طریقه خواندن نماز استغاثه به حضرت زهرا,نیت نماز استغاثه به حضرت زهرا

طریقه خواندن نماز استغاثه به حضرت زهرا,نیت نماز استغاثه به حضرت زهرا
طریقه خواندن نماز استغاثه به حضرت زهرا,نیت نماز استغاثه به حضرت زهرا

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب doa786.com طریقه خواندن نماز استغاثه به حضرت زهرا,نیت نماز استغاثه به حضرت زهرا را قرار دادیم . دستورالعمل مجرب روش و طریقه خواندن نماز پرفضیلت و سریع الاجابه استغاثه به حضرت فاطمه زهرا برای برآورده شدن هر حاجت و خواسته . نیت نماز و تعداد رکعت نماز استغاثه به حضرت زهرا چگونه است ؟ در کتاب مفاتیح الجنان در سایت ذکر و دعای دعا 786  …

طریقه خواندن نماز استغاثه به حضرت زهرا,نیت نماز استغاثه به حضرت زهراطریقه خواندن نماز حضرت زهرا,نماز استغاثه به حضرت زهرا,نیت و تعداد رکعت نماز استغاثه حضرت زهرا,چگونگی خواندن نماز استغاثه به حضرت زهرا

نماز توسل به حضرت زهرا برای ازدواج,حرز حضرت زهرا برای ازدواج تضمینی

نماز استغاثه به حضرت زهرا در مفاتیح چگونه است؟

نماز استغاثه به حضرت زهرا از نمازهای مستحبی است که خواندن آن برای آسان شدن ازدواج، شفای بیمار، رفع گرفتاری و مستجاب شدن حاجات سفارش شده است.

درباره اهمیت و فضیلت خواندن این نماز در روایات متعدد آمد هاست که هر زمان مشکلی در زندگی پیس آمد، دو رکعت نماز حضرت زهرا (س) به جا آورید. موارد دیگری از نماز استغاثه وجود دارد که از مشهورترین آنها نماز استغاثه به امام زمان (عج) است.

نحوه خواندن نماز استغاثه به حضرت زهرا در مفاتیح

نحوه خواندن نماز استغاثه به حضرت زهرا در مفاتیح به ترتیب زیر است:

نیت دو رکعت نماز استغاثه کنید.
دو رکعت نماز مانند نماز صبح بخوانید.
تشهد و سلام را بخوانید و پس از سلام سه مرتبه تکبیر بگویید.

پس از آن تسبیحات حضرت فاطه (س) را بگویید و به سجده و 100 مرتبه ذکر زیر را تکرار کنید:

“یا مَوْلاتی یا فاطِمَةُ اَغیثینی”

ای سرپرستم ای فاطمه به فریادم برس.

سپس سمت راست صورت را بر زمین گذاشته و این ذکر را 100 بار تکرار کنید، حالا سمت دیگر صورت را بر زمین گذاشته و 100 مرتبه 100 مرتبه ذکر را بگویید، دوباره سر بر سجده بگذارید و 110 مرتبه ذکر را تکرار کنید و پس از آن حاجت خود را درخواست کنید، انشالله که مستجاب گردد.

روش دیگری نیز خوانده می‌شود که از شیخ حسن بن فضل طبرسی در کتاب “مکارم الاخلاق” اینطور آمده است:

نیت نماز استغاثه کرده و دو رکعت نماز بخوانید.
سپس به سجده رفته و 100 مرتبه بگویید: “یا فاطمه”،
سپس سمت راست صورت را به زمین گذاشته و صد مرتبه ذکر را تکرار کنید و
سپس سمت چپ صورت را به زمین گذاشته و صد مرتبه دیگر ذکر “یا فاطمه” را بگویید.
دوباره به سجده رفته و 110 مرتبه این ذکر را بگویید.

پس از آن دعای زیر را بخوانید:

یَا آمِناً مِنْ کُلِّ شَیْءٍ، وَکُلُّ شَیْءٍ مِنْکَ خائِفٌ حَذرٌ، أَسْأَلُکَ بأَمْنِکَ مِنْ کُلِّ شَیْءٍ وَخَوْفُ‌ِ کُلِّ شَیْءٍ مِنْکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَیٰ مُحَمَّدٍ وَأَنْ تُعْطِیَنِی أَماناً لِنَفْسی وَأَهْلِی وَمالِی وَوَلَدی حَتَّیٰ لَاأَخَافَ أَحَداً وَلَا أَحْذَرَ مِنْ شَیْءٍ أَبَداً إِنَّکَ عَلَیٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ.

