این دستور مجرب را آیت الله بهجت برای حل مشکلات توصیه کرده اند

توصیه بهجت در مشکلات

مرحوم سید علی خان مدنی (ره) می گوید:

این دعا از امام صادق علیه السّلام است و مجرب نیز می باشد.

حضرت می فرماید: برای رفع شدائد و سختی ها و بلاها ۱۰ مرتبه بگوید:

«حَسبِیَ الله لا اِلهَ اِلّا هُوَ عَلَیهِ تَوَکَّلتُ وَ هُوَ رَبُّ العَرشِ العَظیمِ.»

پس ۱۰ مرتبه بگوید:

«حَسبِیَ اللهُ لِمَن بَغی عَلَیَّ حَسبِیَ اللهُ لِمَن اَرادَنی بِسُوءٍ».

مرحوم طبرسی(ره) می گوید از امام صادق علیه السّلام نقل است

اگر مشکلی پیش آمده باشد نزدیک ظهر، دو رکعت نماز بخوان در رکعت اول بعد از حمد سوره توحید و بعد از آن سوره «انا فتحنا» تا آیه «وَ یَنصُرَکَ اللهُ نَصراً عزیزاً» و در رکعت دوم بعد از «حمد» سوره «توحید» و بعد از آن سوره «الم نشرح» را بخوان

و نیز بعضی دیگر گفته اند چنان چه حاجت خویش را در قنوت یا سجده آخر نماز بگوید تخلّف ندارد و به اجابت می رسد، این عمل مجرّب است.

فردی نامه ای بدین مضمون خدمت آیت الله العظمی بهجت(ره) می نویسد که مدتی است مشکلات زیادی از جمله مریضی خود و عیال و فرزندان برایم پیش آمده، لذا از آن مرجع عالیقدر یاری می طلبم که ما را راهنمایی فرمایند

حضرت آیت الله بهجت در جواب ایشان می فرماید:

«ضمن این که صدقه می دهید، دو سوره «ناس» و «فلق» را تکرار فرمایید و ذکر شریف «لا حول و لا قوه الّا بالله» را زیاد تکرار کنید. خداوند شما را موفّق بدارد».

توصیه آیت الله بهجت برای رفع مشکلات ازدواج :

یکی از مشکلات و معضلاتی که این روز‌ها با توجه به فشار اقتصادی و بحران بیکاری، تعداد زیادی از جوانان را درگیر خود کرده، مشکل ازدواج است. حل معضل بالا رفتن سن ازدواج به هر علتی که باشد، مانند بسیاری از مشکلات و بحران‌های دیگر راهکار‌ها و شیوه‌هایی در دین اسلام دارد که از مسیر آن می‌توان هم عفت و روحیه دینی را در میان جوانان تقویت کرد و هم مشکل ازدواج را برای آنان حل نمود. یکی از این روش‌ها دستورالعملی است که آیت‌الله‌العظمی بهجت رحمه‌الله در چند مورد به افراد در سن ازدواج توصیه فرموده بودند.

ایشان در موارد بسیاری که مردم برای مشکلات ازدواج و یا پیدا کردن شغل مناسب و نیز دیگر مشکلات زندگی، راه‌حلی می‌خواستند، آن‌ها را به خواندن نماز جعفر علیه السلام رهنمون می‌شدند و می‌فرمودند: «نماز جعفر را به ترتیب و دعایی که در کتاب زادالمعاد آمده است بخوانید.» همچنین می‌فرمودند: «بعد از نماز و ادعیه آن به سجده بروید و با چشم گریان اگرچه با قطره اشکی که چشم‌تر شود اشک بریزید و حاجتتان را بخواهید.»

منبع: ۱. الکلم الطیب، ص۳۲. ۲. مکارم الاخلاق، ج۲، ص۱۲۲. ۳. عرفان و عبادت، ص۳۹۳-۳۹۴.

برگرفته از سایت ملکوتی ها

*******************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی