قبرهای دارای گنج و دفینه – کدام قبرهای باستانی دفینه دار هستند

کدام قبرهای باستانی و قدیمی دارای گنج و دفینه هستند در سایت دعا 786

در داخل کدام قبرها دفینه وجود دارد – کدام قبرها دارای گنج و طلا هستند

در این پست از سایت ذکر و دعاهای قرآنی دعاگو 2agoo.com قبرهای دارای گنج و دفینه – کدام قبرهای باستانی دفینه دار هستند را برای شما عزیزان قرار دادیم . چگونه می توان فهمید که کدام قبرهای قدیمی و باستانی دارای گنج و دفینه هستند . برای تشخیص و شناسایی کردن قبرهای دفینه دار چکار باید کرد …

قبرهای دارای گنج و دفینه - کدام قبرهای باستانی دفینه دار هستند

قبرهای دارای گنج و دفینه – کدام قبرهای باستانی دفینه دار هستند,علائم قبر دارای گنج,نشانه های قبرهای دارای دفینه,علامت و نشانه قبر دارای گنج,قبرهای باستانی دارای دفینه

قبرهای دارای گنج و دفینه – کدام قبرهای باستانی دفینه دار هستند

برای پاسخ این سوال ، فقط کافیست نگاهی به تاریخ و زمان بکار گیری طلا و طلا یابی در دوره های مختلف بیاندازیم .

مطمئنا زمانی که در ایران طلا وجود نداشت نباید انتظار داشته باشیم که در قبور ایشان طلا پیدا کنیم . مصریان و سومریان ، در این مورد از ایران پیشی گرفته اند و مصریان در حدود چهار هزار سال است که از طلا استفاده میکنند البته در اوایل به کار گیری طلا در مصر ، این فلز مختص فرعون و خانواده او بود و دیگران حق استفاده از آن را نداشته اند .

در هر حال ، قبل از هخامنشیان حدود سه هزار سال قبل ، ایرانیان از مس و مفرغ و آهن و برنج ، برای تزئینات و همچنین لوازم جنگی استفاده میکردند پس قبوری که منتسب به مهر پرستان ابتدایی و همچنین چند ایزدان باستان است، دارای طلا نیست زیرا در این دوره ها اصلا طلا وجود نداشت .
از زمان هخامنشیان به بعد ، طلا وارد گردونه فلزات ایران شد . ( البته برخی از باستان شناسان اعتقاد دارند که طلای ایرانی ، پانصد سال قبل از هخامنشی در ایران وجود داشته ولی در مقیاس بسیار کم )

پس قبوری که منتسب به دوره قبل از هخامنشیان باشد ، در بهترین حالت دارای ابزار آلات و یا وسایل تزئینی مسی یا مفرغی و یا ….است . ادوات مسی بدون شک اکسیده شده و نمی توان آن را ذوب کرد و به مس رسید .

نشانه ای که می توان آن را به کار گرفت این است که ظهور فلز طلا ، تقریبا با رسمی شدن خط میخی هم زمان است . به راحتی می توان اینطور استنباط کرد که اگر در قبور خط به کار رفته باشد احتمال وجود دفینه بیشتر است البته فقط احتمال .

ایران عزیزمان ، طبق برآوردهای باستان شناسان ، بین هفت هزار تا دوازده هزار سال تمدن در خود نهفته دارد و بسیاری از این قبور هنوز هم وجود دارند که مربوط به هزاران سال پیش است .

وجود دفینه در قبور و مقابر مربوط به حدود دو هزار و هفتصد سال پیش تاکنون است .

حال چگونه می توان فهمید که این قبور متعلق به چه زمانی است و عملیات طلایابی انجام داد ؟

یکی از راه ها وجود خط است .
راه دیگر وجود قبرستان است . یعنی زمانی که ایرانیان تصمیم گرفتند که مردگان خود را در مکان خاص دفن کنند . زیرا پیشینیان معمولا در خانه هایشان دفن میکردند .
راه دیگر برای فهمیدن عمر این قبور ، کتابخانه ها و کتابهای خطی بومی است .
تاریخ منطقه و همچنین اتفاقاتی که در منطقه افتاده بسیار کار گشاست .

منبع : سایت دعاگو

**************************************************

بازنشر : سایت دعاگو (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.