نشانه جوغن اسکنه دار روی سنگ,علامت اسکنه در گنج و دفینه یابی

علامت و نشانه جوغن های اسکنه کاری شده و اسکنه های زیاد روی سنگ در باستان شناسی در سایت دعا 786

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب doa786.com نشانه جوغن اسکنه دار روی سنگ,علامت اسکنه در گنج و دفینه یابی را قرار دادیم . اسکنه به حکاکی ها و جوغن های ریز و کوچک و با تعداد زیاد بر روی سنگ گفته می شود . اسکنه ها در بیشتر مواقع جهت قبر و دفینه را نشان می دهند . در ادامه از دعا سایت همراه ما باشید با جوغن های اسکنه دار در گنج و دفینه یابی و باستانن شناسی …

جوغن اسکنه دار,جوغن اسکنه ای,جوغن و اسکنه,جوغن همراه اسکنه,جوغن و اسکنه چیست,جوغن بیضی با اسکنه,جوغن مربع با اسکنه,جوغن دایره با اسکنه, اسکنه نجاری در جدول,اسکنه چیست,اسکنه نجاری,اسکنه در دفینه,اسکنه نجاری در جدولانه,اسکنه در باستان شناسی,اسکنه پیوند,اسکنه سنگ
نشانه جوغن اسکنه دار روی سنگ,علامت اسکنه در گنج و دفینه یابی

جوغن های اسکنه کاری شده,جوغن و اسکنه در دفینه,علامت و نشانه اسکنه در گنج یابی,اسکنه در باستان شناسی,جوغن مربع با اسکنه در دفینه,جوغن گرد و دایره با اسکنه در گنج یابی,اسکنه به جوغن ریز و کوچک,جوغن و حکاکی ریز روی سنگ,اسکنه بر روی سنگ در دفینه,اسکنه جهت قبر و دفینه

نشانه جوغن اسکنه دار روی سنگ,علامت اسکنه در گنج و دفینه یابی

اسکنه در دفینه یابی چیست :

شکل جوغن ها معانی خاصی دارد جوغن به تعداد ۳-۷-۹ مربوط به مقبره های خانوادگی بوده که به صورت طبقاتی قرار گرفته اند.

جوغن بزرگتر اشاره به مقبره پدر و بقیه مربوط به دیگر اعضای خانواده میباشد. اولین قبر در ده قدمی سمت شمال و همین ترتیب.

اصطلاحا به حکاکی های ریز و کوچک اسکنه میگویند.

اسکنه ها میتوانند به جهت مقبره، درجه نظامی و همچنین مقدار گنج و دفینه اشاره کنند.

رمزگشایی جوغن گرد و چند جای اسکنه کاری:

تعدادی جای اسکنه کاری شده با یک جوغن تعداد جای اسکنه ها را شمرده وهر کدام را یک قدم حساب کرده و در جهت جوغن حرکت کرده تا به قبر برسید.

و عمق جوغن نیز نشان دهنده عمق قبر است.

در این تصویر تعدادی حکاحی (اسکنه کاری)که در دو ردیف هفت تایی به صورت منظم و با فاصله کمی در گوشه سنگ یک جای اسکنه مشاهده میشود .

نظریه اول :

به تعداد حکاکی ها قبر وجود دارد اسکنه تک،جهت را مشخص می کند وفاصله اسکنه های ردیفی تا جوغن تک را اندازه گیری کرده وبه ازای هرسانتی متر یک قدم برداشته تا به محل قبر ها برسد .

نظریه دوم :

تعداد اسکنه کاری ها را شمرده وبه تعداد آنها در مسیر اسکنه تک قدم برداشته تا به محل قبر برسید.

نظریه سوم :

مربوط به دوره مهر پرستی می باشد یعنی دو ردیف هفت تایی قبر در جهت اسکنه تک میباشد.

جوغن ها و اسکنه های زیاد در گنج یابی :

جوغن در صورتی که به تعداد بالا بر روی سنگ حکاکی شده باشد به دو صورت تفسیر میگردد.

در صورتی که بر روی دیگر سنگ ها نیز اینگونه حکاکی ها مشاهده گردد به این معنیست که آن محوطه و مکان مربوط به معدن سنگ هست و نوعی برش سنگ جهت ساخت بنا و توپ سنگی میباشد.

در صورتی حکاکی تنها بر روی یک سنگ و صخره باشد، مربوط به مقبره های قومی و قبیله ایست که اولین قبر دقیقا از سمت راست سنگ و بدون هیچ فاصله ای شروع میگردد.

فلذا حتما در نظر داشته باشید که گنج و دفینه اینگونه مقبره ها به نسبت بقیه کمتر میباشد.

توجه داشته باشید که علم نشانه شناسی ثابت نبوده و صرفا گمانه زنی از روی تجارب چندین و چند ساله حفاران بوده و کسانیکه متراژ و عدد های عجیب و غریب میدهند قطعا از روی توهم میباشد.

جوغنهای خوش تراش بدون شک شاخص قبور با ارزشی هستند و اسکنه ها نیز در رمزگشایی آنها نقش بسزایی دارند، ولی اینکه بعضی از این استاد نماها در مجازی میگویند فاصله بین جوغن مادر و اسکنه را اندازه گرفته و هرچند سانت بود به متر تبدیل کنید و به این شکل رمز گشایی کنید فقط نشان از این است که اینها در طول عمرشون حتی یک قبر هم باز نکرده اند.

اسکنه فوق خبر از یک نشانه بر روی زمین میدهد که قبر نزدیک به آن است حال این نشانه میتواند یک درخت کهنسال یا یک تک سنگ بزرگ یا تل خاکی یا تل سنگی باشد، به همین دلیل است که بارها دیده شده که دوستان جوغن داشتند و در مسیر اسکنه تل خاکی یا سنگی دست ساز پیدا کردند و بعد از حفاری چیزی عایدشان نشده بله دوستان نشانه ای بر روی زمین ولی خود قبر بسیار زیرکانه مخفی و نقطه آخر کاملا طبیعی جلوه میکند.

برگرفته از سایت دعاگو

*******************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.