ای بی هراس و بیم از هرچیز که هرچیز از تو هراسان و برحذر است، از تو می خواهم به ایمنی ات از هرچیز، و هراس هرچیز از تو، اینکه بر محمّد درود فرستی، و ایمنی به من عطا کنی، برای خود و خاندان و دارایی و فرزندانم، تا از احدی نهراسم، و هرگز از چیزی حذر نکنم، به درستی که تو بر هرچیز توانایی.

نماز استغاثه به حضرت زهرا برای ازدواج

نماز استغاثه به حضرت زهرا برای ازدواج از نمازهایی است که برای بازگشایی بخت سفارش می‌شود. اگر کسی به دلیل بسته بودن بخت نمی‌تواند ازدواج کند می‌تواند به این دعا توسل جوید. این نماز مانند دیگر نمازهای مستحبی دو رکعتی است که:

در رکعت اول پس از سوره حمد 100 مرتبه سوره قدر
در رکعت دوم پس از سوره حمد 100 مرتبه توحید بخوانید.

بهتر از در پایان نماز این دعا خوانده شود:

سُبْحَانَ ذِى الْعِزِّ الشَّامِخِ الْمُنِيفِ، سُبْحَانَ ذِى الْجَلاَلِ الْباذِخِ الْعَظِيمِ، سُبْحَانَ ذِى الْمُلْكِ الْفَاخِرِ الْقَدِيمِ، سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْبَهْجَةَ وَالْجَمَالَ، سُبْحَانَ مَنْ تَرَدّىٰ بِالنُّورِ وَالْوَقَارِ، سُبْحَانَ مَنْ يَرَىٰ أَثَرَ النَّمْلِ فِى الصَّفَا، سُبْحَانَ مَنْ يَرَىٰ وَقْعَ الطَّيْرِ فِى الْهَوَاءِ، سُبْحَانَ مَنْ هُوَ هَكَذَا لَاهَكَذَا غَيْرُهُ.

پاک و منزّه است آن خدایی که دارای شکوه افراشته و بلند است، پاک و منزّه است خدایی که صاحب عظمت بلندمرتبه است، پاک و منزّه است خدایی که دارنده فرمانروایی پرافتخار دیرینه است، پاک و منزّه است آن‌که پوشش خرّمی و زیبایی به بر دارد، پاک و منزّه است آن‌که در پوششی از نور و وقار است، پاک و منزّه است آن‌که ردّ پای مورچه را بر سنگ سخت می‌بیند، پاک و منزّه است آن‌که خطّ سیر پرنده را در هوا مشاهده می‌کند، پاک و منزّه است آن‌که او چنین است و جز او چنین نیست.

سپس حاجت خود را درخواست کنید.

دعای سریع الاجابه حرز حضرت زهرا,متن کامل حرز حضرت زهرا

حرز حضرت فاطمه(سلام الله علیها)

درکتاب مفاتیح الجنان به نقل از کتاب «مهج الدعوات» و «المجتنى» که هر دو از نوشته هاى سید ابن طاووس هستند، حرز حضرت فاطمه (سلام الله علیها) را چنین ذکر می کند:

«بِسْمِ اللَّه الرَّحْمنِ الرَّحیمِ یا حَىُّ یا قَیومُ بِرَحْمَتِک اَسْتَغیثُ فَاَغِثْنى وَلا تَکلْنى اِلى نَفْسى طَرْفَةَ عَینِ اَبَداً وَ اَصْلِحْ لى شَاْنى کلَّه»؛

لازم به ذکر است که اهل دعا تاکید فراوان بر خواندن این حرز دارند . که بجهت رفع و دفع بلایا و مشکلات و آسانی امور و بطلان سحر و چشم زخم و دوری از اجنه و خشم و غضب الهی و اصلاح ذات البین و ازدیاد رزق و روزی و … توصیه شده است .

مهج الدعوات ص 5 ، زادالعماد، ص ۳۷۵.

برگرفته از سایت ملکوتی ها

*******************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

دیدگاه کاربران ( 0 )

ارسال دیدگاه جدید +
لغو پاسخگویی

اولین نفر باشید دیدگاهی ثبت میکند