روش تهیه نسخه های گنج و دفینه – گنجنامه و نسخه پوستی دفینه

چگونگی نوشتن و تهیه گنجنامه و نقشه و نسخه دفینه در سایت دعا 786

در این بخش از سایت ذکر و دعا و باستان شناسی doa786.com روش تهیه نسخه های گنج و دفینه – گنجنامه و نسخه پوستی دفینه را قرار دادیم . در دوران باستان نقشه ها و نسخه های گنج و دفینه بر روی پوست حیواناتی از قبیل گاو و گوسفند و آهو حکاکی می شد . اگر گنجنامه ها و نسخه های دفینه را مشاهده کنید خواهید دید که بر روی پوست حیوانات نوشته شده اند …

نسخه دفینه مازندران,نسخه دفینه گیلان,نسخه دفینه زنجان,نسخه دفینه های ایران,نسخه دفینه اردبیل,نسخه دفینه یابی,دفینه نسخه خوانی,نسخه وزیری دفینه

روش تهیه نسخه های گنج و دفینه - گنجنامه و نسخه پوستی دفینه

روش تهیه نسخه های گنج و دفینه – گنجنامه و نسخه پوستی دفینه,نسخه های گنج و دفینه,نسخه دفینه روی پوست حیوانات,روش نوشتن نسخه گنج روی پوست,نسخه دفینه روی پوست آهو و بز,نسخه گنج روی پوست گاو و گوسفند,انواع نسخه های پوستی دفینه و زیرخاکی

روش تهیه نسخه های گنج و دفینه – گنجنامه و نسخه پوستی دفینه

نسخه گنج چگونه تهیه می شد ؟ بیشتر نوشته های روی پوست را داغ میکردند و جوهر های مخصوصی بود که قابل شستشو بود و آب آنها را از بین نمیبرد که اکثر نوشته های روی پوست با این جوهر نوشته میشده است. بعضی اوقات نوشته هائی رو میبینم روی پوست که با خون نوشته شده است.

گنج نامه ها اکثرا روی سنگ است و بعد از آن به ترتیب روی پوست آهو و پوست گاو و گنج نامه های مهم که درباری بوده است بعد از سنگ بیشتر روی پوست کرگدن میباشد. ولی اکثر گنج نامه ها روی سنگ یشم حکاکی میشده است.
اکثر نوشته های روی پوست با خون گنج نامه یا نسخه نیست و بیشتر آنها دعا هست و جزو طلسمات محسوب میشود و اکثرا با خون کفتر نوشته میشده است.پس این مورد رو اشتباه نکنیم.
پوستها در زمان خود دباغی میشدند و مواد مخصوصی مانند رزین و روعن به آنها میخورده است که عمر پوست رو بالا میبرده و مقاومت آن را بسیار زیاد میکرده. این پوستها اگر در جای مناسب نگهداری شوند تا پنج هزار سال عمر میکنند.
پوستها را اکثرا در جای خشک یا داخل نی نگهداری میکردند و دو سر آن را می بستند و هر چه به پوست هوای کمتری برخور کند سالم تر میماند و عمر آن طولانی تر میشود.

برگرفته از سایت دعاگو

************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.