درمان چشم زخم در طب اسلامی,راهکار طب اسلامی برای دفع چشم زخم

روشهای مجرب دفع چشم زخم و درمان چشم زخم در طب اسلامی در دعا سایت 786

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب doa786.com درمان چشم زخم در طب اسلامی,راهکار طب اسلامی برای دفع چشم زخم را قرار دادیم . طب اسلامی یکی از قدیمی ترین طب های شفای بیماری ها و مریضی ها می باشد که بیشتر از اهل بیت (ع) به جا مانده است . یکی از راهکارهای طب اسلامی برای دفع چشم زخم و درمان چشم زخم می باشد . احادیث و روایات زیادی از اهل بیت (ع) درباره در امان ماندن از چشم زخم و درمان و باطل کردن اثرات چشم زخم در ب اسلامی وجود دارد . سایت دعا 786 …

,چشم زخم طب اسلامی,درمان چشم زخم در طب اسلامی,بخور چشم زخم طب اسلامی,چشم زخم در طب اسلامی,دعای چشم زخم طب اسلامی,دعای چشم زخم در طب اسلامی,بخور چشم زخم در طب اسلامی,راهکار چشم زخم,راهکارهای چشم زخم,راهکار برای چشم زخم,راهکار دفع چشم زخم,راهکار رفع چشم زخم,راهکارهای رفع چشم زخم,راهکار برای رفع چشم زخم,راهکاری برای چشم زخم,راهکار جلوگیری از چشم زخم,راههای دفع چشم زخم,راههای رفع چشم زخم,راهکارهایی برای چشم زخم,راهکارهای جلوگیری از چشم زخم,راهکاری برای رفع چشم زخم,راهکارهای دفع چشم زخم,راههای دفع چشم زخم نی نی سایت

درمان چشم زخم در طب اسلامی,راهکار طب اسلامی برای دفع چشم زخم

راهکار طب اسلامی برای دفع چشم زخم,روش درمان چشم زخم در طب,دعای باطل کردن چشم زخم در طب اسلامی,طریقه درمان چشم زخم,روش و نحوه درمان چشم زخم,راهکار مجرب و قوی درمان چشم زخم,طب اسلامی برای چشم زخم,احادیث و روایات اسلامی برای درمان چشم زخم

درمان چشم زخم در طب اسلامی,راهکار طب اسلامی برای دفع چشم زخم

گفتن بسم الله اول و اخر هر کار
قرائت قرآن خصوصا سوره یس،جن،چهار قل .حتما هنگام قراءت به قران بنگرد
اویزان کردن قران در خانه
گفتن:الهم انی اعوذ بک من الشیطان الرجیم من همزه ونفخه ونفثه
اذان را بلند در خانه بگوید
نوشتن ونگه داشتن حرزها(مانند حرزابی دوجانه؛حرزامام علی علیه السلام؛حرز امام جواد،حرزهای مجرب
در گوش راست اذان و گوش چپ اقامه گفتن
هروقت وارد منزل شدید باصدای بلند بگویید (السلام علیک ایها النبی ورحمه اللا وبرکاته وسوره توحید بخوانید)
تسبیحات فاطمه زهرا علیها السلام بعد از هر نماز

صدقه دادن و اطعام مساکین
شستن سر با ختمی وسدر خصوصا روز جمعه در ساعت سعد
سوره حمد را با زعفران در اب باران تازه بنوسید و حل کنید و هر روز بخورید
شخص جن زده وسحر شده اسپند بخورد وروغن اسپند به بینی بچکاند
استفاده از روغن زیتون هم در غذا هم مالیدن
نگه داشتن یک جفت کبوتر در خانه و یا مرغ و خروس
خوردن انار
به دست کردن انگشتر جزع یمن؛عقیق یمن،فیروزه عجمی،حدیدچینی،یاقوت زرد،زمرد
از وسایل اهنی پرهیز کنید حتی در خانه وهمراه خود مانند انگشتر اهنی(به جای ان نقره نگه دارید)
هفته ای دوبار اسپند+مصطکی+کندرنر+ دود کنید
اب دهان خود را به جانب چپ بیاندازید

۱۱بار ایه الکرسی را در گوش مجنون بخوانید
در ساختمانهایی که سقف بیش از سه متر و نیم دارند زندگی نکنید
همیشه بر روی زمین بخوابید وازتخت خصوصا باارتفاع پرهیز شود
در خانه به هیچ وجه تنها نخوابید و شب رابه صبح نرسانید مگر با خواندن قران و تعویذات
به هیچ وجه عریان در خانه نباشید

لباسهای قرمز و صورتی حد الامکان نپوشید
طعام داغ نخورید

امام صادق ع :

هرکس روز جمعه سوره صافات رابخواند پیوسته از گزند هر أسیبی درامان باشد و….. +اذان و اقامه را با صدای بلند در خانه قرائت کنید+ امام باقرع : ایستاده أب نخورید و در أب ادرار نکنید و دور قبر ها نچرخید و در خانه تنها نباشید و با لنگه پای افزار راه نروید ٬ چرا که چون بنده ای دریکی از حالات باشید شیطان خیلی زود بسوی شما می أید + پیامبرص دستمال آلوده به جربی و بوی گوشت را در خانه نگذارید که أن مخفیگاه شیطان ها میباشد .+؛خوابیدن با دست گوشتی +بستن درب خانه که به شیاطین اجازه داده نشده بردیوارهای خانه های دربسته بالا روند+ امام صادق ع : گذاشتن کبوتر در خانه و صدای بال های کبوتران شیطان را فراری میدهد + بلند نکردن سقف خانه + نوشتن آیت الکرسی در بالای خانه و همراهی مستمر با أیت الکرسی + امام باقرع ؛ فشار شیطان برانسان در حالت تنهائی اواست + هرگز در حمام عریان حاضر نشوید +پیامبر ص لانه شیطان در خانه های شما همان تار عنکبوت است + امام صادق ع اگرکسی هفت خرمای عجوزه ناشتا بخورد هیج سمی و سحری به او أسیب نرسد+ در مفاتیح الجنان برای دفع شیاطین و جادوگران از رسول خداص است که أیه سخره خوانده شود ( سوره اعراف )

إِنَّ رَبَّکُمُ اللّهُ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِی سِتَّهِ أَیَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ یُغْشِی اللَّیْلَ النَّهَارَ یَطْلُبُهُ حَثِیثًا وَالشَّمْسَ وَالْقَمَرَ وَالنُّجُومَ مُسَخَّرَاتٍ بِأَمْرِهِ أَلاَ لَهُ الْخَلْقُ وَالأَمْرُ تَبَارَکَ اللّهُ رَبُّ الْعَالَمِینَ ﴿۵۴﴾

ادْعُواْ رَبَّکُمْ تَضَرُّعًا وَخُفْیَهً إِنَّهُ لاَ یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ ﴿۵۵﴾

وَلاَ تُفْسِدُواْ فِی الأَرْضِ بَعْدَ إِصْلاَحِهَا وَادْعُوهُ خَوْفًا وَطَمَعًا إِنَّ رَحْمَتَ اللّهِ قَرِیبٌ مِّنَ الْمُحْسِنِینَ ﴿۵۶﴾

+ در مفاتیح الجنان امام صادق علیه السلام فرمود برای دفع شر جنیان در سفر و بیابان و مواقع هولناک دربیابان ٬ دست بربالای سر بگذارید و با صدای بلند بخوانید

افغیردین الله یبغون و له اسلم من فی السموات و الارض طوعا و‌کرها و الیه یرجعون

+ کنار جشمه ها شب هنگام اقامت نشود + اعنماد به حیوانات سگ و گربه که کلام انسان را می فهمند باید دوری کرد

چشم‌زخم

در روایت آمده: «لو نبش لکم عن القبور لرأیتم ان اکثر موتاکم بالعین» یعنی «اگر قبرها باز شود خواهید دید که بیشتر مرده‌ها به خاطر چشم‌زخم است.» با توجه به این روایت اثر چشم‌زخم باقی خواهد ماند حتی در خاک.

امام صادق (ع) می‌فرمایند: «إن العین لتدخل الرجل القبر ، والجمل القدر.» یعنی «چشم‌زخم حق است، مرد را وارد قبر می‌کند و شتر را وارد دیگ می‌کند.»

در روایت دیگر آمده: «إن العین حق تستنزل الحالق.» یعنی «چشم‌زخم حق است و قله کوه را می‌کند.»

برخی بیماری‌ها معلول چشم‌زخم است و درمان‌های معمول در مورد این سنخ بیماری‌ها کارساز نیست یا کارایی پایین دارد. توصیه‌شده که شخص هرگاه چیزی ببیند نام خدا بر زبان بیاورد و ذکر و دعا بگوید مثل ماشاالله گفتن تا چشم او اثر سوء بر دیگری نگذارد.

درمان چشم‌زخم

اولین درمان یک ذکر است، امام صادق (ع) می‌فرمایند:

«چشم‌زخم حق است، ایمن نیستی از چشم خودت بر خودت، و نه از خودت بر دیگری، اگر ترسیدی که کسی (یا خودت) را چشم‌زخم بزنی، بگو ما شاء الله لا قوه إلا بالله العلی العظیم، سه مرتبه.» توجه شود که ذکر اشاره شده در این روایت کلمه «لا حول» را ندارد و درست این است که دقیقاً مانند همین روایت ذکر خوانده شود.

چشم‌زخم مراحلی دارد، اول الطفات (توجه) است، دوم نگاه کردن است و سوم حرف زدن. اگر الطفات و توجه به قلب سرایت کند به قلب و شخص آرزو کند که طرف مقابل مثلاً مالش یا سلامتی‌اش از بین برود، این می‌شود حسد، ولی اگر نگاهش را تیز کند می‌شود چشم و وقتی تأثیر می‌کند که حرف بزند.

دومین درمان رقیه حسنین (ع) است، حضرت علی (ع) می‌فرمایند:

«پیامبر (ص) حسن (ع) و حسین (ع) را رقیه کردند، أعیذکما بکلمات الله التامات وأسمائه الحسنى کلها عامه من شر السامه والهامه ومن شر کل عین لامه ومن شر حاسد إذا حسد، سپس پیامبر (ص) فرمودند حضرت ابراهیم (ع) به همین نحو اسماعیل (ع) و اسحاق (ع) را تعویذ می‌کرد.»

امام صادق (ع) می‌فرمایند:

«لا باس بالرقى من العین والحمى والضرس وکل ذات هامه لها حمه إذا علم الرجل ما یقول لا یدخل فی رقیته وعوذته شیئا لا یعرفه.»

یعنی «رقیه خواندن اشکالی ندارد، برای چشم‌زخم و تب و دندان‌درد و هر چیزی (حشره یا حیوانی) که زهر دارد، به‌شرط آنکه مرد معنی آنچه را که می‌گوید بداند، چیزی که نمی‌داند وارد رقیه و عوذه نکند.»

شرطی که در این روایت ذکر شد ازآن‌جهت است که بسیاری از رقیه‌ها به زبان‌های بیگانه و ناشناس (هندی یا عبری و …) است و ممکن است مطالب شرک‌آمیز داشته باشد.

در روایت آمده: «أصاب رجل لرجل بالعین ، فذکر ذلک لرسول الله (ص) فقال رسول الله (ص) : التمسوا له من یرقیه.» یعنی «کسی کس دیگر را چشم زد و این خبر را به پیامبر (ص) رساندند و ایشان فرمودند کسی پیدا کنید که برایش رقیه بخواند.» از این روایت چنین استفاده می‌شود که پیامبر (ص) می‌خواستند که رقیه خواندن بین مردم رواج پیدا کند.

سومین درمان حمد و معوذتین است، در روایت آمده:

«کان رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم إذا کسل أو اصابته عین أو صداع بسط یدیه فقرأ فاتحه الکتاب والمعوذتین ثم یمسح بهما وجهه فیذهب عنه ما کان یجد.»

یعنی «هرگاه پیامبر (ص) کسل می‌شدند یا چشم‌زخمی به او می‌رسید یا دچار میگرن می‌شدند، دو دست خود را باز می‌کردند و سوره حمد و معوذتین می‌خواندند سپس با دست صورتشان را مسح می‌کردند و مشکلشان برطرف می‌شد.»

در روایتی آمده: :

«وسأله رجل عن العین؟ فقال : حق ، فإذا أصابک ذلک فارفع کفیک حذاء وجهک واقرأ ( الحمد لله ) و ( قل هو الله أحد ) والمعوذتین ، وامسحهما على نواصیک فإنه نافع بإذن الله.»

