در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب doa786.com دعا برای زیاد شدن اشک چشم,دعای قرآنی افزایش اشک چشم را قرار دادیم . ذکر و دعای بسیار مجرب قرآنی برای نرم شدن قلب سخت شده و رقت قلب و زیاد شدن اشک چشم در سایت دعا 786 …

دعا برای زیاد شدن اشک چشم,دعای قرآنی افزایش اشک چشم

دعای اشک چشم,دعای ریزش اشک چشم,دعای ممخصوص اشک چشم ها,دعای اشک ریختن از چشم,دعای سرازیر شدن اشک چشم,آیه و سوره افزایش اشک چشم

دعا برای زیاد شدن اشک چشم,دعای قرآنی افزایش اشک چشم

براى تقویت چشم امور ذیل مفید است :

الف) نگاه کردن به آیات قرآن مجید،
ب ) خواندن آیه ‏الکرسى بعد از نمازها و قراردادن انگشتان روى چشم‏ها در موقع خواندن آیه ‏الکرسى،
ج ) گفتن : سبحان ربى العظیم و بحمده و لاحول ولا قوه الا باللّه‏ العلى العظیم بعد از نماز صبح ده مرتبه،
د ) در وقت خواب سرمه کشیدن چهار میل در چشم راست و سه میل در چشم چپ،

ه ) خواندن این دعا:

اللهم انى اسئلک بحق محمد و آل محمد علیک,صل علی محمد وآل مجمدواجعل النور فى بصرى و البصیره فى دینى والیقین فى قلبى والاخلاص فى عملى والسلامه فى نفسىوالسعه فی رزقی والشکر لک ابدا ما ابقیتنى

برای تقویت و ازدیاد اشک در برخی روایات بر خوردن عدس تاکید شده که موجب نرمی و رقت قلب و جاری شدن اشک می گردد .

البته به یاد مرگ بودن و از سفر آخرت غافل نشدن و اندیشه کردن در آیات روحبخش قرآن که مربوط به مرگ و قیامت است و تفکر در گناهانی که انجام داده ایم و رفتن به قبرستان و تفکر در حال اموات و حالات مرگ در این مورد موثر و کارساز است .

در کنار درخواست دعا و ذکر برای موفقیت علمی باید توجه داشت که یکی از مشکلاتی که نوع انسانها به ویژه جوانان با آن مواجه هستند فاصله ای است که بین آرزوهای آنها و میزان تلاش و توانمندیهای آنها وجود دارد.

به عبارت دیگر صرف آرزو داشتن اما برنامه ای مشخص برای رسیدن به آن آرزو نداشتن و تلاش و جدیت لازم را انجام ندادن مشکلی را حل نمی کند بنابراین در گام اول باید محدوده آرزو را مشخص کرد و در گام دوم باید توانمندیهای خود را شناخت و در گام سوم باید به صورت جدی و با داشتن برنامه برای رسیدن به آرزوها و اهداف اقدام نمود به عنوان مثال شما قصد دارید در کنکور سراسری کارشناسی ارشد شرکت کنید.

این تصمیم فی نفسه بسیار ارزشمند است و حاکی از اینست که شما سعی دارید توانمندیهای خود را شکوفا کنید و مدارج بالاتری را از نظر علمی طی کنید تا انشاءالله فرد مؤثرتری در آینده باشید و در عین حال از موقعیت اجتماعی و علمی بالاتری برخوردار باشید.

این تصمیم شما وقتی جامه عمل می پوشد که شما لوازم این تصمیم را بپذیرید و از عالم تخیلات بیرون بیایید و به صورت واقع بینانه و با برنامه ریزی صحیح اقدام کنید.
در مورد دعا و ذکر رای پیشرفت و موفقیت علمی باید گفت که دعاهایی به هنگام مطالعه و نیز براى تقویت حافظه و نیز توصیه های متعددی در این باره در منابع دینی و روایی بیان شده که به برخی اشاره می شود :

در کتاب شریف مفاتیح ‏الجنان مى‏گوید:

این دعا را پیغمبر(ص) به امیرالمؤمنین(ع) براى حافظه تعلیم نمود:

«سبحان من لایعتدى علی اهل مملکته ، سبحان من لایأخذ اهل الارض بالوان العذاب، سبحان الرؤوف الرحیم، اللهم اجعل لى فى قلبى نورا و بصرا و فهما و علما انک على کل شى‏ء قدیر»

و در کتاب باقیات صالحات که در حاشیه مفاتیح‏ الجنان و در بعضى از چاپ‏هاى اخیر در پایان مفاتیح چاپ شده است

در اواخر باب پنجم از کتاب «مجتنى» سیدبن طاوس نقل مى‏کند :

براى احیاى قلب این دعا را سه بار بخواند:

«یا حى یا قیوم یا لااله الا انت اسئلک أن تحیى قلبى اللّهم صل على محمد و آل محمد»

و در باب ششم مى‏گوید:

در خلاصه الاذکار است که در وقت مطالعه بخواند:

اللهم اخرجنى من ظلمات الوهم و اکرمنى بنور الفهم اللّهم افتح علینا ابواب رحمتک و انشر علینا خزائن علومک برحمتک یا ارحم الراحمین

در شماره سى و نهم:

مؤلف گوید که کسى که مى‏خواهد حافظه ‏اش زیاد شود مسواک کند و قرآن بخواند و خصوص آیه‏ الکرسى و استمرار خوردن مویز در ناشتا، به خصوص اگر سرخ و بیست و یک دانه باشد، براى فهم و ذهن و حافظه نافع است خوردن حلوا و گوشت نزدیک گردن و عسل و عدس نیز مورث حفظ است .

