علائم و نشانه دفینه در خانه های قدیمی و جای دفن سکه ها

علامت و نماد گنج و دفینه در در و دیواره و سقف خانه های قدیمی در سایت دعا 786

در این پست از سایت دعا و باستان شناسی doa786.com علائم و نشانه دفینه در خانه های قدیمی و جای دفن سکه ها را قرار دادیم . کارشناسی و رمزگشایی آثار و علائم و نشانه های سکه و طلا و جواهرات و گنج و دفینه در سقف و دیواره های کناری و ورودی بنا و خانه های قدیمی …

دفینه خانه های قدیمی,دفینه در خانه قدیمی,دفینه در خانه های قدیمی,دفینه در خانه ای قدیمی

علائم و نشانه دفینه در خانه های قدیمی و جای دفن سکه ها

گنج یابی در خانه های قدیمی,دفینه در سقف خانه های قدیمی,سکه های عتیقه در خانه های قدیمی,نماد و علامت دفینه در خانه های قدیمی,رمزگشایی سکه های مخفی شده در خانه قدیمی,کارشناسی نشانه های دفینه در دیوار خانه قدیمی

علائم و نشانه دفینه در خانه های قدیمی و جای دفن سکه ها

دفن سکه و طلا و یا به قول معروف گنج که در حقیقت دارایی یک فرد بود تا همین ۷۰ سال گذشته نیز رایج بود .

بدلیل نبود بانک و یک مرجع قانونی معتبر و معتمد مردم پول خودشان را که  به شکل سکه بود دفن می کردند تا از شر دزدان و راهزنان در امان باشد و حتی در اکثر موارد فقط خودشان جای آن را می دانستند .

در اواخر دوران دفن سرمایه های شخصی اکثرا در منازل خود دفن می کردند حتی در شهر ها .چرا که دستگاهی برای پیدا کردن نبود و بجز صاحب مال کسی قادر به پیدا کردن آن نبود.

از مکان هایی که در منازل قدیمی جای دفن سکه ها به شمار می آمده عبارت بوده از : کف حیاط  که معمولا با یک علامت خاص مثل تغییر شکل کاشی و یا علامت ضربدر روی کاشی مکان آن را مشخص می کردند.

سقف خانه ها ، سردر ورودی درب اصلی ساختمان و اتاق ها،دیوار روبرویی درب ورودی اتاق نشیمن، کف سردابه ها و یا زیر پله سردابه ، کف تنور، استبل حیوانات ،  و مهمتر از همه و رایج ترین کف طاقچه های اتاق ها . آنچه مسلم می باشد این است که دیوار ساختمان های قدیمی بسیار پهن بوده و از بهترین مکان برای جاساز کردن سکه های خانواده بوده است.

منبع : سایت دعاگو

************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ دعا و ذکر و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.