علائم و نشانه های گنج در خانه – جاهای محل دفینه در خانه قدیمی

حفاری محل و مکان گنج و دفینه در خانه های قدیمی در سایت دعا 786

در این بخش از سایت ذکر و دعا و باستان شناسی doa786.com علائم و نشانه های گنج در خانه – جاهای محل دفینه در خانه قدیمی را قرار دادیم . کارشناسی و رمزگشایی آثار و علائم و نشانه گنج و دفینه در حیاط خانه های قدیمی …

علائم و نشانه های گنج در خانه - جاهای محل دفینه در خانه قدیمی

گنج در خانه های قدیمی,نماد و نشانه گنج در حیاط خانه قدیمی,گنج یابی در خانه های قدیمی,علائم گنج و دفینه در حیاط خانه قدیمی,محل و مکان دفینه و گنج در خانه قدیمی

علائم و نشانه های گنج در خانه – جاهای محل دفینه در خانه قدیمی

نقشه گنجی که مردان جوان در‌اختیار داشتند نشان می‌داد که خمره‌های طلا در حیاط خانه‌ای قدیمی مدفون هستند.
آنها با اجاره اين خانه، عمليات حفاري را شروع كردند اما زماني كه نقشه‌شان به موفقيت رسيده بود، خود را در محاصره پليس ديدند.چند‌ماه قبل 2 جوان يزدي در جمع دوستانشان شنيدند كه پيرمردي نقشه گنج دارد و آن را مي‌فروشد. آنها تصور مي‌كردند كه اگر نقشه گنج را به‌دست آورند به زيرخاكي‌هاي عتيقه خواهند رسيد و زندگيشان از اين‌رو به آن رو خواهد شد.
نقشه گنج و خمره های طلا در حیاط خانه قدیمی
براي همين روز بعد وقتي آفتاب طلوع كرد سراغ پيرمرد رفتند و با پرداخت مبلغي كلان، يك تكه كاغذ قديمي كه روي آن چندين علامت وجود داشت خريدند. آنها دل را به دريا زدند تا هر طور شده به گنج دست‌پيدا كنند. جست‌و‌جو‌گران گنج بايد به سراغ كسي مي‌رفتند كه راز آن علامت‌ها را مي‌دانست و اين كمي برايشان دشوار بود.
سرانجام بعد از مدتي پرس‌و‌جو و تحقيق موفق شدند شخصي را پيدا كنند كه مدعي بود نقشه‌خوان است. او مي‌گفت كه طبق نقشه، گنج در يك خانه ويلايي در منطقه بافت قديمي يزد است و نقطه‌ها مختصات آن خانه است. 2 پسر جوان راهي خانه قديمي شدند و دريافتند مستأجري كه در آنجا زندگي مي‌كرد به‌تازگي خانه را تخليه كرده است. اين بهترين فرصت بود تا خانه را از صاحبش اجاره كنند به اين اميد كه شايد به گنج برسند.
حفر چاه
دو پسرجوان موضوع را با 2 نفر از دوستانشان كه در تهران زندگي مي‌كردند درميان گذاشتند و آنها نيز راهي شهرستان يزد شدند تا به گروه جست‌و‌جو‌گر بپيوندند. مردان جوان خانه قديمي را با مبلغ بالايي اجاره كردند و براي رسيدن به گنج دست به‌كار شدند. مرد نقشه‌خوان گفته بود كه عتيقه‌ها درست در وسط حياط خانه است براي همين اقدام به حفر چاهي در حياط خانه كردند تا اينكه اتفاق غيرمنتظره‌اي رخ داد.
چند روز قبل
مدتي بود كه اهالي محل متوجه رفت‌وآمد‌هاي مشكوكي به خانه قديمي شده بودند. آنها موضوع را به پليس اطلاع دادند و تيمي از مأموران با دستور سرهنگ رضا رضايي، رئيس پليس امنيت عمومي يزد تحقيقات خود را در اين‌باره آغاز كردند. آنها با زيرنظر گرفتن خانه ويلايي دريافتند كه گروهي از مدت‌ها قبل با بيل و كلنگ اقدام به تخريب خانه كرده‌اند كه سرانجام چند روز پيش با دستور قضايي مأموران وارد مخفيگاه آنها شدند و با صحنه عجيبي روبه‌رو شدند.
نقشه گنج و خمره های طلا در حیاط خانه قدیمی
متهمان يك چاه 15متري براي دست‌يابي به عتيقه‌هاي زيرخاكي كنده بودند كه با حضور پليس غافلگير شدند. هر‌4متهم پرونده پس از دستگيري ادعا كردند كه چاه را حفر كرده‌اند به اين اميد كه به گنج برسند اما رو دست خوردند و هر چه مرد نقشه‌خوان گفته بود، دروغ بوده و گنجي در كار نبوده‌ است. با اين حال مأموران به جست‌وجو در داخل خانه قديمي پرداختند تااينكه موفق به كشف 2 خمره عتيقه شدند. با كشف اين خمره‌ها مشخص شد كه متهمان پس از پيدا كردن آنها در جست‌و‌جوي مشتري بودند تا با فروش آنها تجهيزات بيشتري براي حفاري خانه قديمي بخرند كه از سوي پليس دستگير شدند.
در ادامه دو خمره كشف شده در‌اختيار سازمان ميراث فرهنگي يزد قرار گرفت و كارشناسان بعد از بررسي اعلام كردند كه هر دو خمره قدمت تاريخي دارند و متعلق به دوران سلجوقيان هستند كه ارزش زيادي دارند

برگرفته از سایت دعاگو

******************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.