در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب doa786.com دعای دفع شهوت و کم کردن شهوت و غلبه بر هوای نفس را قرار دادیم  . ذکر و. دعای مجرب و قرآنی برای غلبه بر هوای نفس و دفع شهوت جنسی در مردان و زنان و کاهش و کم شدن شهوت جنسی و روشهای طب سنتی برای دفع شهوت جنسی در سایت دعا 786 …

 

دعای دفع شهوت و کم کردن شهوت و غلبه بر هوای نفس

دعای مبارزه با شهوت جنسی,دعای غلبه بر شهوت جنسی,دعای کاهش شهوت جنسی,دعای دفع شهوت مردان,دعای دفع شهوت زنان,دعای دفع شهوت پسر و دختر,دعای غلبه بر هوای نفس

دعای دفع شهوت و کم کردن شهوت و غلبه بر هوای نفس

سرکوب نفس

هر روز ۱۳ بار خواند ذکر :

« اللَّهُمَّ , لَکَ الْحَمْدُ وَإِلَیْکَ الْمُشْتَکَی , وَأَنْتَ الْمُسْتَعَانُ»

ذکر و دعا برای غلبه بر هوای نفس و شهوات در دوران جوانی که امکان ازدواج برای یک جوان وجود ندارد کدام است :

۱. به طور کلی یاد خدا به هر شکل و هر صورت در راندن شیطان و دوری از گناه و غلبه بر هوای نفس و شهوات موثر و مفید است .

۲. بنا بر این هر دعا و ذکری چون یا خداوند خداوند و توجه به او است در غلبه بر میل و هوا و شهوت ناروا و نابجا و بی مورد نقش موثری دارد .

۳. اما در عین حال برای غلبه بر شهوات و کنترل موج امیال سرکش تنها دعا و ذکر کافی نیست بلکه برای این منظور باید به اموری توجه داشت و نکاتی را رعایت نمود که در ذیل به آنها اشاره می شود .۴. ستیز و مجاهده با شیطان کاری مستمر و دایمی است و تا انسان در این عالم زنده است و زندگی می کند ادامه دارد. و دام های شیطان برای انسان های با تقوا و دارای کمال و شناخت بیشتر، ظریفتر و پیچیده تر و مخفی تر است .

نخستین گام در مبارزه با شیطان این است که اطاعت از او را به تدریج کم نموده و به آهستگی از شبکه های دام او خارج شویم هر چند در این مبارزه ممکن است پای انسان بلغزد و در مورادی فریب او را بخورد. هر چقدر ارتباط انسان با خدای متعال و معرفت نسبت به او عمیق تر و گسترده تر باشد، تسلط شیطان بر او کمتر است .

به طور کلی کار شیطان وسوسه کردن است و با پناه بردن دائمی به خداوند و ارتباط پیوسته با او و توسل و ربط با اولیای الهی(ع) می توان از این وسوسه ها رها شد و یا آن را به حداقل رسانید و شیطان را تسلیم نمود، چنانچه در روایت داریم که پیامبر بزرگ اسلام(ص) فرمودند: شیطان من به دست من مؤمن و رام گردید. پس بهترین راه حل، توجه کامل و دایمی به خداوند متعال و اولیائش و خود را در قلعه استوار و نفوذ ناپذیر او و اولیای پاک او درآوردن و رعایت کامل تقوای الهی کردن است .

راهکارهای دفع هوای نفس :

۱- تقویت اراده و تصمیم جدى براى گام برداشتن در جاده بندگى و اطاعت امر الهى و بى توجهى به وسوسه هاى شیطان و هوا و هوس ها از طریق شناخت شیطان و مکائد شیطان و راه کمال انسان, شناخت دین , خداوند و شناخت های دیگری که در این راه نیاز است .

۲- یاد و ذکر خداوند به معناى وسیع آن که مهمترین یاد همان انجام واجبات و ترک محرمات است .

۳- تماس دایم با خداوند و بندگان برگزیده او از طریق قرائت قرآن و توسلات و خواندن دعاها .

۴- ارتباط و تماس و دوستى با کسانى که بنده خوب خدا مى باشند و دیدن و همنشینى با آنها ما را به یاد خوبى ها و به یاد خداوند مى اندازد .

۵- مطالعه کتاب هایى که سطح بینش انسان را نسبت به عالم و جهان آفرینش و مبدأ و معاد بالا ببرد و اصول اعتقادى صحیح و صاف را به انسان بیاموزد و او را با معارف و تعالیم دینى بیش از پیش آشنا نماید، مانند کتاب هاى استاد شهید مطهرى و نیز کتاب هاى شیهد آیت الله دستغیب شیرازى .

۶- انجام کارهاى صالح و خدمت و احترام به پدر و مادر و کسانى که بر گردن انسان حق دارند، زمینه ساز توفیقات بیشتر و انجام اعمال نیک بعدى مى باشد .

۷- ترک زمینه گناه: این خود زیرمجموعه اى دارد که مهمترین آن عبارت از است :

* کنترل چشم: دقیقا باید مواظب چشم خود بود که مبادا به نامحرم و کلاً هر آنچه که شهوت انگیز است، نگاه شود.

امام صادق (ع) می فرمایند : 

نظر دوختن تیرى مسموم از تیرهاى ابلیس است و چه بسا نگاهى که حسرت درازمدتى را (در دل) به ارث بگذارد»،

(سفینه البحار، شیخ عباسى قمى، ماده نظر ).

تا حد امکان انسان از حضور در مجالس مختلط یا برخورد با نامحرم پرهیز نماید

برگرفته از سایت ملکوتی ها

*******************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی