محاسبه اسم بر اساس حروف ابجد و طریقه انتخاب اسم با حروف ابجد

روش و طریقه و نحوه محاسبه اسم و انتخاب اسم بر اساس حروف ابجد کبیر در سایت دعا 786

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب doa786.com محاسبه اسم بر اساس حروف ابجد و طریقه انتخاب اسم با حروف ابجد را قرار دادیم . انتخاب اسم شخص بر اساس حروف ابجد می تواند در آینده و سرنوشت و ازدواج و تقدیر وی تاثیرگذار باشد . برای محاسبه اسم بر اساس حروف ابجد کبیر و وسیط و صغیر می توانید از روش و دستورالعمل زیر استفاده کنید . سایت  دعا 786 …

,محاسبه اسم حروف ابجد,محاسبه نام حروف ابجد,محاسبه اسم با حروف ابجد کبیر,محاسبه اسم ب حروف ابجد,محاسبه تبدیل اسم به حروف ابجد,محاسبه حروف ابجد اسم مادر و فرزند,نحوه محاسبه اسم با حروف ابجد,محاسبه حروف ابجد اسم ها,محاسبه حروف ابجد اسم آنلاین,نحوه محاسبه اسم به حروف ابجد کبیر,محاسبه نام با حروف ابجد,محاسبه نام بر اساس حروف ابجد,نحوه محاسبه نام شخص با حروف ابجد کبیر,محاسبه حروف ابجد با نام مادر,محاسبه حروف ابجد برای تغییر نام,محاسبه عدد اسم با حروف ابجد کبیر,نحوه محاسبه اسم با حروف ابجد کبیر,محاسبه اسم به حروف ابجد کبیر,طریقه محاسبه اسم با حروف ابجد,روش محاسبه اسم با حروف ابجد,محاسبه عدد اسم به حروف ابجد,محاسبه اسم به حروف ابجد آنلاین

محاسبه اسم بر اساس حروف ابجد و طریقه انتخاب اسم با حروف ابجد

روش محاسبه اسم شخص با ابجد,انتخاب اسم با حروف ابجد,طریقه محاسبه اسم با ابجد کبیر,تبدیل اسم به حروف ابجد,استخراج اسم با حروف ابجد,تاثیر حروف ابجد و اسم در زندگی

محاسبه اسم بر اساس حروف ابجد و طریقه انتخاب اسم با حروف ابجد

استفاده از حروف ابجد در انتخاب اسم

قبل از هر چیز باید بگوییم که حروف ابجد، حروف الفبای عربی است.

حروف ابجد شامل:

الف، ب، ج، د، ه، و، ز، ح، ط، ی، ک، ل، م، ن، س، ع، ف، ص، ق، ر، ش، ت، ث، خ، ذ، ض، ظ، غ است. در این روش هر حرف را معادل یک عدد در نظر می گیرند.

همانطور که می بینید، این حروف شامل حروف پ ژ گ چ نیست و همین امر شاید نقص آن را برای پارسی زبانان موجب می شود. اما گویند که این حروف را معادل سازی می کنند. یعنی پ معادل ب، ژ معادل ز، گ معادل ک و چ را معادل ج در نظر می گیرند. در ادامه بیشتر درباره شیوه نامگذاری بر اساس حروف ابجد توضیح می دهیم.

انتخاب اسم و تاثیر در آینده

خیلی از دوستان می پرسیدند آیا اسم روی طالع، خوشبختی، سعادت، موفقیت، پولدار شدن و … فرزند در آینده تاثیر می گذارد یا خیر؟

دیدگاه اول:

در این باره باید بگوییم که همه ما نمونه های بسیاری از انسان ها با نامهای گوناگون با شرایط زندگی متفاوت در کودکی و … را دیده ایم که فقط و فقط با تلاش، تیزهوشی و انتخاب های خود به موفقیت های بزرگ رسیده اند و برای رسیدن به موفقیت فقط و فقط خودشان خواسته اند نه پدر و مادرشان، نه دوستانشان، نه رنگ موهایشان و نه اسمشان! خداوند بشر را مختار و با اراده آفرید نه اینکه سرنوشتش را در اسمش قرار دهد.

این نکته را بارها در مطالب قبلی نام فارسی گفته ایم که اسم زیبا (به خصوص معنای آن) و یا نام شخصیت های بزرگ تاریخ مسلما می تواند روی شخصیت کودک تا بزرگ شدن وی تاثیر بگذارد.

دیدگاه دوم:

اما دیدگاه دیگری نیز وجود دارد (تحت عنوان علم اعداد) و طبق آن هر اسم با توجه به حروف تشکیل شده آن معادل یک عدد خواهد شد و طبق محاسباتی (حروف ابجد) متعلق به یک ماه خواهد بود. اگر اسم فرزند طبق این محاسبات انتخاب شود و ماه تولدش یکسان باشد، طالع، بخت و اقبال وی در زندگی نیک خواهد بود.

این محاسبات کمی پیچیده است. اما دوستانی که علاقمند به یافتن اسامی متناسب با ابجد هستند می توانند در اینستاگرام یا تلگرام نام فارسی به مشاور ما پیام دهند. (با عنوان “انتخاب اسم بر اساس ابجد”)

حروف ابجد و ازدواج

شاید برایتان جالب باشد که پیروان علم اعداد معتقدند با استفاده از این علم می توان رابطه بین زن و مرد را نیز تشخیص یا پیش بینی کرد. به این صورت که ابجد اسم مرد + اسم زن = حاصل رو تقسیم بر ۳ می کنید اگر باقیمانده ۱ شد، رابطه بسیار خوب است و اگر ۲ شد خیلی بد است و اگر ۳ شد معمولی است.

البته خدا می داند که تکلیف عشق و علاقه چه میشود. اما برای کسانی که به این امر اعتقاد دارند می تواند جالب و راهگشا باشد. البته باز هم عرض می کنیم اعتقاد هر کس از نظر ما محترم است.

انواع ابجد

ابجد بر سه نوع است:

کبیر، صغیر، و وسیط.

ابجد کبیر از عدد یک تا هزار است که به بیست و هشت حرف در زبان عربی به ترتیب زیر تقسیم شده است:

الف = ۱؛ ب = ۲؛ ج = ۳؛ د = ۴؛ ه = ۵؛ و= ۶؛ ز = ۷؛ ح = ۸؛ ط. = ۹؛ ی = ۱۰؛ ک = ۲۰؛ ل = ۳۰؛ م = ۴۰؛ ن = ۵۰؛ س = ۶۰؛ ع = ۷۰؛ ف = ۸۰؛ ص = ۹۰؛ ق = ۱۰۰؛ ر = ۲۰۰؛ ش = ۳۰۰؛ ت = ۴۰۰؛ ث = ۵۰۰؛ خ = ۶۰۰؛ ذ = ۷۰۰؛ ض = ۸۰۰؛ ظ = ۹۰۰؛ و غ = ۱۰۰۰ (بدین ترتیب، به‌ طور مثال، “علی” برابر ۱۱۰ است: ع = ۷۰، ل = ۳۰، و ی = ۱۰).

ابجد صغیر :

اما ابجد صغیر بر عدد حروف ابجد با کم‌کردن ۹ از هر یک از آنها اطلاق می‌شود؛ به‌ طور مثال، عدد حرف “ی” ۱ می‌شود، چون از ۱۰ (= ی) اگر ۹ واحد کم کنیم عدد ۱ به‌دست می‌آید.

ابجد وسیط :

در ابجد وسیط، حروف ابجد کبیر با کم‌کردن ۱۲ (به جای ۹) به‌ همان طریق که در ابجد صغیر آمده محاسبه می‌شود. گاه به ابجد اکبر نیز اشاره می‌شود و آن مربع اعداد حروف ابجد کبیراست؛ که در این صورت، حرف “ی” برابر ۱۰۰ می‌شود و یا حرف “ق” برابر ۱۰۰۰۰ خواهد بود.

در حساب ابجد، هر کلمه را یا به حساب مجمل محاسبه می‌کنند یا به حساب مفصّل. مجمل آن است که تعداد حروف کلمه را آن‌طور که نوشته می‌شود حساب کنند. به‌ طور مثال، کلمه “قدوس” دارای چهار حرف “ق”، “د”، “و”، و “س” است که ۱۷۰ می‌شود؛ ولی در حساب مفصّل هر حرف را تلفظ می‌کنند و آن‌گاه عدد را بر اساس تلفظ آن محاسبه می‌کنند، بدین ترتیب حرف “ق” در کلمه قدوس قاف تلفظ می‌شود، یعنی از سه حرف “ق الف ف” تشکیل شده که به حساب ابجد ۱۸۱ می‌شود دال، واو و سین نیز به‌ همین ترتیب محاسبه می‌گردد.

بنابراین، قدوس به حساب مفصّل ۳۴۹ خواهد شد و حال آن که به حساب مجمل ۱۷۰ می‌شود. در مورد حروف فارسی “پ”، “چ”، “ژ”، و “گ” که در خط عربی وجود ندارد، قاعده بر آن است که عدد ابجد آنها را با حروف قریب‌المخرج عربی آنها محاسبه می‌کنند، به این صورت: پ= ب، چ = ج، ژ= ز، و گ= ک.

موارد استعمال حروف به‌ جای اعداد همیشه محدود و استثنایی بوده و اعداد به مرور جای حروف را گرفته‌اند.

با این همه اعداد ابجدی در :

۱- اسطرلاب‌ها
۲- ماده تاریخ که معمولاً به‌ صورت منظوم می‌آید.
۳- شیوه‌های مختلف غیب‌گویی و ساختن کلمات
۴- برای صفحه شمار مقدمه کتاب‌ها و فهرست مندرجات آنها در آثار امروزی بکار می‌رود چنان‌که در غرب نیز از اعداد رومی برای این منظور استفاده می‌شود.

,محاسبه اسم ابجد,محاسبه اسم ابجد برای ازدواج,محاسبه اسم ابجد معصومه,محاسبه اسم ابجد مژگان,محاسبه ابجد اسم مادر و فرزند,محاسبه ابجد اسم ها,محاسبه ابجد اسم زهرا,محاسبه ابجد اسم مصطفی,محاسبه طالع اسم ابجد,محاسبه ابجد نام فرزند,محاسبه ابجد اسم مادر و فرزند آنلاین,محاسبه حروف ابجد اسم مادر و فرزند,محاسبه عدد ابجد اسم ها,محاسبه حروف ابجد اسم ها,محاسبه ی ابجد اسم ها,محاسبه ابجد نام ها,محاسبه حروف ابجد اسم مصطفی,محاسبه ابجد اسم و طالع,محاسبه ابجد اسم فرزند,روش محاسبه اسم به ابجد کبیر,نحوه محاسبه اسم به حروف ابجد کبیر,روش محاسبه اسم به حروف ابجد,نحوه محاسبه اسم به حروف ابجد,روش+محاسبه+اسم+اشرافی+عالی+کم+درآمد,روش محاسبه اسمولاریته,روش محاسبه اسمولاریته ادرار,فرمول محاسبه اسمولاریته سرم,فرمول محاسبه اسمولاریته ادرار,نحوه محاسبه اسمولاریته سرم,نحوه محاسبه اسمولاریته,فرمول محاسبه اسمولاریته,فرمول محاسبه اسمولاریته خون,فرمول محاسبه اسمولاریته پلاسما,روش محاسبه اسم با حروف ابجد,نحوه محاسبه اسم با حروف ابجد,طریقه محاسبه اسم با حروف ابجد,نحوه محاسبه اسم با حروف ابجد کبیر,نحوه محاسبه نام شخص با حروف ابجد کبیر,طریقه محاسبه اسم با حروف ابجد کبیر,روش محاسبه اسم همزاد,روش محاسبه نام همزاد,نحوه محاسبه اسمولاریته ادرار

برگرفته از سایت ملکوتی ها

*******************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.