در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب doa786.com دعای نور چشم بعد از نماز برای افزایش نور چشم و شفای چشم درد را قرار دادیم . دعای زیر از دعاهای سریع الاجابه و مجرب برای زیاد شدن نور چشم و شفای چشم کم نور و زیاد شدن اشک چشم می باشد . سایت دعا 786 …

,دعای نور چشم بعد از نماز,دعای نور چشم,دعا نور چشم,دعای افزایش نور چشم,دعای برای نور چشم,دعا برای نور چشم,دعای مجرب برای نور چشم,دعای زیاد شدن نور چشم,دعای برای افزایش نور چشم,دعای جهت زیاد شدن نور چشم,دعا برای تقویت نور چشم,دعا برای افزایش نور چشم,دعا برای شفای نور چشم,دعا برای زیادی نور چشم,دعا تقویت نور چشم,دعا برای ازدیاد نور چشم,دعا برای روشنایی نور چشم,دعا برای زیاد شدن نور چشم,دعا برا زیاد شدن نور چشم,دعایی برای افزایش نور چشم

دعای نور چشم بعد از نماز برای افزایش نور چشم و شفای چشم درد

دعای زیاد شدن نور چشم,دعای مخصوص نور چشم,دعای مجرب برای نور چشم,دعای قرآنی افزایش نور چشم,ذکر برای نور چشم,دعای شفای چشم کم نور,دعای درمان چشم کم نور

دعای نور چشم بعد از نماز برای افزایش نور چشم و شفای چشم درد

رفع چشم‌ درد از جمله آثاری است که برای آیة الکرسی اعلام شده است.

البته این فائده مانند دیگر دستوراتی از این دست، علّت تامّه نیست، بلکه در صورت اخلاص نیت و صلاح‌دید پروردگار می‌تواند اثر شفابخشی داشته باشد.

روایات درباره آثار موثر آیة الکرسى برای چشم :

امام علی(ع): «زمانی که کسى مبتلا به چشم درد شود آیة الکرسى را به نیّت شفا بخواند و [اگر] به دل یقین داشته باشد که خوب می‌شود به راستى، إن شاء اللَّه، درمان یابد»

امام رضا(ع): «در حمام با آبی که دیگران خود را در آن شسته‌اند، تن مشوئید که چنین عملی بیماری جذام را سبب می‌گردد و اگر کسی در اثر این عمل، بیمار شد، خود مقصّر است و تنها باید خود را ملامت کند». محمد بن علی در این هنگام به امام گفت: اهل مدینه می‌گویند با چنین عملی چشم درد از بین می‌رود.

امام(ع) فرمود: «دروغ می‌گویند. در آبی که جنب از حرام، زانی و از همه بدتر ناصبی و همه انسان‌ها از انواع مختلف در آن تن می‌شویند؛ چشم درد خوب می‌شود؟! همانا دوای چشم درد، خواندن حمد، معوّذتین،آیة الکرسی و … است»

آنچه در روایات وجود دارد تنها خواندن آیة الکرسی برای تقویت نور چشم است، اما عمل رایجی میان مردم وجود دارد که پس از نماز، دست‌ها را بر روی چشم گذاشته و این آیه را می‌خوانند.

 از سید بن طاووس نقل است:

نور چشم شخصى ضعیف شد. در خواب، شخصی را دید که به او می‌گوید این کلمات را بخوان:

أُعِیذُ نُورَ بَصَرِی‏ بِنُورِ اللَّهِ الَّذِی لَا یُطْفَى‏

پناه می‌دهم روشنى چشم خود را به نور خدا که خاموش نمی‌شود»

سپس دست‌هاى خود را بر چشمان خود بمال و به دنبال آن آیة الکرسى را بخوان.

راوى گوید:

پس، آن مرد چنان کرد، چشم‌هایش خوب شد و به دفعات، دیگران نیز این را تجربه کرده و از آن نتیجه گرفتند»

از این نقل تاریخی نیز همزمانی خواندن آیة الکرسی و دست بر روی چشم نهادن استنباط نمی‌شود، اما با این وجود، خواندن آیة الکرسی با این کیفیت و به قصد رجا و امید ثواب و اثر وضعی آن، اشکالی ندارد.

سوره یوسف برای شفای چشم :

در قرآن کریم و سوره “یوسف“، شفا یافتن چشم حضرت یعقوب (ع) با قرار دادن پیراهن فرزندش حضرت یوسف(ع) بر چشمان نابینایش از معجزات و شگفتی های موجود در قرآن کریم می باشد.

سوره قدر برای چشم ضعیف :

تلاوت سوره مبارکه ی نازل شده بر رسول اکرم(ص) در شب قدر(سوره ی قدر) بسیار برای افزایش نور چشم و بهبود مشکلات بینایی سفارش شده است.

دعای شفای چشم ضعیف(چشم درد)

امام اول شیعیان امام علی(ع) به اهمیت و فواید خواندن آیت الکرسی در هنگام چشم درد اشاره کرده اند.

آیت الکرسی فواید بسیار زیادی دارد.

تاثیر آن بر چشم درد را علمای مرجع تقلیدی همچون مرحوم آیت الله بهجت ذکر کرده اند.

براي تقويت چشم، دستور العمل هاي مختلفي از امامان وارد شده، از جمله:

از حضرت امام صادق ـ عليه السلام ـ روايت شده كه:

هر كس سوره مباركه قدر را به جهت زيادتي نور چشم (تقويت چشم) بيست و يك بار بخواند، خداوند تعالي بنمايد به او آنچه بهتر از آن نباشد و نور چشم او را كرامت فرمايد

در حديثي از معصومين ـ عليهم السلام ـ وارد شده :

هر كس آيه نور(3) را مكرّر در جامي (ظرفي) بنويسد و به آب محو كند (آن نوشته ها را با آب بشويد) و آن آب را به شيشه بريزد و از آن به چشم خود بكشد، براي ضعف چشم و شب كوري مفيد است.

همچنين روايت شده :

خواندن قرآن، از روي قرآن (نه از حفظ) براي تقويت چشم مفيد است.

و نيز هر كسي هر روز بگويد:

فَجَعلناهُ سميعاً بصيراً

چشمانش از آفات، سالم بماند

,افزایش نور چشم,افزایش نور چشم در طب سنتی,افزایش نور چشم نی نی سایت,افزایش نور چشم خیراندیش,افزایش نور چشم طب اسلامی,افزایش نور چشم طب سنتی,تقویت نور چشم,تقویت نور چشم در طب سنتی,تقویت نور چشم دکتر ضیایی,تقویت نور چشم با قران,تقویت نور چشم طب اسلامی,تقویت نور چشم در طب اسلامی,تقویت نور چشم طب سنتی,برای تقویت نور چشم چه باید کرد,برای تقویت نور چشم چه بخوریم

برگرفته از سایت ملکوتی ها

*******************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی