طریقه ختم آیه 35 سوره نور برای دیدن امام زمان در خواب

روش و نحوه ختم مجرب آیه سوره نور برای دیدن حضرت امام زمان در خواب در سایت دعا 786

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب doa786.com طریقه ختم آیه 35 سوره نور برای دیدن امام زمان در خواب را قرار دادیم . از ختم های سریع الاجابه و مجرب برای دیدن امام زمان در خواب ختم آیه 35 سوره مبارکه نور می باشد . دستورالعمل طریقه ختم آیه 35 سوره نور برای دیدار با امام زمان در خواب را در ادامه این مطلب از سایت دعا 786 قرار دادیم …

,ختم سوره نور برای حاجت,ختم سوره نور برای حاجت نی نی سایت,ختم سوره نور,ختم سوره نور برای ازدواج,ختم سوره النور,ختم مجرب سوره نور,ختم آیه ۳۵ سوره نور,ختم آیه ۳۵ سوره نور,ختم سوره نور نی نی سایت,ختم سوره نور چگونه است,ثواب ختم سوره نور,ختم سوره نور برای ازدواج نی نی سایت,دعاء ختم سوره النور,خواص آیه ۳۵ سوره نور,خواص آیه ۳۵ سوره نور نی نی سایت,خواص آیه ۳۵ سوره نور,خواص خواندن آیه ۳۵ سوره نور,خواص آیه ۳۵ تا ۳۸ سوره نور,ختم آیه ۳۵ سوره نور,دعای دیدن امام زمان در خواب,دعای دیدن امام زمان در خواب نی نی سایت,دعای دیدن امام زمان,دعای دیدن امام زمان در بیداری,دعای دیدن امام زمان عج,دعایی برای دیدن امام زمان در بیداری,دعای برای دیدن امام زمان,دعا جهت دیدن امام زمان,دعا برای دیدن امام زمان عج,دعای برای دیدن امام زمان در خواب,دعای بهجت برای دیدن امام زمان,دعای مجرب برای دیدن امام زمان,دعا جهت دیدن امام زمان در خواب,بهترین دعا برای دیدن امام زمان,دعای سید بحرینی برای دیدن امام زمان,دعای رجبعلی خیاط برای دیدن امام زمان,دعای امام صادق برای دیدن امام زمان

 

طریقه ختم آیه 35 سوره نور برای دیدن امام زمان در خواب

روش و نحوه ختم آیه سوره نور,ختم برای دیدن امام زمان,ختم دیدار با امام زمان,ختم قوی و مجرب دیدن امام زمان,ختم آیه 35 سوره نور,ذکر و دعای دیدن امام زمان در خواب

طریقه ختم آیه 35 سوره نور برای دیدن امام زمان در خواب

مرحوم کشمیری می گوید :

آیه نور ( سوره نور آیه 35 ) برای دیدن امام زمان عج یک اربعین به عدد نور ( 256 ) بین اذان صبح تا طلوع آفتاب ( بخوانند )

سوره نور آیه 25 :

اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ فِيهَا مِصْبَاحٌ الْمِصْبَاحُ فِي زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ كَأَنَّهَا كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ يُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ مُّبَارَكَةٍ زَيْتُونِةٍ لَّا شَرْقِيَّةٍ وَلَا غَرْبِيَّةٍ يَكَادُ زَيْتُهَا يُضِيءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَى نُورٍ يَهْدِي اللَّهُ لِنُورِهِ مَن يَشَاءُ وَيَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَاللَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ

معنی آیه :

خدا نور آسمانها و زمين است مثل نور او چون چراغدانى است كه در آن چراغى و آن چراغ در شيشه‏اى است آن شيشه گويى اخترى درخشان است كه از درخت‏ خجسته زيتونى كه نه شرقى است و نه غربى افروخته مى‏شود نزديك است كه روغنش هر چند بدان آتشى نرسيده باشد روشنى بخشد روشنى بر روى روشنى است‏ خدا هر كه را بخواهد با نور خويش هدايت مى‏كند و اين مثلها را خدا براى مردم مى‏زند و خدا به هر چيزى داناست

منبع : روح و ریحان ص 83

فضیلت سوره نور احادیثی از ائمه اطهار (ع) است از جمله:

پیامبر اسلام (ص) فرمود: “هر که سوره نور را بخواند، خداوند ده حسنه به او می دهد، به اندازه اجر همۀ مؤمنان گذشته و آینده”.

امیرمؤمنان على(ع) فرمود: «… به زنانتان سوره‏ نور را بیاموزید که در آن پندها است».

از امام صادق (ع) نقل شده است که فرمود: “مال و عورت خود را به خواندن سورۀ نور حفظ کنید و زنان خود را به وسیلۀ آن در حصار عفت قرار دهید؛ زیرا کسی که این سوره را در شب و روز بخواند هیچ یک از خانواده اش هرگز زنا نمی کند تا بمیرد. در وقت مردن هفتاد هزار ملک تا کنار قبر او را تشییع و برای او دعا و استغفار می کنند تا وارد قبر شود”

همچنین در باره آیۀ نور که یکی از آیات این سوره است، فضائل بسیاری نقل شده است.

منظور از آیه شریفه نور این آیه است:

اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکاةٍ فیها مِصْباحٌ الْمِصْباحُ فی‏ زُجاجَةٍ الزُّجاجَةُ کَأَنَّها کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ یُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبارَکَةٍ زَیْتُونَةٍ لا شَرْقِیَّةٍ وَ لا غَرْبِیَّةٍ یَکادُ زَیْتُها یُضی‏ءُ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ نُورٌ عَلى‏ نُورٍ یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ یَشاءُ وَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ وَ اللَّهُ بِکُلِّ شَیْ‏ءٍ عَلیمٌ

خداوند نور آسمان ها و زمین است؛ مثل نور خداوند همانند چراغ دانى است که در آن چراغى (پر فروغ) باشد، آن چراغ در حبابى قرار گیرد، حبابى شفاف و درخشنده همچون یک ستاره فروزان، این چراغ با روغنى افروخته مى‏شود که از درخت پربرکت زیتونى گرفته شده که نه شرقى است و نه غربى (روغنش آن چنان صاف و خالص است که) نزدیک است بدون تماس با آتش شعله‏ور شود، نورى است بر فراز نورى و خدا هر کس را بخواهد به نور خود هدایت مى‏کند، و خداوند به هر چیزى داناست.

از جمله روایاتی که در فضیلت این آیه وارد شده است:

۱. از عبد الله عباس منقول است که: “هر کس آیۀ نور را بسیار بخواند روشنایی چشم او محفوظ ماند”

۲. “اگر کسی درد چشم دارد آیه نور را تا “نور علی نور” بر چشم بخواند و هر صبح سه بار بر این دستور عمل نماید درد چشم او زایل شود”

۳. “خواندن آیه نور قبل از خواب با حضور قلب به عدد الله (۶۶ مرتبه) به خصوص در حال صفای روحانی، موجب دیدن خواب های شیرین می گردد

۴. “ختم آیۀ مبارکۀ نور به عدد نور (۲۵۶ مرتبه)، هرگاه روز اول ماه جمعه باشد، به مدت پانزده روز این ختم را انجام دهد و در روز شانزدهم به عدد نور کلمۀ طیبۀ “لااله الاالله” را بگوید و همه روزه به عدد مزبور ادامه دهد تا پایان ماه جهت کفایت امور مهم کبریت احمر است

۵. “ختم آیۀ نور تا “بکل شیء علیم” برای دیدن امام زمان (ع)، یک اربعین به عدد نور، بین اذان صبح تا طلوع آفتاب مؤثر است

۶. “برای معنویت و رزق ختم آیه نور به عدد “۲۵۶ مرتبه” بعد از نماز عشا مفید و مؤثر است

۷. “جهت امور مهم در خلوت بعد از هر نماز، هزار بار اسم جلاله “الله” و پنجاه بار آیۀ نور را بخواند و در حین روز نیز باید روزی ده هزار بار بگوید

۸. “ختم آیه مبارکه نور جهت کشف علوم الهیه و افاضات خاصه خداوند بدین گونه است که در اربعین اول چهارده مرتبه صلوات بفرستد به حضور قلب که گویا خدمت پیامبر و اهل بیتش (ع) نشسته است با کمال خضوع و خشوع، سر برهنه نموده در زیر آسمان چهارده مرتبه آیه مبارکه نور را تلاوت کند و بعد از آن چهل و یک مرتبه صلوات بفرستد

اما جواب قسمت دوم سؤال؛ آیه نور به حساب ابجد کبیر ۲۵۶ است. در مورد ختم آیات و اذکار، عدد نقش بسیار مهمی دارد و باید آن آیه یا ذکر را به عدد معین گفت تا اثر خاص خود را بگذارد.

اعداد به منزلۀ روح و حروف اشباح آن هستند و عدد مانند دندانه کلید است اگر کم شود یا زیاد شود در را باز نمی کند و زیادی بر عدد مطلوب اسراف و کمتر از عدد مطلوب موجب اخلال در ذکر است.

و این گونه ختم آیات به عدد معین حکایت از رمزی است که بین حروف و اعداد وجود دارد.

آنچه که تذکر آن مهم و قابل توجه است این نکته است که ختم آیات قرآن به عدد معین یا هر ذکر دیگری شرایط خاصی را می طلبد. پس اگر کسی این آیه شریفه را بر طبق عدد معین ختم کند و نتیجه ای برایش حاصل نشود مانعی در شرایط و مقدمات آن پیش آمده است که باید آن مانع را برطرف کند تا ختم آیه یا ذکر اثربخش باشد یعنی آنچه بیان شده است تنها علت معدّ محسوب می گردند.

در تفسیر آیات فوق، سخن بسیار گفته شده است، و مفسران، فلاسفه و عرفاى اسلامى هر کدام بحث هاى فراوانى دارند، پیوند ارتباط این آیات، با آیات گذشته از این نظر است که: در آیات پیشین، سخن از مسأله عفت و مبارزه با فحشاء با استفاده از طرق و وسائل گوناگون بود، و از آنجا که ضامن اجراى همه احکام الهى مخصوصاً کنترل کردن غرائز سرکش، به خصوص غریزه جنسى ـ که نیرومندترین آنها است ـ بدون استفاده از پشتوانه «ایمان» ممکن نیست، سر انجام بحث را به ایمان و اثر نیرومند آن کشانیده و از آن سخن مى گوید.
نخست مى فرماید: «خداوند نور آسمان ها و زمین است» (اللّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ).
چه جمله زیبا، جالب و پر ارزشى! آرى، خدا نور آسمان ها و زمین است، روشنى و روشنى بخش همه آنها.
گروهى از مفسران کلمه «نور» را در اینجا به معنى «هدایت کننده».
بعضى به معنى «روشن کننده».
و بعضى به معنى «زینت بخش» تفسیر کرده اند.
همه این معانى صحیح است ولى مفهوم آیه، باز هم از این گسترده تر مى باشد.

توضیح این که:

در قرآن مجید و روایات اسلامى از چند چیز به عنوان «نور» یاد شده است:

۱ ـ قرآن مجید ـ چنان که در آیه ۱۵ سوره «مائده» مى خوانیم: قَدْ جاءَکُمْ مِنَ اللّهِ نُورٌ وَ کِتابٌ مُبِینٌ: «از سوى خداوند نور و کتاب آشکارى براى شما آمد».
و در آیه ۱۵۷ سوره «اعراف» نیز مى خوانیم: وَ اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِی أُنْزِلَ مَعَهُ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ: «کسانى که پیروى از نورى مى کنند که با پیامبر نازل شده است، آنها رستگارانند».

۲ ـ ایمان ـ چنان که در آیه ۲۵۷ «بقره» آمده است: اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ: «خداوند ولى کسانى است که ایمان آورده اند، آنها را از ظلمت هاى (شرک و کفر) به سوى نور (ایمان) رهبرى مى کند».

۳ ـ هدایت الهى و روشن بینى ـ چنان که در آیه ۱۲۲ سوره «انعام» آمده: أَ وَ مَنْ کانَ مَیْتاً فَأَحْیَیْناهُ وَ جَعَلْنا لَهُ نُوراً یَمْشِی بِهِ فِی النّاسِ کَمَنْ مَثَلُهُ فِی الظُّلُماتِ لَیْسَ بِخارِج مِنْها:
«آیا کسى که مرده بوده است و ما او را زنده کردیم و نور هدایتى براى او قرار دادیم که در پرتو آن بتواند در میان مردم راه برود، همانند کسى است که در تاریکى باشد و هرگز از آن خارج نگردد»؟!

۴ ـ آئین اسلام ـ چنان که در آیه ۳۲ سوره «توبه» مى خوانیم: یَأْبَى اللّهُ إِلاّ أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ: «خداوند ابا دارد جز از این که نور (اسلام) را کامل کند هر چند کافران نخواهند».

۵ ـ شخص پیامبر(صلى الله علیه وآله) ـ در آیه ۴۶ سوره «احزاب» درباره پیامبر(صلى الله علیه وآله)مى خوانیم: وَ داعِیاً إِلَى اللّهِ بِإِذْنِهِ وَ سِراجاً مُنِیراً: «ما تو را دعوت کننده به سوى خدا به اذن و فرمان او قرار دادیم و چراغى نور بخش».

۶ ـ امامان و پیشوایان معصوم ـ چنان که در زیارت «جامعه» آمده: خَلَقَکُمُ اللّهُ أَنْواراً فَجَعَلَکُمْ بِعَرْشِهِ مُحْدِقِیْنَ: «خداوند شما را نورهائى آفرید که گرد عرش او حلقه زده بودید».
و نیز در همان زیارت نامه آمده است: وَ أَنْتُمْ نُورُ الْأَخْیارِ وَ هُداةُ الْأَبْرارِ: «شما نور خوبان و هدایت کننده نیکوکاران هستید».

۷ ـ و بالاخره از علم و دانش نیز به عنوان نور یاد شده چنان که در حدیث مشهور است: العِلْمُ نُورٌ یَقْذِفُهُ اللّهُ فِى قَلْبِ مَنْ یَشاءُ: «علم نورى است که خدا در قلب هر کس که بخواهد مى افکند»…اینها همه از یکسو.

خواص و ویژگى هاى سوره نور

۱ ـ نور زیباترین و لطیف ترین موجودات در جهان ماده است و سرچشمه همه زیبائى ها و لطافت ها است!

۲ ـ نور بالاترین سرعت را طبق آنچه در میان دانشمندان معروف است در جهان ماده دارد، نور با سرعت سیصد هزار کیلومتر در ثانیه مى تواند کره زمین را در یک چشم بر هم زدن (کمتر از یک ثانیه) هفت بار دور بزند، به همین دلیل مسافت هاى فوق العاده عظیم و سرسام آور نجومى را فقط با سرعت سیر نور مى سنجند و واحد سنجش در آنها سال نورى است، یعنى مسافتى را که نور در یکسال با آن سرعت سرسام آورش، مى پیماید.

۳ ـ نور وسیله تبیین اجسام و مشاهده موجودات مختلف این جهان است، و بدون آن، چیزى را نمى توان دید، بنابراین هم «ظاهر» است و هم «مُظهِر» (ظاهر کننده غیر).

۴ ـ نور آفتاب که مهمترین نور در دنیاى ما است پرورش دهنده گل ها و گیاهان بلکه رمز بقاى همه موجودات زنده است و ممکن نیست موجودى بدون استفاده از نور (به طور مستقیم یا غیر مستقیم) زنده بماند.

۵ ـ امروز ثابت شده تمام رنگ هائى را که ما مى بینیم نتیجه تابش نور آفتاب یا نورهاى مشابه آن است و گر نه، موجودات در تاریکى مطلق رنگى ندارند!.

۶ ـ تمام انرژى هاى موجود در محیط ما (به جز انرژى اتمى) همه، از نور آفتاب سرچشمه مى گیرد، حرکت بادها، ریزش باران، حرکت نهرها، سیل ها و آبشارها و بالاخره حرکت همه موجودات زنده با کمى دقت به نور آفتاب منتهى مى شود.
سر چشمه گرما و حرارت و آنچه بستر موجودات را گرم نگه مى دارد همان نور آفتاب است حتى گرمى آتش که از چوب درختان و یا ذغال سنگ و یا نفت و مشتقات آن به دست مى آید، نیز از گرمى آفتاب است; چرا که همه اینها طبق تحقیقات علمى به گیاهان و حیواناتى باز مى گردند که حرارت را از خورشید گرفته و در خود ذخیره کرده اند، بنابراین حرکت موتورها نیز از برکت آن است.

۷ ـ نور آفتاب نابود کننده انواع میکرب ها و موجودات موذى است و اگر تابش اشعه این نور پر برکت نبود، کره زمین، تبدیل به بیمارستان بزرگى مى شد که همه ساکنانش با مرگ دست به گریبان بودند!.
خلاصه، هر چه در این پدیده عجیب عالم خلقت (نور)، بیشتر مى نگریم و دقیق تر مى شویم آثار گران بها و برکات عظیم آن آشکارتر مى شود.
حال با در نظر گرفتن این دو مقدمه، اگر بخواهیم براى ذات پاک خدا تشبیه و تمثیلى از موجودات حسى این جهان انتخاب کنیم (گر چه مقام با عظمت او از هر شبیه و نظیر برتر است) آیا جز از واژه «نور» مى توان استفاده کرد؟!

همان خدائى که پدید آورنده تمام جهان هستى است، روشنى بخش عالم آفرینش است، همه موجودات زنده به برکت فرمان او زنده اند، و همه مخلوقات بر سر خوان نعمت او هستند که اگر لحظه اى چشم لطف خود را از آنها باز گیرد، همگى در ظلمت فنا و نیستى فرو مى روند.

منبع : هدانا

,آیه 35 سوره نور,آیه 35 سوره نور صوتی,آيه 35 سوره نور,آیه 35 سوره نور تفسیر المیزان,آیه 35 سوره نور با معنی,آیه 35 سوره نور تفسیر,آیه 35 سوره نور خواص,آیه 35 سوره نور نی نی سایت,آية 35 سورة النور,خواص آیه 35 سوره نور نی نی سایت,دانلود تلاوت آیه 35 سوره نور صوتی,دانلود فایل صوتی آیه 35 سوره نور,ايه 35 سورة النور,الآية 35 سورة النور,تفسیر آیه 35 سوره نور در تفسیر المیزان,آیه 35 سوره نور با ترجمه فارسی,تفسیر روایی آیه 35 سوره نور,تفسیر آیه ی 35 سوره نور,تفسیر آیه 35 سوره نور استاد رائفی پور,تفسیر نمونه آیه 35 سوره نور,ترجمه و تفسیر آیه 35 سوره نور,خواص خواندن آیه 35 سوره نور,خواص ايه 35 سوره النور,معنى اية 35 سورة النور,الآية 35 من سورة النور مكتوبة,تفسير الآية 35 سورة النور,تفسير اية 35 من سورة النور,شرح اية 35 من سورة النور,تفسير اية 35 من سورة النور مختصر,فضل اية 35 من سورة النور

برگرفته از سایت ملکوتی ها

*******************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.