دعاهای قوی برای رفع گرفتاری و رفع غم و اندوه

دعاهای قوی برای رفع گرفتاری و رفع غم و اندوه

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب doa786.com دعاهایی برای رفع گرفتاری و رفع غم و اندوه و به عبارتی دعاهای قوی برای رفع گرفتاری و رفع غم و اندوه قرار داده ایم . استفاده نمایید ان شاءالله غم  اندوه از شما دور خواهد شد . 

دعای رفع غم و اندوه,دعای رفع غم و اندوه و گشاده شدن کارها,دعای رفع غم و اندوه صحیفه سجادیه,دعای رفع غم و اندوه و گشاده شدن کارها ,دعای رفع غم و اندوه فوری,دعای رفع غم و اندوه صحیفه سجادیه ,دعا رفع غم و اندوه,عکس دعای رفع غم و اندوه,دعای رفع گرفتاری,دعای رفع گرفتاری مالی,دعای رفع گرفتاری فوری 

دعاهای قوی برای رفع گرفتاری و رفع غم و اندوه
دعاهای قوی برای رفع گرفتاری و رفع غم و اندوه

رفع گرفتاری ها با استغفار و بهترین ذکر رفع بیکاری و شاغل شدن 

آیت الله محمدتقی بهجت (ره) در پاسخ به سؤال فردی که در امور مختلف از جمله اشتغال و ازدواج دچار گرفتاری شده بود، این چنین بیان کردند:زیاد از روی اعتقاد کامل بگویید :

« أستغفر الله »، هیچ چیز شما را منصرف نکند غیر از ضروریات و واجبات تا کلیه ابتلائات رفع شود، بلکه بعد از رفع آن ها هم بگویید، برای اینکه امثال آن ها پیش نیاید و اگر دیدید رفع نشد، بدانید یا ادامه نداده اید، یا آنکه با اعتقاد کامل نگفته اید.

در روایات با هر سه لفظ آمده است که، اگر کسی ملازم استغفار باشد یا پیوسته استغفار کرد یا زیاد استغفار نمود، خداوند او را از هر غم و ناراحتی رها می کند، از هر تنگنایی راه برون رفت برای وی قرار می دهد و از جایی که گمان نمی برد روزی اش می دهد.

 

ذکری برای جلوگیری از اندوه وغم دنیوی و اخروی 

از امام باقر علیه السلام نقل شده است که هر کس هنگام بیرون رفتن از منزل بگوید :

بِسْمِ اللَّهِ حَسْبِيَ اللَّهُ تَوَكَّلْتُ عَلَى اللَّهِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ خَيْرَ أُمُورِي‏ كُلِّهَا وَ أَعُوذُ بِكَ‏ مِنْ‏ خِزْيِ الدُّنْيَا وَ عَذَابِ الْآخِرَةِ ‏

حق تعالی او را از آنچه که اسباب اندوهگین شدن وی ( چه در امور دنیوی و چه در امور اخروی ) می گردد دو می دارد. 

 

دعای رفع گرفتاری به نقل از آقا امام زمان (علیه السلام) 

حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، دعایی را به مرحوم آیت الله سید مرتضی کشمیری یاد دادند تا در ایام گرفتاری‌های زندگی خوانده شود.

به گزارش خبر حوزه، امام جمعه موقت تهران،با اشاره به نقش مهم توکل بر خدا در حل مشکلات زندگی انسان اظهار داشت :

مرحوم آیت الله سید مرتضی کشمیری از عرفای به نامی است که بزرگان او را قبول داشته و کراماتی از او نقل کرده اند؛ ایشان از وجود نازنین امام زمان یک دعایی را شنیده و نقل می‌کند که حضرت به من فرمودند؛ هر وقت به بن‌بست رسیدی این دعا را بخوان :

« يا مَن إذا تضايقتِ الأمورُ فَتحَ لها باباً لم تَذهَب اليه الأوهامُ صَلِّ على محمد و آل محمد و افتح لأموريَ المتضايقةِ باباً لم يَذهَب اليه وَهمٌ يا ارحم الراحمين ».

حجت الاسلام صدیقی اضافه کرد : در این دعا بر خداوند عرضه می‌داریم : « ای خدایی که وقتی حلقه‌های بلا به هم گره می‌خورد و انسان را در فشار قرار می‌دهد ؛ در این زمان دری را به روی بندگان باز می‌کند که فکر و وهم بشر هم به آن جا نمی رسید.

خدایا صلوات خود را بر محمد و آل محمد نازل فرما و مرا که در بن بست گیر کرده ام، تو خودت راهی برایم باز کن که به عقل من نمی رسد».

برگرفته از دعایاب سایت دعا و ذکر مجرب معتبر

 

1 نظر
  1. محمدحسین می گوید

    بسیارعالی هست،اکثرادرکانالهاوکتاب مطالعه نمودم لطفا،ذکرویاایه ای که تلاوت کنم، رااگرمیشودبرایم بنام خودم ارسال بفرما ،….

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.