ وَ قَاصِمُ الْمُتَكَبِّرِینَ أَسْأَلُكَ بِحَقِ‏ طه‏ وَ یس وَ الْقُرْآنِ الْحَكِیمِ‏ وَ الْفُرْقَانِ الْحَكِیمِ أَنْ تُصَلِّی عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَشُدَّ بِهِ عَضُدَ صَاحِبِ هَذَا الْعَقْدِ وَ أَدْرَأُ بِكَ فِی نَحْرِ كُلِّ جَبَّارٍ عَنِیدٍ وَ كُلِّ شَیطَانٍ مَرِیدٍ وَ عَدُوٍّ شَدِیدٍ وَ عَدُوٍّ مُنْكَرِ الْأَخْلَاقِ وَ اجْعَلْهُ مِمَّنْ أَسْلَمَ إِلَیكَ نَفْسَهُ وَ فَوَّضَ إِلَیكَ أَمْرَهُ وَ أَلْجَأَ إِلَیكَ ظَهْرَهُ اللَّهُمَّ بِحَقِّ هَذِهِ الْأَسْمَاءِ الَّتِی ذَكَرْتَهَا وَ قَرَأْتَهَا وَ أَنْتَ أَعْرَفُ بِحَقِّهَا مِنِّی‏ وَ أَسْأَلُكَ یا ذَا الْمَنِّ الْعَظِیمِ وَ الْجُودِ الْكَرِیمِ وَلِی الدَّعَوَاتِ الْمُسْتَجَابَاتِ وَ الْكَلِمَاتِ التَّامَّاتِ وَ الْأَسْمَاءِ النَّافِذَاتِ وَ أَسْأَلُكَ یا نُورَ النَّهَارِ وَ یا نُورَ اللَّیلِ وَ نُورَ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ وَ نُورَ النُّورِ وَ نُوراً یضِی‏ءُ بِهِ كُلُّ نُورٍ یا عَالِمَ الْخَفِیاتِ كُلِّهَا فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ الْأَرْضِ وَ السَّمَاءِ وَ الْجِبَالِ: وَ أَسْأَلُكَ یا مَنْ لَا یفْنَى وَ لَا یبِیدُ وَ لَا یزُولُ وَ لَا لَهُ شَی‏ءٌ مَوْصُوفٌ وَ لَا إِلَیهِ حَدٌّ مَنْسُوبٌ وَ لَا مَعَهُ إِلَهٌ وَ لَا إِلَهَ سِوَاهُ وَ لَا لَهُ فِی مُلْكِهِ شَرِیكٌ وَ لَا تُضَافُ الْعِزَّةُ إِلَّا إِلَیهِ وَ لَمْ یزَلْ بِالْعُلُومِ عَالِماً وَ عَلَى الْعُلُومِ وَاقِفاً وَ لِلْأُمُورِ نَاظِماً وَ بِالْكَینُونِیةِ عَالِماً وَ لِلتَّدْبِیرِ مُحْكِماً وَ بِالْخَلْقِ بَصِیراً وَ بِالْأُمُورِ خَبِیراً أَنْتَ الَّذِی خَشَعَتْ لَكَ الْأَصْوَاتُ وَ ضَلَّتْ فِیكَ الْأَوْهَامُ‏ وَ ضَاقَتْ دُونَكَ الْأَسْبَابُ وَ مَلَأَ كُلَّ شَی‏ءٍ نُورُكَ وَ وَجِلَ كُلُّ شَی‏ءٍ مِنْكَ وَ هَرَبَ كُلُّ شَی‏ءٍ إِلَیكَ وَ تَوَكَّلَ كُلُّ شَی‏ءٍ عَلَیكَ وَ أَنْتَ الرَّبِیعُ فِی جَلَالِكَ وَ أَنْتَ الْبَهِی فِی جَمَالِكَ وَ أَنْتَ الْعَظِیمُ فِی قُدْرَتِكَ وَ أَنْتَ الَّذِی لَا یدْرِكُكَ شَی‏ءٌ وَ أَنْتَ الْعَلِی الْكَبِیرُ الْعَظِیمُ وَ مُجِیبُ الدَّعَوَاتِ قَاضِی الْحَاجَاتِ مُفَرِّجُ الْكُرُبَاتِ وَلِی النَّقِمَاتِ‏ یا مَنْ هُوَ فِی عُلُوِّهِ دَانٍ وَ فِی دُنُوِّهِ عَالٍ وَ فِی إِشْرَاقِهِ مُنِیرٌ وَ فِی سُلْطَانِهِ قَوِی وَ فِی مُلْكِهِ عَزِیزٌ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ احْرُسْ صَاحِبَ هَذَا الْعَقْدِ وَ هَذَا الْحِرْزِ وَ هَذَا الْكِتَابِ بِعَینِكَ الَّتِی لَا تَنَامُ وَ اكْنُفْهُ‏ بِرُكْنِكَ الَّذِی لَا یرَامُ وَ ارْحَمْهُ بِقُدْرَتِكَ عَلَیهِ فَإِنَّهُ مَرْزُوقُكَ‏ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏ بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ الَّذِی لَا صَاحِبَةَ لَهُ وَ لَا وَلَدَ بِسْمِ اللَّهِ قَوِی الشَّأْنِ عَظِیمِ الْبُرْهَانِ شَدِیدِ السُّلْطَانِ مَا شَاءَ اللَّهُ كَانَ وَ مَا لَمْ یشَأْ لَمْ یكُنْ أَشْهَدُ أَنَّ نُوحاً رَسُولُ اللَّهِ وَ أَنَّ إِبْرَاهِیمَ خَلِیلُ اللَّهِ وَ أَنَّ مُوسَى كَلِیمُ اللَّهِ وَ نَجِیهُ وَ أَنَّ عِیسَى ابْنَ مَرْیمَ‏ رُوحُ اللَّهِ‏ وَ كَلِمَتُهُ‏ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیهِ وَ عَلَیهِمْ أَجْمَعِینَ وَ أَنَّ مُحَمَّداً ص خَاتَمُ النَّبِیینَ لَا نَبِی بَعْدَهُ‏ وَ أَسْأَلُكَ بِحَقِّ السَّاعَةِ الَّتِی یؤْتَى فِیهَا بِإِبْلِیسَ اللَّعِینِ یوْمَ الْقِیامَةِ وَ یقُولُ اللَّعِینُ فِی تِلْكَ السَّاعَةِ وَ اللَّهِ مَا أَنَا مُهَیجُ مَرَدَةٍ اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ‏ وَ هُوَ الْقَاهِرُ وَ هُوَ الْغَالِبُ لَهُ الْقُدْرَةُ السَّابِقَةُ وَ هُوَ الْحَكِیمُ الْخَبِیرُ اللَّهُمَّ وَ أَسْأَلُكَ بِحَقِّ هَذِهِ الْأَسْمَاءِ كُلِّهَا وَ صِفَاتِهَا وَ صُورَتِهَا وَ هِی سُبْحَانَ اللَّهِ الَّذِی خَلَقَ الْعَرْشَ وَ الْكُرْسِی وَ اسْتَوَى عَلَیهِ أَسْأَلُكَ أَنْ تَصْرِفَ عَنْ صَاحِبِ كِتَابِی هَذَا كُلَّ سُوءٍ وَ مَحْذُورٍ فَهُوَ عَبْدُكَ وَ ابْنُ عَبْدِكَ وَ ابْنُ أَمَتِكَ وَ أَنْتَ مَوْلَاهُ فَقِهِ اللَّهُمَّ یا رَبِّ ادْفَعْ عَنْهُ الْأَسْوَاءَ كُلَّهَا وَ اقْمَعْ عَنْهُ أَبْصَارَ الظَّالِمِینَ وَ أَلْسِنَةَ الْمُعَانِدِینَ وَ الْمُرِیدِینَ لَهُ السُّوءَ وَ الضَّرَّ وَ ادْفَعْ عَنْهُ كُلَّ مَحْذُورٍ وَ مَخُوفٍ وَ أَی عَبْدٍ مِنْ عَبِیدِكَ أَوْ أَمَةٍ مِنْ إِمَائِكَ أَوْ سُلْطَانٍ مَارِدٍ أَوْ شَیطَانٍ أَوْ شَیطَانَةٍ أَوْ جِنِّی أَوْ جِنِّیةٍ أَوْ غُولٍ أَوْ غُولَةٍ أَرَادَ صَاحِبَ كِتَابِی هَذَا بِظُلْمٍ أَوْ ضَرٍّ أَوْ مَكْرٍ أَوْ مَكْرُوهٍ أَوْ كَیدٍ أَوْ خَدِیعَةٍ أَوْ نِكَایةٍ أَوْ سِعَایةٍ أَوْ فَسَادٍ أَوْ غَرَقٍ أَوِ اصْطِلَامٍ أَوْ عَطَبٍ أَوْ مُغَالَبَةٍ أَوْ غَدْرٍ أَوْ قَهْرٍ أَوْ هَتْكِ سِتْرٍ أَوِ اقْتِدَارٍ أَوْ آفَةٍ أَوْ عَاهَةٍ أَوْ قَتْلٍ أَوْ حَرَقٍ أَوِ انْتِقَامٍ أَوْ قَطْعٍ أَوْ سِحْرٍ أَوْ مَسْخٍ أَوْ مَرَضٍ أَوْ سَقَمٍ أَوْ بَرَصٍ أَوْ جُذَامٍ أَوْ بُؤْسٍ أَوْ فَاقَةٍ أَوْ آعَةٍ أَوْ سَغَبٍ أَوْ عَطَشٍ أَوْ وَسْوَسَةٍ أَوْ نَقْصٍ فِی دِینٍ أَوْ مَعِیشَةٍ فَاكْفِنِیهِ بِمَا شِئْتَ وَ كَیفَ شِئْتَ وَ أَنَّى شِئْتَ‏ إِنَّكَ عَلى‏ كُلِ‏شَی‏ءٍ قَدِیرٌ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى سَیدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِینَ وَ سَلَّمَ تَسْلِیماً كَثِیراً وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِی الْعَظِیمِ‏ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ‏ یا مَشْهُوراً فِی السَّمَاوَاتِ یا مَشْهُوراً فِی الْأَرَضِینَ یا مَشْهُوراً فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ جَهَدَتِ الْجَبَابِرَةُ وَ الْمُلُوكُ عَلَى إِطْفَاءِ نُورِكَ وَ إِخْمَادِ ذِكْرِكَ فَأَبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ یتِمَّ نُورَكَ وَ یبُوحَ بِذِكْرِكَ‏ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ

شرایط ختوم و اذکار:

هر ختم و دعایی دو نوع شرط دارد یکی شرایط عمومی و یکی شرایط اختصاصی:

شرایط اختصاصی یعنی شرایط که فقط خاص ان ختم است مثلا میگویند فلان دعا را حتما فلان روز بخواند و…

اما شرایط عمومی شرایطی است که در بین تمام ختم ها و ادعیه ها مشترک است:

١ـ شرایط ظاهری شخص:

بهتر است هنگام ختم لباس ِ سفید (اگر نبود رنگ روشن) بر تن کنید،یقه ی لباس و دکمه ها کامل بسته باشد،(خانمها چادر نماز سفید و کاملا پوشیده) لباس باید کاملا مُطهر باشد همچنین خود شخص معطر باشد

وضوی کامل گرفتن و مسواک زدن و شانه زدن موی سر قبل از ختم هم مزید برعلت است.

٢ـ شرایط مکانی:

بهتر است ختم در مکانهای مقدس مثل مسجد،حسینه و یا حرم امامزادگان باشد،اما اگر این شرایط فراهم نبود در یک اتاق خلوت انجام دهد نه در اتاقی ختم بگیرد که پشت سرش هم عکس فلان بازیگر زن ِ بی حجاب یا فلان فتوبالیست و….است یا در ان مکان پراست از لب تاب و سی دی و فلشِ پر از لغویات و الات گناه

همچنین وقتی ختم را شروع میکند یک عود یا عنبر بو روشن کند و روبه قبله انجام دهد و از اول تا اخر ختم رو از قبله برنگرداند و به اطراف نگاه نکند.

٣ـ شرایط سوم :

در وسط ختم با کسی حرف نزد ختم را پیوسته و اهسته انجام دهد ، حتما معنی عباراتی را که میخواند بداند یعنی بداند که چه میگوید و حالت تضرع(گریه ) داشته باشد.

حتما قبل از شروع دو رکعت نماز حاجت بخواند

۴ـ شرایط اعتقادی:

مهمترین و کلیدی ترین بخش در استجابت ختم و ذکر همین است یعنی داشتن اعتقاد کامل

اعتقاد کامل داشتن یعنی چه؟

یعنی اینکه شما به این امر کاملا ایمان داشته باشید این ختم یا ذکری که گرفتید تنها راه در نجات شماست و یقین صد در صد داشته باشید که خدا صدای شما را میشنود و دعای شما را مستجاب میکند.

متاسفانه خیلی وقتها علت اینکه دعا استجابت نمیشود این است که شخص ختم را میگیرد ولی برای امتحان یعنی با خودش میگوید اینم انجام بدهم ببینم چه میشود یا اینکه در همان وسط ختم به ان شک میکند که نکند این هم مستجاب نشود؟

یا یک ختم میگیرد و درکنارش چند ختم دیگه هم میگرید که کاری اشتباه است وقتی شما چند ختم میگیری یعنی به ختمی که گرفته ای اعتقاد نداری و شک داری

۵ـ شرایط پنجم :

از چند روزقبل از ختم از جمیع گناهان توبه کند و ترک محرمات کند و از سخن لغو و بیهوده و پر خوری پرهیز کند و نماز اول وقت را سرلوحه ی خود قرار دهد.

٦ـ شرایط ششم :

بعد از تمام شدن ختم مبلغی به عنوان ذکات دعا بدهد،یعنی یا یک گرسنه را در راه خدا سیر کند یا مبلغی در حد توانش به مسکینی بپردازد

متاسفانه عده ای وقتی میخواهند صدقه بدهند یک پول خورد مثلا صد تومنی که دیگه نیازی بهش ندارند را صدقه میدهند درحالی که خداوند می فرماید انفقوا مما تحبون یعنی از چیزهایی که دوست دارید انفاق کنید همچنین می فرماید لاتبطلو صدقاتکم بالمن و الاذی و…..

منبع : قرآن درمانی

برگرفته از دعا سایت

******************************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.