قویترین اسم اعظم خداوند,بهترین اسم اعظم (اسماء الله) خدا

کدام اسم اعظم خداوند و اسماء الله الحسنی برترین و بهترین و قویترین اسم اعظم خداست در سایت دعا 786

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب doa786.com قویترین اسم اعظم خداوند,بهترین اسم اعظم (اسماء الله) خدا را قرار دادیم . خداوند تبارک و تعالی داری بیش از 200 اسم و نام نیکو می باشد که 99 مورد از این اسم ها جزو اسماء الله الحسنی یا اسم اعظم خداوند در قرآن آمده است . برخی از اسم های اعظم خداوند جزو قویترین و بهترین اسم های اعظم می باشند که برای برآورده شدن هر حاجات و خواسته ای سریع الاجابه می باشد . سایت دعا 786 …

اسم اعظم خدا نان است,اسم اعظم خداوند چند حرف است,اسم اعظم خداوند برای حاجت روایی,اسم اعظم خدا نی نی سایت,اسم اعظم خدا به زبان هندی,اسم اعظم خدا برای ثروت,اسم اعظم خدا چیه,اسم اعظم خدا برای ازدوا,اسماء الله الحسنى با معنی,اسماء الله الحسنى mp3,اسماء الله الحسنی,اسماء الله الحسنى مكتوبة,اسماء الله الحسنى تواشیح,اسماء الله الحسنى با معنی pdf,اسماء الله الحسنى با معنی فارسی,اسماء الله الحسنی متن

قویترین اسم اعظم خداوند,بهترین اسم اعظم (اسماء الله) خدا

برترین اسم های اعظم خداوند,زیباترین اسم اعظم خدا,اسم اعظم قوی و مجرب خداوند,قویترین اسماء الله الحسنی,فهرست و لیست اسم اعظم خداوند,متن کامل اسم اعظم خدا,اسم اعظم برای استجابت دعا,اسم اعظم براورده شدن حاجت

قویترین اسم اعظم خداوند,بهترین اسم اعظم (اسماء الله) خدا

علامه طبرسی در کتاب فخیم مجمع البیان روایت زیر را از کتاب توحید صدوق آورده است:

«یک شب قبل از [جنگ]بدر، خضر علیه السلام را خواب دیدم و به او گفتم: چیزى به من بیاموز که با آن بر دشمنان، نصرت داده شوم.

گفت: بگو: یا هُوَ یا مَن لا هُوَ إلاّ هُوَ، اى او! اى آن که اویى جز او نیست!.

چون صبح شد، آن را براى پیامبر خدا باز گفتم. فرمود: “اى على! اسم اعظم به تو آموخته شده است”. در روز بدر، پیوسته این جمله بر زبانم بود».

امیر مومنان، «قل هو اللّه أحد» را خواند و، چون آن را تمام کرد، فرمود: «قُل هُوَ اللّه ُ. أحَدٌ»، اى او! اى آن که اویى جز او نیست! مرا بیامرز و بر گروه کافران، پیروزم گردان».

در روز صفّین نیز، در حالى که حمله مى کرد، این دعا را مى خواند. عمّار بن یاسر به ایشان گفت: اى امیر مومنان! این اشارات چیست؟

فرمود: «اسم اعظم خدا و ستون توحید است.

خدا، که معبودى جز او نیست»

سپس آیه: «شهد اللّه أنّه لا إله إلاّ هو؛ خدا، خود، گواهى مى دهد که معبودى جز او نیست» و آخر حشر را قرائت کرد.

آن گاه پیاده شد و چهار رکعت پیش از زوال خواند.»

در پاره‌ای روایات ذیل آیه ۴۰ سوره نمل، گفته شده که مصداق «اَلَّذِى عِندَهُ عِلمٌ مِنَ الکِتب» عاصف بن برخیا، وزیر سلیمان پیامبر است.

همچنین درباره اسم اعظمى که آصف، خداوند را با آن خواند، برخى بر این عقیده اند که «یا حىّ یا قیّوم» بوده که به زبان عبرى «آهیا شراهیا» است.

علیخان شیرازی در کتاب «کلم طیّب» نقل فرموده :

اسم اعظم خدای تعالی آنست که افتتاح او اللَّه و اختتام او هُوَ است و حروفش نقطه ندارد وَلا یَتَغَیَّرُ قَرائَتُهُ اُعْرِبَ اَمْ لَمْ یُعْرَبْ و این در قرآن مجید در ۵ آیه مبارکه از ۵ سوره است: بقره و آل عمران و نساء و طه و تغابن. شیخ مغربی گفته هر که این ۵ آیه مبارکه را وِرد خود قرار دهد و هر روز ۱۱ بار بخواند هر آینه آسان شود برای او هر مهمّی از کُلّی و جُزئی بزودی انشاءاللَّه تعالی

و آن ۵ آیه این است:

«اَللَّهُ لا اِلهَ إلاَّ هُوَ الْحَیُّ القَیُّومُ…» تا آخر آیت الکرسی

ترجمه:

خدایی که نیست معبودی جز او زنده و پاینده است)

«اَللَّهُ لا اِلهَ إلاَّ هُوَ الحَیُّ القَیُّومُ نَزَّلَ عَلَیْکَ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ، مُصَدِّقاً لِما بَیْنَ یَدَیْهِ، واَنْزَلَ التَّوْریهَ وَالْإِنْجیلَ مِنْ قَبْلُ هُدیً لِلنَّاسِ، وَاَنْزَلَ الْفُرْقانَ»

ترجمه:

خدایی که نیست معبودی جز او زنده و پاینده که کتاب را به حق بر تو نازل فرمود: و کتاب‌های پیشین را تصدیق کند و از پیش تورات و انجیل رانازل کرده که هدایتی است برای مردم و فرقان را نیز نازل فرمود

«اَللَّهُ لا اِلهَ إلاَّ هُوَ لَیَجْمَعَنَّکُمْ اِلی یَوْمِ الْقِیمَهِ لارَیْبَ فیهِ، وَمَنْ اَصْدَقُ مِنَ اللَّهِ حَدیثاً»

ترجمه:

خدایی که نیست معبودی جز او و قطعاً شما را در روز قیامت گردآورد که شکی در آن نیست و کیست که در گفتار از خدا راستگوتر باشد)

«اَللَّهُ لا اِلهَ إلاَّ هُوَ، لَهُ الْأَسْمآءُالْحُسْنی»

ترجمه:

خدایی که نیست معبودی جز او و همه نام‌های نیک از آن اوست)

«اَللَّهُ لا اِلهَ إلاَّ هُوَ، وَعَلَی اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُوْمِنُونَ.»

ترجمه:

خدایی که معبودی جز او نیست و بر خدا باید توکل کنند مومنان).

برگرفته از سایت دعاگو

*******************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.