متن کوتاه حرز امام جواد یا نور یا برهان به همراه ترجمه و معنی

دعای کوتاه و اصلی حرز امام جواد با ترجمه و معنی فارسی و خواص حرز امام جواد در سایت دعا 786

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب doa786.com متن کوتاه حرز امام جواد یا نور یا برهان به همراه ترجمه و معنی را قرار دادیم . دعای حرز حضرت امام جواد (ع) دارای دو نسخه کوتاه و طولانی می باشد . حرز کوتاه امام جواد با کلمات یا نور یا برهان شروع می شود و تقریبا یک سطر است . متن کامل حرز کوتاه حضرت امام جواد به همراه ترجمه فارسی را در ادامه این مطلب از سایت دعا 786 قرار دادیم . التماس دعا سایت دعا 786 …

,امام جواد,امام جواد باب الحوائج,امام جواد یزد,امام جواد مداحی,امام جواد شعر,امام جواد عکس,امام جواد باب الحوائج نی نی سایت,امام جواد باب الحوائج است,شهادت امام جواد باب الحوائج,امام جواد یا باب الحوائج,آیا امام جواد باب الحوائج است,امام جواد یزد گلستان,دانشگاه امام جواد یزد,موسسه امام جواد یزد,دانشگاه امام جواد یزد سیستم جامع گلستان,دانشگاه امام جواد یزد سیستم گلستان,دانشگاه امام جواد یزد گلستان,دانشگاه امام جواد یزد تافل,سایت دانشگاه امام جواد یزد,شهریه دانشگاه امام جواد یزد,ولادت امام جواد مداحی,شهادت امام جواد مداحی عربی,تولد امام جواد مداحی,شهادت امام جواد مداحی صوتی,شهادت امام جواد مداحی پویانفر,کلیپ شهادت امام جواد مداحی,امام زمان مداحی جواد مقدم,شب شهادت امام جواد مداحی,شهادت امام جواد الائمه مداحی,امام جواد شعر شهادت,تولد امام جواد شعر,روضه امام جواد شعر,مدح امام جواد شعر,شعر امام جواد برقعی,شعرروضه امام جواد,شعر مداحی امام جواد,ولادت امام جواد الائمه شعر,شعر ولادت امام جواد,امام جواد عکس پروفایل,امام جواد عکس نوشته,امام جواد عکس شهادت,ولادت امام جواد عکس,میلاد امام جواد عکس,شهادت امام جواد عکس پروفایل,تسلیت امام جواد عکس,عکس امام جواد واقعی,ولادت امام جواد عکس نوشته

متن کوتاه حرز امام جواد یا نور یا برهان به همراه ترجمه و معنی

حرز کوتاه امام جواد,نسخه کوتاه حرز و دعای امام جواد,ترجمه فارسی و معنی حرز امام جواد,دعای یا نور یا برهان امام جواد,نسخه اصلی دعای حرز امام جواد با معنی

متن کوتاه حرز امام جواد یا نور یا برهان به همراه ترجمه و معنی

متن حرز امام جواد (ع)

در منابع روایی برای امام جواد دو حرز بیان شده است. یکی از این حرزها چنین است:

یَا نُورُ یَا بُرْهَانُ یَا مُبِینُ یَا مُنِیرُ یَا رَبِّ اکْفِنِی الشُّرُورَ وَ آفَاتِ الدُّهُورِ وَ أَسْأَلُکَ النَّجَاهَ یَوْمَ یُنْفَخُ فِی الصُّور

ای نور و‌ای دلیل روشن و‌ای آشکارکننده،‌ای نوربخش، پروردگارا کفایتم کن از شرور و آفات روزگار و از تو خواهم رهایی را در روزی که دمیده شود در صور.

این حرز بهترین وسیله برای دفع بلایا از جمله دفع سحر و طلسم است و از منابع وحی اخذ شده است.

