یا دلیل المتحیرین!

کسی که به حال حیرت دچار شده و به دنبال هدایت الهی می‌گردد، خوب است که زیاد خدا را با اسامی یا فتاح و یا دلیل المتحیرین، از ته دل و با حضور قلب کافی صدا بزند.

یا دلیل المتحیرین

یکی از صفات خداوند است که راهنمای اشخاصی است که دچار سرگردانی شده اند.

معنی اصلی آن نجات از سرگردانی است برای جاری شدن این اسم به جای گفتن ۷۴ بار به خداوند بگوییم من در مسیر رسیدن به تو گم شده ام .

خدایا مولا گفت :الفقر فخری,, من چیزی بلد نیستم. همین که بگوییم یا دلیل المتحیرین می بینیم حیرانی ما از وابستگی و علاقه به دنیا بوده است من باید فراموش کنم غم و گریه هایی که برای دیگران کردم .

در اینجا برای فرد آن دستگیری اتفاق می افتد.ولی در هنگام عجب دستگیری اتفاق نمی افتد . پس بگوییم ما را ببخش در قدم هایی که در راه غیر توبرداشتیم و وقت هایی که بی یاد تو سپر ی کردیم.

یا دلیل المتحیرین یک اکسیر است که اگر کسی آن را درک بکند عطشش توسط خداوند برآورده میشود. معنای دیگر دلیل متحیرین، سنگ اولیست که بناها میگذارند.

اگر بنا سنگ اول را کج بگذارد تا آخر کج می رود ؛این سنگ اول اسمش دلیل یا سنگ نشان است و اجازه نمی دهد ما به بی راهه برویم. خدایا آن سنگ اول را تو بگذار .خدایا تو دلیلی و من هم متحیرم در راهی که به تو میخواهم برسم.

از اینجا به بعد از سرگشتگی بیرون می آیید چون سنگ اول را خدا می گذارد بنابراین سنگ اول را خدا گذاشته و نه شما پس باید مواظب باشید که بقیه سنگ هایی که شما میگذارید با سنگی که خداوند گذاشته ، بخواند و صاف بالا رود دیگر عمل خطایی از شما سر نزند دیگر غم نخورید و دل کسی را نرنجانید .

یا دلیل المتحیرین نگذار ما گم شویم نگذار ما حیران بشویم

خدایا آن سنگ اول را تو برای من قرار بده و دلیل را بگذار تا من از متحیری در بیایم.

برگرفته از سایت ملکوتی ها

*******************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی