آموزش طرز نوشتن اوفاق و زمان نوشتن اوفاق و لوح و جدول اوفاق

دستورالعمل و روش و طریقه نوشتن اوفاق و آشنایی با علم اوفاق و زمان و جداول اوفاق در سایت دعا 786

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب doa786.com آموزش طرز نوشتن اوفاق و زمان نوشتن اوفاق و لوح و جدول اوفاق را قرار دادیم . علم اوفاق علمی است که در آن مجموع شکل و سطح های افقی و عمودی با هم برابر باشند . برای آشنایی بیشتر با علوم اوفاق و جدول های اوفاق و زمان و ساعت نوشتن اوفاق به ادامه این مطلب از سایت دعا 786 مراجعه کنید …

,اوفاق,اوفاق الغزالي,اوفاق مجربة صحيحة,اوفاق حكيم روحاني,اوفاق Pdf,اوفاق القران الكريم,اوفاق اسماء الله الحسنى,اوفاق الكواكب,اوفاق مربع,اوفاق چیست,اوفاق الغزالي Pdf,الأوفاق الغزالي,اوفاق الامام الغزالي,تحميل كتاب اوفاق الغزالي,اوفاق وطلاسم حكيم روحاني,قناة اوفاق حكيم روحاني,طلاسم و اوفاق حكيم روحاني,كتاب طلاسم واوفاق حكيم روحاني,اوفاق سور القرآن الكريم,معنی اوفاق چیست

آموزش طرز نوشتن اوفاق و زمان نوشتن اوفاق و لوح و جدول اوفاق

علم اوفاق چیست,جداول علم اوفاق,زمان نوشتن اوفاق,ساعت و شرایط اوفاق,آموزش کامل علم اوفاق,لوح و جدول اوفاق,اوفاق در علوم غریبه

آموزش طرز نوشتن اوفاق و زمان نوشتن اوفاق و لوح و جدول اوفاق

علم اوفاق موفق کردن شکلی است که عدد مجموع سطور آنچه افقی چه عمودی و چه مورب با هم برابر باشد.

در این صورت شکل را موفق می‌خوانند.

در نتیجه این تنظیم، انرژی‌های مستودع در متن کلماتی که(آیات، اذکار، عزائم و …) به صورت عدد در آمده و در مربع موفق شده، کانونی شده و تأثیر خود را در عالم مثال شروع می‌نمایند.

البته استخراج عزایم و مواکل از مربع و قرائت آن در ساعات و زمان‌های خاص به تعداد لازم در این خصوص لازم و واجب است.

چون جمع عددی سطرهای تمامی اشکال در علم اوفاق، چه به صورت افقی و چه به صورت عمودی در هر شکل، باید عدد ثابتی باشد،

بدین منظور به تمامی آن‌ها اسم مربع گفته می‌شود ولی در ادامه، تعداد خان‌ها و توضیح شکل نیز ذکر و اسم وفق(کد شکل) آن کامل می‌گردد.

یعنی وقتی می‌گوئیم:

مربع چهار در چهار خماسی، یعنی شکلی که جمع اعداد سطرهای عمودی و افقی آن که جمعاً شانزده خانه و هر خانه آن مرکب از پنج خانه است، موفق است.

دیگر این نام قابل تسرّی به شکل دیگری غیر از آن شکلی که منظور نویسنده است نمی‌باشد و دقیقاً همانی است که منظور نویسنده است.

شعر

اشعار و اشارات زیادی در بیان غوامض این علم سروده شده‌است. نمونه زیر یکی از آنهاست.

‍‍

حکمای زمانه ماضیکه همه اهل دانشند و هنر
وضع در هندسه نهادستندکه بود بیت خانه نه پیکر
وضع نامش بود سه اندر سهبنگارم کنون به نقش صور
عدد نقش خانه دور ببینهست از اعداد نام هفت اختر
شش جهاتست خانه ششمینخانه چهار نیست نه بشمر
خانه پنجمین که میزانستشکل پنجست ای فرشته سیر
ششمین خانه یک عدد داردهفتمین خانه چار طبع مگر

و … .

ادامه اشعار در انواع خواص و طریقه کدگذاری و فعال سازی این وفق بیاناتی دارد.

طریق پر کردن و موفق سازی

نکته:

تکرار عدد باعث خروج وفق از حالت توفیق است.

۱- اعداد.

۲- وفق.

۳- کسرها.

انواع وفق‌ها

الف) تقسیمات اشکالی.

مربع

مربعات ثوانی، ثلاثی، رباعی و خماسی.

۱- عددی.

۲- ذوالکتابه.

مثلث

مثلث کامل، مثلث هندی، مثلث دوپا، خاتم سلیمانی، صنوبری و … .

مربع سه در سه در وفق اصلی خود

مثلث غریب‌الوجودِ کثیرالتاثیر

دایره

ب) تقسیمات عددی.

زوج‌الزوج.

زوج‌الفرد.

زوج‌الفرد.

فردالفرد.

مزاج و وفق

کامل‌ترین لوح در علم اوفاق لوح چهار در چهار است که از نظر مزاجی نیز حائز اهمیت و قدرت کامل است.

هر لوحی در این علم بسته جریان‌سازی آن در امور مورد نیاز می‌تواند مزاج قالب داشته باشد.

در شکل زیر لوح مربع آتشی ارائه شده‌است.

۱۱۴۱۱۸
۱۲۷۲۱۳
۶۹۱۶۳
۱۵۴۵۱۰

لوح صد اندر صد

در منابع مسلمانان آمده است که اولین کسی که لوح صد اندر صد را تحریر کرد، علی بود.

این لوح دارای تمام آیات و کلمات کتب آسمانی هست و همچنین اسم اعظم خدا

علم «اوفاق» یا «اوفاق و اعداد»

از دانش‌هایی است که در دوره پس از اسلام، رساله‌های زیادی درباره آن، به عربی و فارسی نگاشته شده‌است.

فراوانی این نگارش‌ها و پرداختن به این علم در ذیل علوم ریاضی یا علوم غریبه، کتب چنددانشی، کتاب‌شناسی‌ها یا منابع ادبی، نشان از رواج آن در برهه‌ای طولانی _حتی تا این اواخر_ دارد

جدول‌ها یا مربعات وفقی به زبان ساده مربعاتی­اند که خود به مربع‌های کوچک‌تری موسوم به بیت تقسیم شده‌اند و اعداد یا معادل ابجدی آن‌ها باید به‌گونه‌ای در این بیوت قرار گیرند که هیچ عددی تکرار نشود و حاصل‌جمع اعداد در تمام اضلاع و دو قطر مربع بزرگ یکی باشد.

تعریف دقیق شمس‌الدین آملی از این علم چنین است:

«معرفت به کیفیت وضع اعداد در مربعات، به‌طریق وفق و خاصیات هریک از آن».

او سپس توضیح می‌دهد که «چون در مجموع بیوت مربعی، اعداد را وضع کنند، چنان‌که مجموع اعدادی که در هر قطر و هر سطر از سطور طولی و عرضی آن مربع موضوع بود، متساوی باشند، گویند آن مربع وفق دارد. و هر وفق او مجموع اعدادی باشد که در یک سطر آن مربع موضوع بود»

در مقدمه این متون، مختصری درباره انواع مربعات بیان شده که از جمله آن‌ها تقسیم مربعات به سه نوع فرد، زوج‌الفرد و زوج‌الزوج است

مربع فرد یعنی مربعی که شمار خانه‌های اضلاع آن عددی فرد است. در مقابل مربع زوج‌الفرد به معنای مربعی است که نصف تعداد خانه‌های اضلاع آن، عددی فرد و به‌عبارتی قابل‌تقسیم به دو است

درحالی‌که مربع زوج‌الزوج مربعی است که نصف تعداد خانه‌های اضلاع آن هم، عددی زوج و به‌عبارتی قابل‌تقسیم به چهار است.

از دیگر تقسیم‌های اولیه و رایج، تقسیم مربعات به وفق طبیعی و غیرطبیعی و نیز وفق تام و غیرتام است.

به نظر نگارنده این سطور، یکی از بهترین و ساده‌ترین تعاریف این دو نوع در اعداد و اوفاق عمادالدین کاشانی آمده که ترجمه و تا حدی ایضاح وفق التام عزّالدین زنجانی است. مؤلف می‌گوید:

«پس اگر ابتدای آن اعداد از واحد بود بر توالی طبیعی، وفق آن مربع را وفق طبیعی خوانند و در هر مربعی معین باشد که وفق چند باشد و زیادت و نقصان نپذیرد.

و اگر ابتدا از واحد نباشد یا بر ولای طبیعی نباشد، آن وفق را غیرطبیعی خوانند و قابل زیادت و نقصان باشد… و وفق طبیعی بر دو قسم بود؛ یا تام بود یا غیرتام. و وفق تام آن بود که مربع اصل وفق دارد و چون یک دور از آن مربع نقصان کنند، مربعی که دور منقوص بدان محیط باشد، همچنان وفق دارد و اگر از آن مربع نیز دوری نقصان کنند، مربع باقی هم‌چنان وفق دارد…

و وفق غیرتام آن بود که مربع اصل وفق دارد و باقی مربعات که در ضمن او باشد وفق ندارد، اگرچه ایشان را وفق ممکن بود»

در عمده متونی که در این زمینه به‌نگارش درآمده‌اند، خواننده می‌تواند بین مطالب، خطی فرضی درنظر گیرد و قائل به دو بخش شود؛

بخش نخست، شامل ذکر محاسبات و چگونگی قرارگیری اعداد در خانه‌ها که به واقع دانش ریاضی است و بخش دیگر، ذکر خاصیت‌های این جداول و کاربرد آن‌ها در زندگی روزمره، که ماهیتی طلسم‌گونه به این اشکال می‌دهد و آن‌ها را در حیطه علوم غریبه جای می‌دهد.

در سطور پیشین دیدیم که آملی معرفت به خاصیات مربعات را جزو تعریف این علم آورده بود.

برگرفته از سایت ملکوتی ها

*******************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.