درباره حرز امام جواد :

اگر علیرغم داشتن این حرز حادثه ای برایتان رخ داد بدانید که حادثه ای بزرگ تر در انتظار شما بوده است که به عنایت خدا تبدیل به این بلای کوچک تر شده است.

زمان همراه داشتن این حرز از گناهانی که موجب نازل شدن بلا می شود (مثل زنا، کم فروشی، ندادن زکات، ظلم کردن و کمک به ظالم، خوردن حق الناس مخصوصا حق یتیم، قطع رحم، عاق والدین، ترک امر به معروف و نهی از منکر، زیر پا گذاشتن دین برای رسیدن به دنیا، کفران نعمت، تمسخر، دروغگویی و… به شدت بپرهیزید.

این حرز دارای اسماء متبرکه است و دست زدن بی وضو به آن جایز نیست.

مواظب باشید که حرز به هیچ وجه داخل چاه دستشویی نیفتد و در صورت بروز چنین اتفاقی سریعا حرز را در آورده و آب بکشید و خشک نمایید.

با توجه به روایت امام صادق (ع) همراه بودن حرز در هنگام دستشویی رفتن و هنگام جنابت اشکالی ندارد اما خانمهای حائض و نفسا یا حرز را نبندند یا داخل یک پوست چرمی قرار دهند و سپس ببندند.

خطوط و صور خاصی که در ضمن روایت بعد از عبارت «أَسْأَلُکَ بِحَقِّ هَذِهِ الْأَسْمَاءِ کُلِّهَا وَ صِفَاتِهَا وَ صُورَتِهَا وَ هِی» آمده مربوط به علوم غریبه می باشد و حتی اگر نویسنده از این علوم بهره ای هم نداشته باید علاوه بر متن عربی، این خطوط و اعداد را هم دقیقاً مثل خودش بنویسد؛ حتی اندازه انحنای آن خطوط دقیق کشیده شود تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

در نوشتن حرز ، نیازی به گذاشتن اعراب کلمات نیست.

بنا به قول بعضی علما، پرینت و کپی متن حرز هم ظاهراً همان اثرات فوق را دارد لکن ترتّب اثرات کامل بر کتابت و نوشتن آن است.

مضافاً این که جهت تاثیرگذاری کامل، بهتر است حتماً رو به قبله بنویسید و از قلم و جوهر و کاغذ ساخت مسلمان استفاده کنید بلکه جهت اطمینان کامل می توان از چوب کبریت (به عنوان قلم) و محلول زعفران بر روی کاغذهای کاهی که معمولا ساخت داخل (مسلمان) هست استفاده نمود.

حتما حرز را به بازوی سمت راست خود ببندید زیرا در روایت عضد الایمن (بازوی راست) گفته شده.

وقتی برای اولین بار حرز را می بندید دقت کنید که قمر در عقرب نباشد (با توجه به روایت، این نکته در هنگام نوشتن دعا هم رعایت می شود) و نیز بهتر است نوشتن احراز را در زمانی سعد و مبارک انجام دهیم.

نماز قبل از بستن حرز امام جواد (ع)

زمانی که می خواهید حرز امام جواد (ع) را بر بازو ببندید ابتدا وضو بگیرید و چهار رکعت نماز شامل دو نماز دو رکعتی بخوانید؛

در هر رکعت بعد از سوره حمد، هفت مرتبه «آیه الکرسی»، هفت مرتبه آیه ۱۸ سوره آل عمران معروف به «شهدالله»، هفت مرتبه سوره شمس، هفت مرتبه سوره لیل و هفت مرتبه سوره توحید را بخوانید. هنگامی که نمازتان تمام شد حرز را بر بازوی راست خود ببندید.

در صورتی که حرز را برای بچه نابالغ گرفته اید، می توانید کسی را از طرف صاحب حرز نائب کنید تا نماز را به نیابت از شخص بخواند.

برگرفته از سایت ملکوتی ها

*******************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.