طریقه خواندن نماز نافله صبح + ادعیه و آداب نماز نافله صبح

نماز نافله صبح چگونه خوانده می شود در سایت دعا 786

در این پست از سایت ذکر و دعای doa786.com طریقه خواندن نماز نافله صبح + ادعیه و آداب نماز نافله صبح را قرار دادیم . نماز نافله صبح یکی از نمازهای مستحبی است که خواص و فوائد فراوانی دارد . در ادامه از سایت دعا 786 نحوه خواندن نماز نافله صبح را قرار دادیم .

نماز نافله صبح چهارشنبه,نماز نافله صبح ظهر شب,نماز نافله صبح ویکی پدیا,نماز نافله صبح مکارم شیرازی,نماز نافله صبح نی نی سایت,نماز نافله صبح چه ثوابی دارد,نماز نافله صبح چیست؟

طریقه خواندن نماز نافله صبح + ادعیه و آداب نماز نافله صبح

چگونگی خواندن نماز نافله صبح,ؤوش خواندن نماز نافله صبح,تعداد رکعت نماز نافله صبح

طریقه خواندن نماز نافله صبح + ادعیه و آداب نماز نافله صبح

و بعد از فارغ شدن تو از مفرده وتر و آنچه متعلق است به آن از ادعیه و آداب، برخیز از جهت گزاردن دو رکعت نافله صبح. و این دو رکعت را دساستین نامند بواسطه آنکه پنهانند در نماز شب، چنانچه روایت کرده است شیخ الطایفة در کتاب تهذیب به سند صحیح از ثامن ائمه هدی امام رضا (علیه السلام) که آنحضرت فرموده اند:

احشوابهما صلاة اللیل.

یعنی: پر کنید جوف نماز شب را به این دو رکعت. مراد آنکه نافله صبح را با نافله شب باید گزاردن.

و ظاهر اینست که وقت آن می کشد تا پیدا شدن سرخی مشرق، چنانچه بعض از روایات متضمن آنست، و جمعی از علماء ما – قدس الله ارواحهم – قائل به آن شده اند، اگر چه افضل این دو رکعت میانه دو فجر است.

و بخوان در رکعت اول بعد از حمد سوره قل یا ایها الکافرون، و در رکعت دوم بعد از حمد سوره قل هو الله احد. پس چون سلام دهی رو به قبله بر پهلوی راست بخواب مانند کسی که او را در لحد خوابانند، و جانب راست رو را بر دست راست بگذار، و این دعا بخوان:

استمسکت بعروة الله الوثقی التی لا انفضام لها، و اعتصمت بحبل الله المتین، و اعوذ بالله من شر فسقة العرب و العجم، و من شر فسقة الجن و الانس، ربی الله، ربی، الله ربی الله، آمنت بالله، توکلت علی الله، لا حول و لا قوة الا بالله، و من یتوکل علی الله فهو حسبه، ان الله بالغ امره قد جعل الله لکل شی ء قدرا، حسبی الله و نعم الوکیل.

به دستاویز استوار خداوندی که جدایی ندارد چنگ زدم، و به ریسمان محکم خداوند آویختم، و از شر نابکاران عرب و عجم و از شر نابکاران جن و انس به خدا پناه می برم، پروردگار من الله است سه بار به خدا گرویدم، بر خدا توکل نمودم و هیچ حول و قوه ای جز به خدا نیست، و هر کس بر خدا توکل نماید خداوند او را بس است، خداوند امر خود را به انجام رساند که خدا بر هر چیز اندازه ای قرار داده است، خدا مرا بس است و خوب وکیلی است.

اللهم من اصبح و له حاجة الی مخلوق، فان حاجتی و رغبتی الیک، وحدک لا شریک لک، لک الحمد، الحمد لله رب الصباح، الحمد لله فالق الاصباح، الحمد لله ناشر الارواح، الحمد لله قاسم المعاش، الحمد لله جاعل اللیل سکنا، و الشمس و القمر حسباتا، ذلک تقدیر العزیز العلیم.

خداوندا هر کس بامدادان سر از خواب بر دارد حاجتی به مخلوقی دارد و حاجت و گرایش من تنها به توست، تو یگانه ای و شریکی نداری، سپاس از آن توست. سپاس خدای راکه رب بامدادان است، سپاس خدای را که شکافنده صبح است، سپاس خدای را که زنده کننده ارواح است، سپاس خدای را که بخش کننده روزیهاست، سپاس خدای را که قرار دهنده است شب را موجب آرامش، و خورشید و ماه را جهت حفظ حسابها، این تقدیر خداوند چیره و داناست.

اللهم صل علی محمد و آل محمد، و اجعل فی قلبی نورا، و فی بصری نورا، و علی لسانی نورا، و من بین یدی نورا، و من خلفی نورا، و عن یمینی نورا، و عن شمالی نورا، و من فوقی نورا، و من تحتی نورا، و اعظم لی النور، و اجعل لی نورا امشی به فی الناس، و لا تحرمنی نورک یوم القیامة.

خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست، و در دلم نور و در چشمم نور و بر زبانم نور و در پیش رویم نور و از پشت سرم نور و از سمت راستم نور و از سمت چپم نور و از بالای سرم نور و از زیر پایم نور قرار ده، و آن نور را برایم بزرگ گردان، و برایم نوری قرار ده تا بدان میان مردم راه روم، و روز قیامت از نورت محرومم نساز

پس بخوان آیة الکرسی، و قل اعوذ برب الفلق و قل اعوذ برب الناس، و پنچ آیه از آخر سوره مبارکه آل عمران: ان فی خلق السموات و الارض تا آنجا که انک لا تخلف المیعاد. بعد از آن بنشین و تسبیح فاطمه زهراسلام الله علیها را بجا آر، و بعد از آن صد نوبت بگوی:

سبحان ربی العظیم و بحمده، استغفرالله ربی و اتوب الیه.

بعد از آن هفت نوبت بگوی:

بسم الله الرحمن الرحیم و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم.

پس دو سجده شکر بجا آر به طریقی که قبل ازین مذکور شد، و دعا کن در آن بواسطه برادران مؤمن و بگوی:

اللهم رب الفجر، و اللیالی العشر، و الشفع و الوتر، و اللیل اذا یسر، و رب کل شی ء، و اله کل شی ء، و خالق کل شی ء، و ملیک کل شی ء، صل علی محمد و آله، و افعل بی و بفلان و فلان – یعنی نام برادران مؤمن ببر – ما انت اهله، و لا تفعل بنا ما نحن اهله، فانک اهل التقوی و اهل المغفرة.

خداوندا ای رب سپیده دم و شبهای دهگانه و زوج و فرد و شب آنگاه که سپری شود(245)، و ای رب همه چیز و معبود همه چیز و آفریننده همه چیز و پادشاه همه چیز، بر محمد و آل محمد درود فرست و نسبت به من و فلانی و فلانی آن کن که تو را سزد، و با ما آن مکن که سزاوار آنیم، که تو اهل تقوا و اهل آمرزشی.

برگرفته از سایت دعاگو

**************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.