یعنی «مردی درباره چشم‌زخم از امام رضا (ع) پرسید و ایشان فرمودند حق است و باور کن، اگر چشم‌زخمی به تو رسید دو دست خود را بالا ببر مقابل صورت خود و سوره حمد و توحید و معوذتین را بخوان و روی پیشانی خود مسح کن، همانا نافع است به اذن خدای متعال.»

چهارمین درمان رقیه چشم است، از زراره نقل‌شده:

«چهار مرتبه بینی راست فوت کند و سه مرتبه بینی چپ

سپس بگوید :

باسم الله لا بأس أذهب البأس رب الناس واشف أنت الشافی لا یکشف البأس إلا أنت.»

البته چون این روایت از مکارم الاخلاق است و سند ندارد خیلی قابل‌اعتماد نیست.

پنجمین درمان، در روایت آمده:

«سوره حمد را بخواند و این را بنویسد :

باسم الله أعیذ فلان بن فلانه بکلمات الله التامات من شر خلق وذرأ وبرأ ومن کل عین ناظره وأذن سامعه ولسان ناطق ، إن ربی على صراط مستقیم ، ومن شر الشیطان وعمل الشیطان وخیله ورجله ، وقال یا بنی لا تدخلوا من باب واحد وادخلوا من أبواب متفرقه،

(و همراه خود داشته باشد).» این روایت هم از مکارم الاخلاق است.

ششمین درمان عوذه برای چشم‌زخم،

«اللهم رب مطر حابس وحجر یابس ولیل دامس ورطب ویابس رد عین العین علیه فی کیده ونحره وماله ، ﴿فارجع البصر هل ترى من فطور ، ثم ارجع البصر کرتین ینقلب إلیک البصر خاسئا وهوحسیر﴾.»

هفتمین درمان، در روایت آمده:

«بخوان و بنویس و آویزان کن (بر گردن یا دست) سوره حمد و معوذتین و سوره توحید و آیت‌الکرسی:

و اللهم أنت ربى لا إله إلا أنت علیک توکلت وأنت رب العرش العظیم لا حول ولا قوه إلا بالله العلی العظیم حسبی الله ونعم الوکیل ما شاء الله کان وما لم یشأ لم یکن اشهد ان الله على کل شئ قدیر وان الله قد احاط بکل شئ علما واحصى کل شئ عددا اللهم انى اعوذ بک من شر نفسی ومن شر کل دابه أنت اخذ بناصیتها ان ربى على صراط مستقیم فان تولوا فقل حسبی الله لا إله إلا هو علیه توکلت وهو رب العرش العظیم بسم الله رب عبس عابس وحبس حابس وحجر یابس وماء فارس وشهاب قابس من نفس نافس ومن عین العاین رددت عین العاین علیه وعلى احب الناس إلیه فی کبده وکلیته دم رقیق وشحم وسیق وعظم دقیق ماله یلیق بسم الله الرحمن الرحیم وکتبنا علیهم فیها ان النفس بالنفس والعین بالعین والانف بالانف والاذن بالاذن والسن بالسن والجروح قصاص وصلى الله على سیدنا محمد وآله وسلم تسلیما.»

هشتمین درمان رقیه جبرئیل است، این عوذه را جبرئیل برای پیامبر (ص) خوانده:

باسم الله أرقیک من کل شیء یؤذیک من حاسد وعین والله یشفیک

بطور کلی بهتر است در انظار جلب توجه نکرد و همچنین معروف است که فیروزه و یا اجسام آبی رنگ باعث رفع چشم‌زخم می‌شود.

علل درمان نشدن افراد در طب اسلامی

سلام
عرض ادب و خسته نباشید
توجه شمارو به چند نکته جلب میکنم
اولا. چون استاد تبریزیان با هزار خون دل تازه تونستند یه مقداری این حرکت عظیم رو رهبری و هدایت کنند تا مردم با معارف ناب اهلبیت تو زمینه طب آشنا بشن لذا تقاضامندم این زمینه ایجاد شده را کمک کنید تا همه مطلع شوند
دوما گاهی اوقات روند درمان یکماه دو ماه سه ماه و بیشتر طول میکشه و مریض باید صبوری کنه بالاخص تو بیماری های خاص
سوما گاهی اوقات باید داروها عوض بشه و مریض باید با طبیب در ارتباط باشه و گزارش وضعیت بده تا طبیب تصمیم لازم برای تعویض یا تکرار دارو رو بگیره
چهارما شما به پزشکی امروز و طب نوین هم مراجعه میکنید گاهی اوقات ۵ تا پزشک عوض میکنید یا چندین بار میرید از داروخانه داروهای شیمیایی میگیرید تا بالاخره نتیجه بگیرید
بهر حال این طب بهترین طب و بهترین درمان است چون اهلبیت بهترین های روی کره زمین و آسمانها هستند
امشب میخواهیم به مباحثی بپردازیم تا تقریبا به همه سوالات شما پیرامون نحوه درمان و علل درمان نشدن بیماران در طب اسلامی پاسخ داده بشه.

پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: «لکل داء دواء» برای هر دردی درمانی است.

باتوجه به حدیث مذکور از رسول اکرم باید به این نکته توجه داشت که در طب اسلامی یک قاعده ایست و آن اینکه برای هر بیماری یک نوع درمان وجود دارد. کلمه داء در این حدیث بر درد اطلاق دارد و علاوه بر بیماری شامل انواع دردهای دیگر هم می شود. پس در واقع دین اسلام علاوه بر راهکار برای بیماریها، برای همه نوع دردهای بشری درمان دارد.

نکته قابل ملاحظه دیگر اینست که فرمودند: برای هر درد، درمان وجود دارد، نه برای هر صاحب درد.

کمترین نتیجه ای که می توان از این بیان گرفت این است که برای هر بیماری در طب اسلامی یک نسخه درمانی وجود دارد اما این بدان معنا نیست که برای هر شخص صاحب بیمار هم نسخه درمانی موجود است. هر چند منکر این امر در قواعد طب اسلامی نمی شویم اما این حدیث این معنا را نمی رساند.

همه ما میدانیم که شفای اصلی دست خداوند است و پزشکان و علم طبابتشان و داروها و … همه و همه وسایط شفا هستند.

اثر گذاری دارو، مدت زمان این اثر، قدرت تشخیص طبیب و … همگی به اختیار و اراده خداوند است. لذا ممکن است از بین دو شخص با بیماری و مزاج مشابه یکی با داروهای اسلامی به کلی درمان شود و دیگری با همان داروها هیچ اثری در خود نبیند.

از طرفی انسان هم ممکن الخطاست و ذهن بشری خطاپذیر است. لذا هیچ تضمینی نمی شود در درمان کنندگی یک دارو برای شخص بیمار داد.

علل درمان نشدن افراد در طب اسلامی :

علت اول «نقص در علم طب»:

اولین علت درمان نشدن بیماران، وجود نقص در علمی است که طبیب با استفاده از آن به طبابت می پردازد. همانطور که می دانید منبع و منشأ علم طب اسلامی، قرآن و روایات معصومین علیهم السلام است. اما مسئله اینجاست که فهم همه بطون معانی قرآن و روایات کار هر کسی نیست و شاید فقط منحصر در خود معصوم باشد. اما علما و متفکران این زمینه در حد توان و شرایط خود تلاششان را در زمینه تدوین این علم از آیات و روایات می کنند تا بتوانند به حداقل علم کافی برای شروع کار عملی طبابت برسند.

پس طب اسلامی به معنای حقیقی خود یک علم بی نقص است اما در عالم واقع، ممکن است برداشت های ناصحیحی از آن شده باشد و مواردی هم از آن در پرده ابهام باقی مانده باشد که علت اصلی درمان نشدن بیماران است.

علت دوم «عدم تسلط کافی طبیب بر آن علم طب»:

علت دیگر، نداشتن تسلط کافی طبیب است. بنابراین باید حتما به یک طبیب حاذق و باسواد و ماهر برای درمانتان مراجعه کنید که بر تمام مسائل تدوین شده از طب اسلامی که منبعشان قرآن و حدیث است، مسلط باشد. و ضمنا تجربه کافی هم داشته باشد.

علت سوم «تشخیص اشتباه طبیب»:

در واقع این علت، زیر مجموعه همان علت دوم است اما به خاطر اهمیت آن به طور جداگانه آوردیم. گاها طبیب در تشخیص بیماری، طبع، و مزاج شخص و تجویز موارد درمانی دچار اشتباه می شود که این یک امر طبیعی است و خیلی نمی توان در این مساله به طبیبی خرده گرفت. البته به شرطی که تعهد و تسلط و سواد کافی داشته باشد

علت چهارم «عدم کیفیت لازم داروها و مواد درمانی»:

گاها داروسازان در ساخت یک دارو یا محصول دچار خطا شده و از گیاهان با کیفیت کم استفاده می کنند که این امر یا به خاطر دلایل اقتصادی است و یا به خاطر عدم دسترسی به گیاهان مد نظر که متاسفانه چون طب اسلامی حامی و پشتیبان مالی ندارد و از جنبه نیرو و امکانات بسیار ضعیف است لذا به سختی می شود همه داروهای اسلامی را با کیفیت لازم و کافی تولید کرد.

دقت کنید فرمول و ترکیب بعضی داروها مستقیما در احادیث آمده. مانند داروی جامع و داروی پیامبر و … اما بعضی از داروها مثل صفرابر هیچ ترکیب و فرمولی از آن در روایات ذکر نشده و صرفا یک نوع استنباط از احادیث مربوط به درمان غلبه صفراست. لذا ممکن است شخص استنباط کننده و ارائه دهنده فرمول این داروها، در ارائه ترکیب، دچار خطا بشود. زیرا مثلا اگر یک جزء از دارو به شکل پودر باشد اثرش بیشتر است و شخص ارائه دهنده فرمول، آن را به شکل عصاره معرفی کند. گاها چند جزء یک دارو باید عصاره، گاهی پودر، گاهی به شکل دم کرده و … مصرف شود. که در موقع ترکیب هم، اثراتشان عوض خواهد شد.

علت پنجم «عدم انجام صحیح دستورات درمانی توسط بیمار»

علت پنجم درمان نشدن بیماران اینست که دستورات طبیب را به درستی انجام نمی دهند. گاها بیماران خصوصا خانومها به طبیب درباره بیماری شان دروغ هم می گویند ? یا پنهان کاری می کنند که این مساله ضربه بزرگی به روند درمان می زند. البته اگر طبیب ماهر باشد می تواند با تشخیص زیرکانه خود همه موارد لازم برای درمان را بفهمد اما بهتر است بیمار هرچه که مربوط به بیماری اش می شود را با جزئیات کامل در اختیار طبیب بگذارد و دستورات آن را مو به مو انجام دهد. لذا در هر صورت همیشه مراجعه حضوری بهتر از تجویزهای تلگرامی است.

نکته دیگر در رابطه با این موضوع اینکه نسخه های موجود در کتابها و کانال های تلگرامی از طب اسلامی نسخه های درمان بیماری است نه نسخه های درمانی افراد صاحب بیماری

علت ششم «عدم اعتقاد به درمان و تلقین های منفی و مشکلات روحی روانی»:

یکی از نکات قابل ملاحظه در طب اسلامی اینست که ۵۰ درصد درمان در گرو دارو و دستورات طبی است و ۵۰ درصد دیگر آن وابسته به اعتقاد بیمار به درمان کنندگی این دارو و دستورات است. برخی از داروها هم مختص مسلمانان است مانند داروی حضرت محمد صلی الله علیه و آله.

روزی امام صادق علیه اسلام چند توصیه طبی از رسول اکرم را در جمعی فرمود که همانجا یک طبیب یهودی بلند شد و گفت: اینها که میگویی از رسول الله به ما رسیده و ما انجام دادیم و خوب نشدیم.
(اینجاست که امام صادق علیه السلام یکی از همین علل رو ذکر میکنه)
امام در پاسخ به آن شخص فرمود: همانا این ها برای افراد معتقد به رسول الله درمان کننده است.

در یک روایت دیگر شخص خدمت پیغمبر یا امیرالمومنین علیهما السلام رسید و گفت: برادرم اسهال شده است چه کند؟ در جواب فرمودند: به او عسل بدهید. شخص به برادرش عسل داد ولی اثر نکرد و بازگشت و گفت او خوب نشد. در جواب به او فرمودند: برادرت منافق بود! ? برو و بگو بر عسل هفت بار سوره حمد بخواند و سپس بخورد. را‌وی میگوید همین کار را کردم و او خوب شد.

نتیجه: پس همواره مخلصانه با اعتقاد کامل و به دور از استرس و با تلقین های مثبت و انرژی زا به درمان خود با طب اسلامی بپردازیم و همه افکار منفی و استرس ها را از خود دور کنیم و در آرامش کامل خود را درمان کنیم.

یک پیشنهاد: قبل از مصرف داروهای طب اسلامی بسم الله بگویید و یک توسل به صاحب دارو بکنید و سپس از آن استفاده کنید که اثر درمان را فوق العاده بیشتر خواهد کرد. توسل به امام رضا علیه السلام خیلی کار ساز است و همانگونه که از اسم این بزرگوار پیداست خیلی زود راضی می شوند. شفا را از شفادهنده بخواهید با واسطه قرار دادن ائمه علیهم السلام.

علت هفتم: «عوامل غیر مادی»

شاید بتوان به جرات گفت مهمتین عامل غیر مادی که مانع درمان شدن بیماران است و چه بسا حال آن ها را بدتر هم بکند، چشم زخم است! ? پیغمبر اکرم ص فرمود: چشم زخم را باور کنید که حق است. شتر را درون دیگ و مرد را درون قبر میکند!

در یک روایتی یک روزی شخصی به خدمت پیغمبر رسید و گفت چه چشمان زیبایی داری که موجب شد تا پیغمبر دچار سر درد بشوند!

امام صادق علیه اسلام: اگر قبرها شکافته شوند خواهید دید که بیش از نیمی از مرگ ها به خاطر چشم زخم است.

در روایتی دیگر آمده: چشم زخم قله کوه را میکند!??

حالا میدونستید شاید مانع اصلی خیلی از درمان ها چشم زدن خودمون باشه؟! یعنی خودمون، خودمونو چشم بزنیم. میخواید یه راهکار ساده بهتون معرفی کنم که تو چند ثانیه بتونید به راحتی مانع از چشم زدن خودتون بر خودتون یا بر دیگران بشید؟ دستورشو امام صادق علیه السلام فرمودند:
اینکه هر وقت متوجه چیزی شدیم و از اون خوشمون اومد سریع این ذکر رو سه مرتبه بگیم:

«ما شاء الله لا قوه الا بالله العلی العظیم»
میخواید یه راهکار ساده هم برای جلوگیری از چشم زخم دیگران بهتون بگم؟!

بستن حرز به بازو یا گردن. ببندید و تا آخر عمر خیالتون راحت باشه که کسی شمارو چشم نمیزنه. تازه حرز خواص دیگه هم داره. دفع شیاطین، اجنه، سحر، جادو و افزایش رزق و روزی و…

اما یه راهکار درمانی برای کسانی که چشم خوردن. چه از خودشون چه از دیگران:
گرفتن دو دست به شکل قنوت مقابل صورت و خواندن سوره حمد و توحید و ناس و فلق و سپس کشیدن دو دست بر پیشانی و صورت.

پیشنهاد من اینه که هر روز اینو انجام بدید چون در معرض چشم های مختلف هستید.
و اما ساده ترین راهکارپیشگیریش اینه که اصلا نه از خودتون تعریف کنید نه از دیگران. اگه یه وقتی هم تعریف کردید هی بگید الحمدلله، ماشاء الله، ان شاء الله یا همون ذکر بالا رو سه مرتبه بگید. چون تو حدیث اومده اگر نام خدا رو بیاری مانع از اثر چشم میشه.

یک مساله مهمی که متاسفانه امروز هم شایع شده مساله جن زدگی است??

در تئوری طب اسلامی علت یک سوم بیماری ها از جن است. مانند صرع، ام اس، پلی میوزیت و بیماری های روحی روانی و… که اینگونه افراد هر چقدر هم که دارو بخورند خوب نمیشوند و پیشگیری و درمانشان فقط به وسیله مواردی است که در روایات آمده:

۱-بخور حضرت مریم سلام الله علیها
۲-خواندن دعاها و اذکار وارده و همراه داشتن حرز
۳-قطره سداب_سرکه
۴-نگه داشتن کبوتر در منزل
۵-شستن دست کودکان از چربی غذا قبل از خواب و …

از عوامل غیر مادی بعدی طلسم و سحر و جادو است. یعنی ممکن است شخصی شما را طلسم کرده باشد که در این صورت باید به یک انسان مهذب و متقی رجوع کنید تا مشکلتان را برطرف کند یا از اذکار و دعاهای درمان و بطلان طلسم و سحر و جادو استفاده کنید.

(نکته داخل پرانتز: با بستن حرز خیالتون از بابت همه اینا راحت میشه)

عامل بعدی نفرین است!

بله! اگر هر کاری کردید میبینید خوب نمیشوید و مشکلتان حل نمیشود به خویشتن رجوع کنید و ببینید آیا ظلمی به کسی کردید که موجب نفرین او شده؟ آیا آه کسی شمارا گرفته؟ بهترین راهکار توبه و گرفتن حلالیت است. در غیر اینصورت درمان ممکن نیست.

عامل بعدی غیر مادی گناه است :

البته شاید مهمترین عامل غیر مادی همینه. در واقع بیماری کشیدن گناهان انسان رو پاک میکنه. اما با این وجود همیشه سلامتی بهتر از بیماری است چون انسان سالم بهتر بندگی میکنه. یادتون نره هدف از زندگی عبادته. البته عبادت معناهای زیادی داره اما مطمئن باشید یکی از معانیش گناه نکردنه. و خدا چون بعضی بنده هاشو بیشتر دوست داره، تو همین دنیا میذاره بیماری بکشن تا گناهشون پاک بشه و دیگه اون عالم، عذاب نکشن. پس بهترین راهکار، اینجا هم توبه و ترک گناهانه. ذکر استغفر الله رو زیاد بگید هر چی بگید کمه. آیت الله بهجت میگفتند اگر این ذکر اثر نکرد پاسخگوش من هستم.

آخرین عامل غیر مادی صلاح انسانه :

اینکه خالق بیماری و خالق درمان و شافی حقیقی، در حکمت خودش بیماری کشیدن مارو میبینه. او میفهمه که این بیماری به نفع ماست. شاید اگه این بیماری رو نداشتیم الان فلج بودیم. شاید بدتر بودیم. شاید این بیماری مارو ضعیف کرده تا کمتر گناه کنیم و اگه سالم بودیم گناه هایی میکردیم که خدایی نکرده موجب جهنمی شدن ما میشد. اما مهمترین نکته اینکه: شاید خدا میخواد ما با همین بیماری آرام آرام از دنیا بریم. یعنی اجلمون رسیده باشه. و اون خدای مهربان به ما فرصت داده تا در ایام بیماری به اعمال کذشتمون فکر کنیم و توبه کنیم و خودمون رو مهیای رفتن به سرای باقی کنیم. بله عزیزان مرگ حق است و این دنیا فانی.

نتیجه:

همواره توبه کنید و دائما استغفار کنید و شفای اصلی را از شفادهنده حقیقی بخواهید و هرگز انتظار درمان صد در صدی نداشته باشید. دعاهای درمان بیماری هارو حتما بخونید که مذهب شیعه در کل مذاهب دنیا پر دعا ترین مذهبه. حرز همراه خودتون داشته باشید و همیشه به ائمه توسل کنید. دعای توسل همش ۱۰ دقیقه است هر هفته بخونید. پنج شنبه ها برا اموات خصوصا نزدیکانتون صلوات هدیه کنید تا یک نوعی صله رحم باشه که صله رحم عمر هارو طولانی میکنه.

راوی از امام صادق علیه السلام پرسید: یابن رسول الله! آیا مرگ نیز چاره دارد؟ فرمود: بله. صله رحم.

پیغمبر اکرم صلی الله علیه و و آله: اگر هفتاد بار حمد خواندید و مرده زنده شد تعجب نکنید.

امام رضا علیه السلام در ذیل حدیث نبوی لکل داء دوا فرمود: یعنی برای هر دردی دعایی هست.

یادتون نره شفا دست خداست حالا یکی با طب سنتی، یکی اسلامی یکی طب جدید و یکی سوزنی و… شفا میگیره. مهم اینه که شفا رو فقط از او بخواین.

منبع : تجارب طب

برگرفته از سایت ملکوتی ها

*******************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.