و هر روز بعد از نماز صبح پیش از آنکه تکلم کند بگوید:

«یا حى یا قیّوم فلا یفوت شیئا علمُه و لایؤده …»

و اجتناب کند از چیزهایى که سبب نسیان مى‏شود و آن … و کثرت معاصى و کثرت هموم و احزان در امر دنیا و کثرت اشتغال و علائق و … است.

در کتاب شریف کافى نیز از امام معصوم نقل شده است که از خدا بخواه که عقل تو را قوى بگرداند و از خدا طلب فهم و درک نما

(بحارالانوار، ج 1، ص 224 روایت 17 روایت عنوان بصرى) .

علاوه بر این راه‏هاى زیر برای این منظور توصیه مى‏شود:

الف) از خوردن زیاد غذاهاى آب‏دار و غذاهایى که رطوبت بدن را زیاد مى‏کنند خوددارى کنید. ب ) از نگاه کردن و خواندن تابلو و اعلامیه‏ها و نوشته‏هایى که در کوچه و خیابان به چشم مى‏خورند اجتناب ورزید (صفحه ذهن خود را با امورى که به آن نیاز ندارید پر نکند). ج ) استراحتتان به اندازه کافى باشد و از فشار درسى و کارى خود بکاهید. د ) به اندازه کافى تفریح داشته باشید (مخصوصاً در فضاى سبز). ه ) اقدام به حفظ سوره‏هاى قرآن و اشعار نمایید و ) در هر روز مقدارى قرآن تلاوت کنید. ز ) براى تمام کارهاى خود برنامه منظم داشته باشید و هر کارى را تا حد امکان فقط در وقت مقرر انجام دهید. ح ) از خیال‏پردازى‏هاى بى‏فایده بپرهیزید.

اصول کلى که باید در مطالعه رعایت شود، عبارتند از:

1. همیشه با نیت یادگیرى و با دقت و تمرکز حواس، مطالعه را شروع کنید؛ زیرا بدون نیّت قبلى یا با چرت زدن و پراکندگى حواس، نمى‏توان مطالب مهم را آموخت.
2. براى مطالعه یک کتاب، ابتدا محتواى کلى یا یک فصل آن را در نظر بگیرید و مرور کنید، سپس به مطالعه جزئیات بپردازید.
3. پس از مطالعه یک فصل یا یک قسمت از آن، مطالب آن را به زبان خود تبدیل کنید و به اصطلاح درونى سازید. به این صورت مطالب در ذهنتان ثبات خواهد یافت.
4. سعى کنید موانع تمرکز حواس ـ مشکلات بیرونى (سر و صدا، گرما، سرما و…) و مشکلات درونى (نگرانى‏هاى شخصى، اجتماعى، خانوادگى و اقتصادى، نداشتن علاقه به موضوع و…) ـ را به حداقل ممکن کاهش دهید. در این صورت، خواهید توانست ظرفیت خود را براىشناخت و یادگیرى، حداقل دو برابر کنید.
5. به خود اعتماد کنید و مطمئن باشید که مى‏دانید و مى‏توانید بیش‏تر از آنچه مى‏دانید، مطالعه کنید و یاد بگیرید. بدین منظور توانایى و نیرومندى خود را به خود تلقین کنید، تا در عمل نیز قوى و سر حال باشید.
6. زمانى که مى‏خواهید مطالعه کنید، سریع و بدون فوت وقت، مطالعه را آغاز نمایید و مواظب باشید به کار و فکر دیگرى مشغول نشوید.
7. بهترین و سودمندترین زمان براى مطالعه، اوقات سحر و اول صبح است؛ به خصوص براى مطالب استدلالى، فکرى، فلسفى و ریاضى.
8. زمان قبل از خواب شب نیز براى حفظ دروس بسیار مناسب است.
9. مطالعه را بلافاصله بعد از غذا و با معده سنگین شروع نکنید.
10. بعد از هر پنجاه دقیقه مطالعه، پنج تا ده دقیقه استراحت کنید؛ مثلاً قدم بزنید، نوشیدنى بنوشید یا کار مختصرى انجام دهید.
11. در صورت امکان، براى مطالعه جاى ثابت و مشخصى داشته باشید.
12. به شرایط فیزیکى و روانى مکان مطالعه (آرام بودن، نور کافى و مناسب، فاصله کتاب و چشم و…) توجه کنید، تا زود خسته نشوید و آمادگى جسمانى و روانى مطالعه را از دست ندهید.
13. هنگام مطالعه، زیر نکات مهم و اساسى خط بکشید.
14. از مطالب مهم و اساسى کتاب یادداشت بردارى کنید و کتاب را خلاصه‏گیرى نمایید.
15. مطالب سخت و دشوار را با مشورت اساتید یا هم کلاسى‏ها، حل کنید.

برگرفته از سایت ملکوتی ها

*******************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی