معنی اسم اعظم القهار از اسماء الله,خواص و فضیلت اسم القهار

خواص و فضیلت اسم القهار و فواید گفتن اسم القهار از اسم های اعظم خداوند در سایت دعا 786

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب doa786.com 99 معنی اسم اعظم القهار از اسماء الله,خواص و فضیلت اسم القهار را قرار دادیم . یکی دیگر از اسم های اعظم خداوند تعالی القهار می باشد . معنی و مفهوم القهار یعنی غلبه کننده و ذلیل کننده دشمنان و فرو کاهنده و غلبه و برتری یافتن و خوار ساختن که از صفات خداوند می باشد . برای آشنایی با خواص و فضیلت اسم اعظم القهار به ادامه این مطلب در سایت دعا 786 مراجعه کنید …

,اسم القهار,اسم القهار في القران,اسم القهار لهلاك الظالم,اسم القهار في المنام,اسم القهار بالانجليزي,القهار اسم من اسماء الله,القهار اسم الله الحسنى,القهار اسم الله معنى,اسم الله القهار لقهر العدو,فوائد اسم القهار,كم مرة ذكر اسم القهار في القران الكريم,اسم الله القهار في القرآن,كم مرة ورد اسم القهار في القران,كم مره ذكر اسم الله القهار في القران,اسم الله القهار في القرآن الكريم,كم مره ذكر اسم القهار في القران,هل ذكر اسم الله القهار في القران,كم مره ورد اسم الله القهار في القران,اسم الله القهار في المنام,تفسير اسم الله القهار في المنام,رؤية اسم الله القهار في المنام,تفسير اسم عبد القهار في المنام,اسم عبد القهار في المنام,معنى اسم القهار في المنام,اسم الله القهار بالانجليزي,اسم عبد القهار بالانجليزي,القهار اسم من اسماء الله الحسنى,هل القهار اسم من اسماء الله,معنى اسم القهار من اسماء الله الحسنى,ما معنى اسم القهار من اسماء الله الحسنى,هل القهار اسم من اسماء الله الحسنى,القهار اسماء الله الحسنى,القهار من اسماء الله الحسنى,معنى القهار اسماء الله الحسنى,معنى اسم الله الحسنى القهار,ما معنى القهار اسم الله,معنى اسم الله القهار للاطفال,فوائد اسم الله القهار,فوائد ذكر اسم الله القهار,فوائد من اسم الله القهار,ذکر القاهر,ذکر القاهر برای گمشده,ذکر القاهر برای چیست,ذكر القهار في القران,خواص ذکر القاهر,ذكر القهار,ذكر اسم الله القهار,ذکر الجبار القهار القابض,ذکر شریف القهار,فوائد ذكر اسم الله القهار,فضل ذكر اسم الله القهار,كم مره ذكر اسم الله القهار في القران,الايات التي ذكر فيها اسم الله القهار,هل ذكر اسم الله القهار في القران,كم مرة ذكر اسم الله القهار,ايات ذكر فيها اسم الله القهار,ايه ذكر فيها اسم الله القهار,ذکر یا واحد القهار

معنی اسم اعظم القهار از اسماء الله,خواص و فضیلت اسم القهار

فواید اسم القهار,آثار و برکات اسم القهار,گفتن ذکر القهار,خواص ذکر القهار,ذکر القهار برای حاجت,القهار یعنی غلبه کننده,القهار از اسماء الله الحسنی

معنی اسم اعظم القهار از اسماء الله,خواص و فضیلت اسم القهار

القهار: فرو کاهنده

دو اسم از اسم های خداوند “قاهر” و “قهار ” است.

قاهر و قهار بودن خدا به اعتبار تفوق و غالب بودن خدا است. به اعتبار این است که مقهور و مغلوب نمی شود و کسی بر او سیطره ندارد، بلکه خدا بر همه سیطره و تفوق دارد . امر و نهی او نافذ است  و اجرا می شود .

رد خور ندارد . هیچ کسی نمی تواند از امر و نهی خدا سرپیچی کند . از سلطه و قدرت و احاطه و قیمومیت ایشان خارج نیست . غیر ایشان هیچ قاهر و مسلط و غالب مطلق دیگری وجود ندارد . همه بندگاه مقهور اویند . قاهر بودنش و مقهور بودن غیر او ، در مرگ موجودات  و جاودانگی خدا ظهور می یابد . هیچ کاری برای خدا ناشدنی و ناممکن و صعب نمی باشد.

اين اسم و صفت الهى صيغه مبالغه به معناى غلبه و برترى يافتن و خوار ساختن آمده است.

اين وصف در قرآن 6 بار آمده و در هر 6 مورد به عنوان وصف «الواحد» آمده است:

«يصحِبَىِ السِّجنِ ءَاَربابٌ مُتَفَرِّقونَ خَيرٌ اَمِ اللّهُ الوحِدُ القَهّار». (سوره يوسف(12)/ 39)

و نيز در این آیات :

1 سوره رعد(13) آیه 16.
2 سوره ابراهیم(14) آیه 48.
3 سوره ص(38) آیه 65.
4 سوره زمر(39) آیه 4.
5 سوره غافر(40) آیه 16.

و «قاهر» نيز دو بار در قرآن آمده است:

«وهُوَ القاهِرُ فَوقَ عِبادِهِ…». (سوره انعام(6)/ 18)
«وهُوَ القاهِرُ فَوقَ عِبادِهِ…». (سوره انعام(6)/ 61)

القهار

لفظ «قهار» در قرآن در شش مورد آمده و در همه موارد وصف خدا قرار گرفته و پیوسته با اسم «الواحد» همراه مى‏باشد چنان که مى‏فرماید:

1 – اارباب متفرقون خیر ام الله الواحد القهار(یوسف، آیه 39).
(آیا خدایان پراکنده خوب است، یا خداى یگانه غالب).
2 – قل الله خالق کل شی و هو الواحد القهار(رعد، آیه 16).
(بگو خدا آفریدگار همه چیز است و اوست‏یگانه و غالب).
3 – و برزوا لله الواحد القهار(ابراهیم، آیه 48).
(آنها در پیشگاه خداوند یکتاى قهار آشکار مى‏شوند). (1)
«ابن فارس‏» درباره معنى «قهر» که قاهر و قهار از آن گرفته شده است، مى‏گوید: این کلمه بر پیروزى و برترى دلالت مى‏کند. و قاهر به معنى غالب است.
«راغب‏» مى‏گوید: «قهر» به معنى غلبه و ذلیل کردن طرف مقابل است چنان‏که مى‏فرماید: فاما الیتیم فلا تقهر(ضحى، آیه 9) (اما یتیم را ذلیل مکن).
ولى ظاهر این است که «ذلت‏» معنى مستقیم «قهر» نیست، بلکه از لوازم آن مى‏باشد، زیرا لازمه غلبه بر کسى ذلیل و سرکوب کردن اوست که ملازم با ذلت است.
«صدوق‏» مى‏گوید: قدیر و قاهر دو معنى نزدیک به هم دارند و آن این که اشیاء در مقابل آن دو سرپیچى نمى‏کنند و پذیراى اراده او مى‏باشند.

«علامه طباطبائى ‏قدس سره‏» مى‏گوید:

قهر نوعى از غلبه است و آن این که چیزى بر چیزى پیروز گردد او را به پیروى از اثر خود مجبور سازد، اثرى که با طبع او سازگار نیست، مانند غلبه آب بر آتش که آن را خاموش مى‏سازد.
اسم «قاهر» همان‏گونه که بر دیگران صدق مى‏کند بر خدا نیز صدق مى‏کند ولى بااین تفاوت که در غیر خدا قاهر و مقهور از نظر وجودى در رتبه واحدى قرار دارند. مثلا آب و آتش هر دو موجود طبیعى است، درحالى که قاهریت‏ خدا بر جهان با بندگان از این مقوله نیست، قاهریت او معلول برترى و احاطه اوست،

درست است‏ خدا بر بندگانش غالب است، لکن چون از نظر وجودى برتر است، از این جهت در قرآن لفظ قاهر با جمله «فوق عباده‏» همراه مى‏باشد و عنایت دارد که این مطلب با بکار بردن کلمه «فوق عباده‏» بیان کند تا برساند نه تنها خدا قاهر بر بندگان است، بلکه بالا و برتر از آنها است.

شگفت این جاست که برخى از حنابله، از جمله «فوق عباده‏» استنباط مى‏کنند که خدا در جهتى فوق بندگان قرار گرفته است، درحالى که این جمله براى بیان علت قاهریت است و ناگفته پیداست که علت قاهریت‏خدا به خاطر برترى حسى نیست، مثلا او در افق بالاتر قرار گیرد، بلکه به خاطر برترى وجودى است و آیه یاد شده نظیر دو آیه یاد شده در زیر است:

1 – و جاعل الذین اتبعوک فوق الذین کفروا الى یوم القیامة(آل عمران، آیه 55).
(کسانى که از تو پیروى کرده‏اند، را تا روز قیامت فوق کسانى قرار مى‏دهیم که کفر ورزیده‏اند).
مسلما فوق در این‏جا، فوق حسى نیست، بلکه فوق معنوى است.
2 – سنقتل ابنائهم و نستحیی نساءهم و انا فوقهم قاهرون‏9(اعراف، آیه 127).
(فرزندانشان را خواهیم کشت، زنانشان را اسیر خواهیم کرد و ما برتر از آنان و غالبیم).
گاهى گفته مى‏شود: «قهار» مبالغه قاهر است، و علاوه بر این، تفاوت جوهرى، توصیف خدا به «قهار» به اعتبار ذات است، درحالى که توصیف او به «قاهر» به اعتبار فعل است.

و اما نمایش این اسم در زندگى ما این است که بر دشمنان خود قاهر و پیروز شویم و بدترین دشمنها نفس اماره است آنگاه که بر شهوت و خشم غلبه کردیم بر دشمن خود پیروز شده‏ ایم.

,القهار,القهار Meaning,القهار معنى,القهار في القران الكريم,القهار بالانجليزي,القهار یعنی چه,القهار الجبار,القهار Translate,القهار اسماء الله الحسنى,القهار الوهاب الرزاق,القهار Meaning In Arabic,عبد القهار Meaning,القهار معنى اسم الله,معنى القهار بالانجليزي,معنى القهار من اسماء الله,معنى القهار اسماء الله الحسنى,معنى القهار اسلام ويب,الواحد القهار معنى,اسم القهار معنى,عبد القهار معنى,ما معنى القهار أسماء الله,كم مرة ذكر اسم القهار في القران الكريم,اسم الله القهار في القرآن الكريم,كم مرة ذكرت كلمة القهار في القران الكريم,اسم القهار بالانجليزي,اسم الله القهار بالانجليزي,اسم عبد القهار بالانجليزي,واحد القهار یعنی چه,هو الواحد القهار یعنی چه,الواحد القهار یعنی چه,و هو الواحد القهار یعنی چه,الله الجبار القهار,ذکر الجبار القهار القابض,اسماء الله الحسنى للنابلسي القهار,القهار من اسماء الله الحسنى,القهار اسم من اسماء الله الحسنى,معنى القهار من اسماء الله الحسنى,هل القاهر من اسماء الله الحسنى,ما معنى القهار من اسماء الله الحسنى,معنى اسم القهار من اسماء الله الحسنى,ما معنى اسم القهار من اسماء الله الحسنى

برگرفته از سایت ملکوتی ها

*******************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.