دعای بعد از نماز حرز امام جواد,متن کامل نماز حرز امام جواد

ذکر و دعای مخصوص حرز امام ججواد و دعای بعد از خواندن نماز حرز امام جواد در سایت دعا 786

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب doa786.com دعای بعد از نماز حرز امام جواد,متن کامل نماز حرز امام جواد را قرار دادیم . بعد از خواندن نماز مخصوص حرز امام جواد (ع) دعای مخصوصی نیز باید خوانده شود . متن کامل دعای پس از خواندن حرز امام جواد (ع) را در این بخش قرار دادیم . سایت دعا 786 …

,دعای حرز یمانی,دعای حرز یمانی صوتی,دعای حرز یمانی با ترجمه فارسی,دعای حرز یمانی در مفاتیح الجنان,دعای حرز یمانی نی نی سایت,دعای حرز یمانی آپارات,دعای حرز یمانی متن,دعای حرز یمانی کامل,دعای حرز یمانی برای چی خوبه,دعای حرز یمانی با ترجمه,دعای حرز حضرت جواد,دعای حرز حضرت جواد علیه السلام,دعای حرز حضرت جواد الائمه,دعای حرز حضرت جواد صوتی,دعای حرز حضرت جواد ع,دعا حرز حضرت جواد,دانلود دعای حرز یمانی صوتی,دعای سیفی کبیر حرز یمانی صوتی,فایل صوتی دعای حرز یمانی,دانلود رایگان صوتی دعای حرز یمانی,دانلود فایل صوتی دعای حرز یمانی,متن دعای حرز یمانی صوتی,دعای حرز یمانی با صوت,دانلود دعای سیفی کبیر حرز یمانی صوتی,دعای حرز جوادی,دعای حرز جوادیه,دعای حرز امام جوادی,متن دعای حرز جوادی,دعای حرز امیرالمومنین,دعای حرز امیرالمومنین چیست,دعاي حرز اميرالمومنين,متن دعای حرز امیرالمومنین,فواید دعای حرز امیرالمومنین,دعای حرز بازوبند حضرت امیرالمومنین,دانلود دعای حرز امیرالمومنین صوتی,خرید دعای حرز امیرالمومنین,نوشتن دعای حرز امیرالمومنین

دعای بعد از نماز حرز امام جواد,متن کامل نماز حرز امام جواد

دعای پس از خواندن حرز امام جواد چیست,متن کامل دعای پس از نماز حرز امام جواد,ذکر و دعای حرز امام جواد,پس از خواندن نماز حرز امام جواد,اذکار و ادعیه پس از نماز حرز امام جواد

دعای بعد از نماز حرز امام جواد,متن کامل نماز حرز امام جواد

این دعای شریف به دو صورت صغیر و کبیر معروف است.

حرز صغیر یا کوتاه به دعای یا نور یا برهان نیز معروف است و تنها به اندازه یک سطر می‌باشد که در ادامه آن را باهم می‌خوانیم:

«یا نُورُ یا بُرْهانُ، یا مُبینُ یا مُنیرُ، یا رَبِّ اکْفِنی الشُّرُورَ وَ آفَاتِ الدُّهُورِ وَ أَسأَلُکَ النَّجَاهَ یَوْمَ یُنْفَخُ فِی الصُّورِ»

در دعای یا نور یا برهان امام جواد (ع) بیان می‌کنند که خودتان را به این متن حرز کنید که اگر لشکریان ترک و روم تو را ملاقات کنند و همه شان همراه با تمام اهل زمین ضد تو به پا خیزند، به تو بدی از آن‌ها نخواهد رسید و از همه آن‌ها محفوظ خواهی‌ماند.

آیت الله بهجت درمورد خواص حرز امام جواد و فواید آن میفرمایند:

به جهت دوری از خطرات و بیماری ها، محافظت از آزار شیطان و اجنه، درمان دیدن کابوس در خواب، باطل کردن جادو و سحر و… به همراه داشتن این دعا توصیه می‌شود. همچنین برای دفع چشم زخم ( چشم نظر ) تاثیرگذار می‌باشد.

ایشان همیشه در جواب به سوالاتی که در مورد حسادت، آزار شیطان و اجنه، خواب‌های پریشان و … می‌شد تاکید زیادی به خواندن چهار قل، معوذتین و به همراه داشتن این دعا می‌کردند و از فواید حرز امام جواد (ع) اگاه بودند.

همچنین نظر آیت الله بهجت در مورد خواص حرز امام جواد (ع) از زبان استادشان را با هم میخوانیم

بنده در مورد اذکار از «آیت الله قاضی» (استادم) سوالی نمی‌کردم، ولی بعضی اوقات خودشان بیان می‌کردند.

مثلا اینکه دعای حرز امام جواد (ع) که با بسته شدن به بازو سبب ایجاد خاصیت مصونیت می‌شود و دیگر خاصیت دعای حرز جواد (ع) “استفاده برای خنثی کردن جادو و طلسم” است و البته نکته حائز اهمیت این است که فقط باید به بازو بسته شود.

ایشان در کنار به همراه داشتن این دعا چند سفارش دیگر هم فرموده‌اند از جمله:

آیه الکرسی را بخوانید و در منزل نصب نمایید
خواندن چهار قل و تکرار به ویژه هنگام خواب
قرآن کوچکی، همیشه همراه داشته باشید
خواندن معوذتین(سوره‌های فلق و ناس)
در هنگام اذان با صدای نسبتا بلند اذان بگویید
خواندن ۵٠ آیه از قرآن کریم در روز باصدای نسبتاً بلند و …

خواص و برکات حرز امام جواد (ع) :

معروف ترین حرز برای دفع بلایای زمینی و آسمانی حرز امام جواد (ع) است که توصیه فراوانی برای به همراه داشتن این حرز در همه حالات شده است.

دعای دفع طلسم و جادو :

جادو به وسیله دعای حرز امام جواد (ع) و آیات قرآن و با توکل و امید به خدا دفع خواهند شد.

آیت الله بهجت می فرمایند :

به جهت جلوگیری از چشم زخم ( چشم نظر ) یا باطل شدن جادو حرز امام جواد (ع) تاثیر گذار می باشد.

علامه مجلسی در مورد تأثیر سحر می گوید :

آنچه برای ما از آیات و روایات معلوم شد این است که برای سحر یک نوع تأثیر آن هم در بعضی آن هم در بعضی از اشخاص و ابدان(ج بدن) است مثل ایجاد دوستی و عداوت و اندوه و شادی

دیگر فواید دعای حرز امام جواد :

برآورده شدن حاجات و شفای بیماران

پیروزی در جنگ ها :

بر اساس روایاتی مامون در جنگ با دشمنانش حرز امام جواد (ع) را همراه داشت و تا زمانی که این حرز را همراه خود داشت در تمام جنگ ها پیروز می شد و هیچ آسیبی به او نمی رسید.

آداب نوشتن حرز امام جواد :

با وضو و رو به قبله نوشته شود.

این حروف و اعداد به طور صحیح و حروف کامل نوشته شود. مثلا نون را نکشد و دقیقا به آن شکم بدهد.

برخی این حرزها را روی انگشتر و پارچه و کاغذ می نویسند و گاهی به پیشانی می نویسند.

حرز را به بازوی راست خود می بندند ، زمانی که برای اولین بار حرز را می بندند باید قمر در عقرب نباشد و در زمان سعد و مبارک نوشته شود.

این حرز حتما باید با کاغذ و قلمی که ساخته مسلمانان است نوشته شود مثلا (با نی و جوهر یا چوب کبریت و زعفران و پوست یا کاغذ کاهی یا روی پارچه).

زمانی که حرز را بر بازو بندد باید وضـوی کـامل بگیرد و چهار رکعت نماز بخواند، در هر رکعت(حمد) یک مرتبه و (آیـه الکـرسـی) و (شـهـداللّه) و (والشمس و ضحیها) و (اللیـل) و (تـوحـیـد) هر کدام را هفت مرتبه و چون از نماز فارغ شود بر بـازوی راسـت خـود بندد.

آداب نگاه داشتن حرز :

هنگام همراه داشتن این حرز از گناهانی مانند زنا، کم فروشی، ندادن زکات، ظلم کردن و کمک به ظالم، خوردن حق الناس مخصوصا حق یتیم، قطع رحم، عاق والدین، ترک امر به معروف و نهی از منکر، زیر پا گذاشتن دین برای رسیدن به دنیا، کفران نعمت، تمسخر، دروغگویی و…که موجب نازل شدن بلا می شود ، بپرهیزید.

حرز دارای اسماء متبرکه است و نباید بی وضو به آن دست بزنید.

همراه بودن حرز در هنگام دستشویی رفتن و هنگام جنابت اشکالی ندارد اما خانم های حائض و نفسا باید یا حرز را نبندند یا داخل یک پوست چرمی بگذارند.

به حرز آب نرسد تا هم نقره دیر تر سیاه شود و هم پوست آهو از حالت طبیعی خود خارج نشود

هنگام نخستین بار بستن حرز دقت بفرمایید قمر در عقرب نباشد.

اگر با داشتن این حرز حادثه ای برایتان رخ داد بدانید حادثه ای بزرگ تر در انتظار شما بوده است که به عنایت خدا تبدیل به این بلای کوچک تر شده است.

داستان حرز امام جواد «ع» :

امام جواد با دختر خلیفه ازدواج کرده بود که البته زن خوبی نبود و امام جواد را اذیت میکرد. روزی ام عیسی گفت که زنی نزد من آمد و احوالپرسی کرد و گفت که من زن امام جواد هستم، ام عیسی خیلی ناراحت میشود و نزد مامون می رود و به پدرش می گوید که امام جواد ازدواج کرده است، مامون ناراحت شده و با شمشیر به خانه امام جواد می رود و شروع به شمشیر زدن می کند؛
ام عیسی بنا به گریه می گذارد و اظهار ندامت میکند و به او می گوید تو فرزند رسول خدا را کشتی. مامون ناراحت میشود و می گوید که ننگ ابدی را برای خاندان خود خریدیم.

دستور می دهند که دنبال تشییع جنازه باشید. خادمی می آید و میگوید من از نزد امام جواد می آیم. این ها تعجب کرده و می بینند که امام جواد سالم است، یاسر به امام جواد میگوید که یابن رسول الله این لباس که پوشیدی به من بده که برای کفن خود داشته باشم.

امام وقتی لباس را از تن خود در می آورد می بیند هیچ آثاری از زخم به تن ایشان نیست امام جواد می فرماید من حرزی همراه خود دارم، مامون میگوید آن حرز را به من بده و امام جواد آن حرز رابه مامون میدهد.

شروع حرز از همینجاست…

نماز حرز امام جواد(علیه السلام)

زمانی که می خواهید حرز امام جواد (ع) را بر بازو ببندید ابتدا وضو بگیرید و چهار رکعت نماز شامل دو نماز دو رکعتی بخوانید؛ (در بین دو نماز فاصله زیادی نباشد)

در هر رکعت بعد از سوره حمد،
هفت مرتبه «آیه الکرسی»
هفت‌ مرتبه ‌آیه18 سوره‌ آل‌عمران معروف ‌به‌ «شهدالله»
هفت مرتبه سوره شمس
هفت مرتبه سوره لیل
و هفت مرتبه سوره توحید را بخوانید.

هنگامی که نمازتان تمام شد حرز را بر بازوی راست خود ببندید.

برای سهولت در خواندن این نماز آیات و سوره های مورد نظر را برای شما در اینجا می آوریم:

آیه الکرسی:

«اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَهٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَوودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ.
لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُومِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ.
اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآۆُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ.»

آیه «شهدالله»:

«شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لا إِلـٰهَ إِلّا هُوَ وَالمَلـٰئِكَةُ وَأُولُوا العِلمِ قائِمًا بِالقِسطِ ۚ لا إِلـٰهَ إِلّا هُوَ العَزيزُ الحَكيمُ»

سوره شمس:

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ
وَ الشَّمْسِ وَ ضُحَاهَا
وَ الْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا
وَ النَّهَارِ إِذَا جَلَّاهَا
وَ اللَّيْلِ إِذَا يَغْشَاهَا
وَ السَّمَاءِ وَ مَا بَنَاهَا
وَ الْأَرْضِ وَ مَا طَحَاهَا
وَ نَفْسٍ وَ مَا سَوَّاهَا
فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَ تَقْوَاهَا
قَدْ أَفْلَحَ مَن زَكَّاهَا
وَ قَدْ خَابَ مَن دَسَّاهَا
كَذَّبَتْ ثَمُودُ بِطَغْوَاهَا
إِذِ انبَعَثَ أَشْقَاهَا
فَقَالَ لَهُمْ رَسُولُ اللَّـهِ نَاقَةَ اللَّـهِ وَ سُقْيَاهَا
فَكَذَّبُوهُ فَعَقَرُوهَا فَدَمْدَمَ عَلَيْهِمْ رَبُّهُم بِذَنبِهِمْ فَسَوَّاهَا
وَ لَا يَخَافُ عُقْبَاهَا

سوره لیل:

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ
وَ اللَّيْلِ إِذَا يَغْشَىٰ
وَ النَّهَارِ إِذَا تَجَلَّىٰ
وَ مَا خَلَقَ الذَّكَرَ وَ الْأُنثَىٰ
إِنَّ سَعْيَكُمْ لَشَتَّىٰ
فَأَمَّا مَنْ أَعْطَىٰ وَ اتَّقَىٰ
وَ صَدَّقَ بِالْحُسْنَىٰ
فَسَنُيَسِّرُهُ لِلْيُسْرَىٰ
وَ أَمَّا مَن بَخِلَ وَ اسْتَغْنَىٰ
وَ كَذَّبَ بِالْحُسْنَىٰ
فَسَنُيَسِّرُهُ لِلْعُسْرَىٰ
وَ مَا يُغْنِي عَنْهُ مَالُهُ إِذَا تَرَدَّىٰ
إِنَّ عَلَيْنَا لَلْـهُدَىٰ
وَ إِنَّ لَنَا لَلْآخِرَةَ وَ الْأُولَىٰ
فَأَنذَرْتُكُمْ نَارًا تَلَظَّىٰ
لَا يَصْلَاهَا إِلَّا الْأَشْقَى
الَّذِي كَذَّبَ وَ تَوَلَّىٰ
وَ سَيُجَنَّبُهَا الْأَتْقَى
الَّذِي يُؤْتِي مَالَهُ يَتَزَكَّىٰ
وَ مَا لِأَحَدٍ عِندَهُ مِن نِّعْمَةٍ تُجْزَىٰ
إِلَّا ابْتِغَاءَ وَجْهِ رَبِّهِ الْأَعْلَىٰ
وَ لَسَوْفَ يَرْضَىٰ

سوره توحید:

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّ‌حْمَـٰنِ الرَّ‌حِيمِ
قُلْ هُوَ اللَّـهُ أَحَدُ
اللَّـهُ الصَّمَدُ
لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ
وَ لَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ

اللّٰهُمَ صَل علی مُحمَّد وَال مُحمّد

در صورتی که حرز را برای بچه نابالغ گرفته اید، می توانید کسی را از طرف صاحب حرز نائب کنید تا نماز را به نیابت از شخص بخواند.

,دعای بعد از نماز,دعای بعد از نماز صبح,دعای بعد از نماز ظهر,دعای بعد از نماز مغرب,دعای بعد از نماز جماعت,دعای بعد از نماز عشا,دعای بعد از نماز اهل سنت,دعای بعد از نماز صبح برای حاجت,دعای بعد از نماز صبح جمعه,دعای بعد از نماز صبح صوتی,دعای بعد از نماز صبح روز جمعه,دعاي بعد از نماز صبح,دعای بعد از نماز صبح اهل سنت,دعای بعد از نماز صبح ماه رمضان,دعای بعد از نماز صبح برای روزی,دعای بعد از نماز صبح عید فطر,دعای بعد از نماز ظهر صوتی,دعای بعد از نماز ظهر جمعه,دعای بعد از نماز ظهر روز جمعه,دعای بعد از نماز ظهر ماه رمضان,دعاي بعد از نماز ظهر,دعای بعد از نماز ظهر حضرت زهرا,دعا بعد از نماز ظهر,دعاهای بعد از نماز ظهر,دعا بعد از نماز ظهر جمعه,دعای بعد از نماز مغرب و عشا,دعای بعد از نماز مغرب در شب نیمه شعبان,دعای بعد از نماز مغرب شب نیمه شعبان,دعای بعد از نماز مغرب نیمه شعبان,دعای بعد از نماز مغرب و عشاء,دعاي بعد از نماز مغرب,دعای بعد از نماز مغرب ماه رمضان,دعای بعد از نماز مغرب در ماه رمضان,دعا بعد از نماز مغرب,دعای بعد از نماز جماعت اهل سنت,دعا بعد از نماز جماعت,دعاهای بعد از نماز جماعت,دعاي بعد از نماز عشا,دعای بعد از نماز عشا صوتی,دعا بعد از نماز عشا,دعای بعد از نماز عصر,دعای بعد از نماز عصر جمعه,دعاهای بعد از نماز اهل سنت,دعا بعد از نماز اهل سنت,دعای بعد از نماز اهل تسنن,دعای بعد از نماز فرض اهل سنت,دعای بعد از نماز تراویح اهل سنت,دعای بعد از سلام نماز اهل سنت,دعا بعد از نماز فرض اهل سنت

برگرفته از سایت ملکوتی ها

*******************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.