خواص ذکر یا ملک برای بی نیاز شدن از خلق و آسایش در دنیا و آخرت

خواص ذکر یا ملک برای بی نیاز شدن از خلق و آسایش در دنیا و آخرت
خواص ذکر یا ملک برای بی نیاز شدن از خلق و آسایش در دنیا و آخرت

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب doa786.com خواص ذکر یا ملک برای بی نیاز شدن از خلق و آسایش در دنیا و آخرت را قرار دادیم . امام رصا (ع) توصیه کرده اند برای آسایش و رفاه و خوشی در دنیا و آخرت و همچنین بی نیاز شدن از خلق ذکر یا ملک به تعداد 19 مرتبه با نتیت خالص خوانده شود . فوق العاده مجرب است . سایت دعا 786 …

خواص ذکر یا ملک برای بی نیاز شدن از خلق و آسایش در دنیا و آخرت

خواص و فضیلت ذکر یا ملک,ذکر یا ملک برای بی نیاز شدن از خلق,ذکر یا ملک برای آسایش دنیا و آخرت,ذکر یا ملک از امام رضا

خواص ذکر یا ملک برای بی نیاز شدن از خلق و آسایش در دنیا و آخرت

یا مَلِک

امام رضا (ع) می فرماید:

هر شخص مؤمنی این اسم را نوزده مرتبه با نیّت خالص و توجّه به خدا و معناى‌ آن بخواند، از خلق بى ‌نیاز گردد و در دنیا و آخرت مرفّه‌ الحال شود.

«مَلِكْ»، «مالِكْ» و «مَليكْ» هر سه از ماده «مُلْك» است و در اصل دلالت بر قوّت و قدرت دارد و از آنجا كه صاحبان اموال مختلف و همچنين حكمرانان و فرمانروايان داراى قدرت و قوّت اند، اين اوصاف بر آنان اطلاق می شود.

البته اين سه واژه هنگامى كه به عنوان وصف خداوند به كار مى رود اشاره به مصداق اتم و اكمل آن دارد.

مالكيّت و حاكميّت، مولود خالقيت است و از آنجا كه خالق به معنى حقيقى در عالم هستى تنها خدا است در حقيقت مالك اصلى نيز خدا مى باشد و از اين نظر اطلاق «مالِك» و «مَلِك» بر غير او اطلاق مجازى است.

«مَلِكْ»، «مالِكْ» و «مَليكْ» هر سه از ماده «مُلْك» (بر وزن مرغ) است و به گفته «مقاييس اللّغه»، در اصل دلالت بر قوّت و قدرت دارد و از آنجا كه صاحبان اموال مختلف و همچنين حكمرانان و فرمانروايان داراى قدرت و قوّت اند اين اوصاف بر آنان اطلاق شده است. «راغب» در «مفردات» مى گويد: «مَلِك به كسى گفته مى شود كه در توده مردم از طريق امر و نهى تصرّف كند…».

«مَلِك» معمولا در مالكيت سياسى گفته مى شود و «مالك» در مسائل مالى. بعضى گفته اند: مالك جامع‌ تر از «مَلِك» است؛ زيرا هر مالكى، مَلِك و حكمرانِ آن چيز است؛ ولى هر مَلِك، مالك نخواهد بود

بعضى نيز گفته اند كه «مالك» اختياردار هرگونه تصرفى در ملك خود مى باشد، در حالى كه «مَلِك» (حكمران) اختيار هرگونه تصرف را ندارد، بعلاوه مملوك نمى تواند به ميل خود، از تحت مالكيت مالك خويش درآيد، در حالى كه رعيّت مى توانند خود را از تحت حكومت حكمران خويش بيرون برند.

البتّه اين دو واژه هنگامى كه به عنوان وصف خداوند به كار مى رود اشاره به مصداق اتم و اكمل آن و به يك معنی اشاره به تنها مصداق حقيقى آن است، لذا مرحوم «كفعمى» در «مصباح» هنگامى كه به واژه «مَلِك» مى رسد، مى گويد: او كسى است كه مالكيتش شامل تمام اصناف مملوكات مى شود و هرگونه تصرف و امر و نهى در مورد مأموران خود دارد، كسى كه در ذات و صفاتش از همه موجودات بى نياز است و تمام موجودات در ذات و صفاتشان به او نيازمندند.

برگرفته از سایت ملکوتی ها

*******************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

دیدگاه کاربران ( 0 )

ارسال دیدگاه جدید +
لغو پاسخگویی

اولین نفر باشید دیدگاهی ثبت میکند