دعایی مجرب برای سلامتی و حفظ از بلاها و خطرات تا پایان عمر

ذکر و دعای مجرب و قوی برای رسیدن به سلامتی و دفع بلا در سایت دعا 786

در این پست از سایت ذکر و دعای doa786.com دعایی مجرب برای سلامتی و حفظ از بلاها و خطرات تا پایان عمر را قرار دادیم . ذکر و دعای بسیار قوی و تضمینی و مجرب برای در امان ماندن از بلاها و مشکلات و آسیب ها و زندگی با سلامتی تا پایان عمر …

دعای سلامتی امام زمان,دعای سلامتی امام زمان صوتی,دعای سلامتی بیمار,دعای سلامتی خانواده,دعای سلامتی امام زمان علی فانی,دعای سلامتی فرزند,دعای سلامتی پدر و مادر,دعای سلامتی امام زمان کودکانه

دعایی مجرب برای سلامتی و حفظ از بلاها و خطرات تا پایان عمر

دعایی برای سلامتی تا پایان عمر,دعای برای رسیدن به سلامتی,دعایی قرآنی مخصوص سلامتی,دعای سلامتی و محفوظ ماندن از بلا,دعای در امان ماندن از خطرات

دعایی مجرب برای سلامتی و حفظ از بلاها و خطرات تا پایان عمر

معنای دعای زیر چیست :

«اللّهمَّ أمتعنا بأسماعنا و أبصارنا و قوّتنا ما أحییتنا و اجعلها الوارث منّا و لا تجعل مصیبتنا فی دیننا»

جواب:

این جملات، در دعاهای نیمه شعبان است و مراد از اسماع، نیروهای شنوایی و از ابصار، نیروهای بینایی و مراد از قوّة، سایر نیروهای جسمی و روحی انسان است. یعنی: خدایا تا ما را زنده نگه داشته ای، از این نیروها برخوردار فرما!

و ظاهر وارث بودن این امور این است که تا وقت مرگ، آنها سالم باشند؛ به گونه ای که گفته شود روح بیرون شد و این نیروها سالم بودند.

و محتمل است مراد این باشد که آثار خارجیه و امور خیریه فراوانی به واسطه این نیروها باقی گذاریم از قبیل: تعمیر مساجد، تکایا، کتب علمی، شاگردان نیکو، اولاد صالح و غیره که بقای آنها پس از مرگ به منزله وارث بودن خود آن اعضا از انسان است.

و امّا جمله «و لا تجعل مصیبتنا فی دیننا» عروض هر نقص و گناه (اخلاقی، عملی، اعتقادی) بر مؤمن، مصیبت در دین اوست، و ابتلای به هر ضرر جانی و مالی برای او با حفظ دینش، مصیبت در دنیای اوست و هم چنین اگر دو گروه با هم بجنگند، تلفات جانی و مالی در جبهه حق، مصیبت در دنیا و منافع جبهه باطل، مصیبت در دین اوست.

و در برخی از نسخه های این دعا پس از جمله:

«و اجعله الوارث منّا» جمله «واجعل ثارنا علی من ظلمنا»

است.

یعنی خون بهای ما را به گردن ستمکارها قرار ده و ظاهراً این جمله، کنایه از این است که در هر درگیری و کشت و کشتاری ما را در طرف حق قرار ده؛ زیرا در نبردهای میان اهل حق و باطل آنچه از اهل حق کشته شود، خونش به گردن طرف باطل است و هر چه از اهل باطل کشته شود، خونش به گردن اهل حق نیست.

برگرفته از سایت دعاگو

************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.