معنی اسم اعظم الغفار از اسماء الله,خواص و فضیلت اسم الغفار

خواص و فضیلت و فواید اسم الغفار از اسمم های اعظم خدا و ذکر الغفار در سایت دعا 786

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب doa786.com 99 معنی اسم اعظم الغفار از اسماء الله,خواص و فضیلت اسم الغفار را قرار دادیم . یکی دیگر از اسم های اعظم خداوند تعالی الغفار می باشد . معنی و مفهوم اسم الغفار یعنی بسیار بخشنده و آمرزنده گناهان که از صفات خداوند می باشد . برای آشنایی با خواص و فضیلت اسم اعظم الغفار به ادامه این مطلب در سایت دعا 786 مراجعه کنید …

,اسم الغفار,اسم الغفار معنى,اسم الجبار في الحلم,اسم الجبار للنابلسي,اسم الجبار فى المنام,رؤية اسم الجبار في المنام,اسم الله الجبار,الغفار اسم من اسماء الله,اسم عبد الغفار في المنام,اسم عبد الغفار بالانجليزي,اسم الله الغفار معنى,معنى اسم الجبار في المنام,معنى اسم الجبار في حق الله,اسم الجبار في المنام,اسم الجبار في المنام للعزباء,معنى اسم عبد الجبار في الحلم,تفسير إسم عبد الجبار في الحلم,شرح اسم الله الجبار للنابلسي,اسم الله الجبار فى المنام,اسم عبد الجبار فى المنام,معنى اسم عبد الجبار فى المنام,تفسير اسم عبد الجبار فى المنام,تفسير رؤية اسم الجبار في المنام,تفسير رؤية اسم الله الجبار في المنام,رؤية اسم الله الجبار في المنام,رؤية اسم عبد الجبار في المنام,اسم الله الجبار النابلسي,اسم الله الجبار صيد الفوائد,اسم الله الجبار في المنام,اسم الله الجبار في القران,اسم الله الجبار عمرو خالد,اسم الله الجبار معناه,اسم الله الجبار أناهيد,اسم الله الجبار نوال العيد,اسم الله الجبار اسلام ويب,الغفار اسم من اسماء الله الحسنى,معنى اسم الجبار من اسماء الله الحسنى,هل اسم الجبار من اسماء الله الحسنى,هل اسم الجبار من اسماء الله,شرح اسم من اسماء الله الحسنى الغفار,تفسير اسم عبد الغفار في المنام,رؤية اسم عبد الغفار في المنام,تفسير رؤية اسم عبد الغفار في المنام,اسم عبدالغفار بالانجليزي مزخرف,كيف اكتب اسم عبد الغفار بالانجليزي

معنی اسم اعظم الغفار از اسماء الله,خواص و فضیلت اسم الغفار

معنی اسم اعظم الغفار از اسماء الله,خواص و فضیلت اسم الغفار,فواید اسم الغفار,آثار و برکات اسم الغفار,گفتن ذکر الغفار,خواص ذکر الغفار,ذکر الغفار برای حاجت,الغفار یعنی صاحب عظمت,الغفار از اسماء الله الحسنی

معنی اسم اعظم الغفار از اسماء الله,خواص و فضیلت اسم الغفار

الغفار: همیشه بخشاینده

غفار (اسم الله)

اسم غفار از صفات خداوند متعال در قرآن به صورت معرفه و نکره پنج بار آمده است چنان که مى فرماید:

«وَ إِنِّى لَغَفّارٌ لِمَنْ تابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ صالحاً ثُمَّ اهْتَدى». (طه/۸۲)

«من آمرزنده کسى هستم که توبه کند و ایمان بیاورد وعمل صالح انجام دهد».

و نیز مى فرماید:

«فَقُلتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ انَّهُ كانَ غَفّاراً». (نوح/۱۰)

(«نوح مى گوید به قوم خود) گفتم از پروردگارتان طلب آمرزش کنید، او آمرزنده گناهان است».

و در سه مورد دیگر این اسم با اسم «عزیز» همراه آمده است چنان که مى فرماید:

«رَبُّ السَّماواتِ وَ الأَرضِ وَما بَيْنَهُما العَزيزُ الغَفّار». (ص/۶۶)

«پروردگار آسمانها و زمین و آنچه که در میان آنها قرار دارد که توانا وآمرزنده است».

و نیزمى فرماید:

«…كُلٌّ يَجْرى لأَجَل مُسَمّىً أَلا هُوَ العَزِيزُ الغَفّار». (زمر/۵)

«هر یک از این اجرام سماوى تا زمان معینى در حرکتند، آگاه باش که او قدرتمند و بخشنده است».

و درجاى دیگر مى فرماید:

«…وَ أَنَا أَدْعُوكُمْ إِلَى العَزيزِ الغَفّار». (غافر/۴۲)

«من شما را به سوى خداى توانا و آمرزنده دعوت مى کنم».

شاید علت این که غفار همراه عزیز آمده است این است که بخشایندگى او به خاطر عجز و ناتوانى نیست بلکه او در عین قدرت مى بخشد، و این خود کمال است.

نمایش این اسم در زندگى بشر این است که در مواردى که مصلحت ایجاب مى کند در عین قدرت از تقصیر دیگران درگذریم، و در برخى از روایات آمده است از صفات کمال، عفو و گذشت در عین قدرت است.

عدد ابجدی: 1286

الغفور به معنی آمرزنده و پوشاننده ی گناهان است و مداومت بر این اسم سبب برطرف شدن وسواس می شود.

نیز اسم «الغفّار» نیز به همین فایده و معنی است

اگر کسی در روز جمعه صدمرتبه این اسم را بگوید و بعد از آن بگوید: «اللهُمَّ اغفِرلِی یا غَفّارُ» یا به روایتی: «یا غَفّارُ اغفِرلِی ذُنُوبی»، خداوند گناهان او را می آمرزد.

همچنین حامل این مربّع که موکِّل بر این اسم «لوغائیل» و مَلَک سِفلی «عرقویوش» است:
 

312

326

323

320

324

319

313

325

318

321

328

314

327

315

317

322

 

مفهوم العَفُوّ، الغَفور الغفار :

«العَفُّو» از اسمای خداوند و به معنی «درگذرنده» می باشد که وزن صرفی آن- صیغه ی مبالغه- دلالت بر کثرت آن دارد. این اسم در قرآن کریم پنج مرتبه استعمال شده که در تمام موارد با اسم «غفور» قرین گشته است. اسم “عَفُّو” از گونه ی اسمای جمالی خداوند است که گویای رحمت امتنانی وی می باشد؛ با ظهور سلطنت این اسم نتایج سوء افعال عباد محو می گردد. البتّه در اینجا باید بدین نکته توجّه داشت که امور مورد عفو الهی فقط از زمره ی اموری محسوب می شود که موجب تغییر استعداد باطن عبّاد نگشته باشد چه این امور تحت سیطره ی اسم منتقم قرار خواهد گرفت. “امام محمّد غزالی” در مقام فرق بین «عفو» و «مغفرت» بر این باور می باشد که منزلت «عفو» بیشتر از مغرفت می باشد زیرا در “مقام عفوّ” کل مسأله محو می گردد در حالی که در “مغفرت” مسأله ی مورد نظر پوشیده می گردد پس “بخشش در عفو” بیتشر از “مغفرت” است.

روزی “رسول خدا” صلی الله علیه و اله و سلم عرضه داشت: «یا کریم العفو» یعنی ای خدایی که از خطای بندگان کریمانه گذشت می کنی. جبرئیل که حاضر در محضر بود عرض کرد: ای “رسول خدا” آیا تفسیر “کریم العفو” را می دانی؟ تفسیر آن چنین است: خداوند تبارک و تعالی از گناهان انسان بر اساس رحمتش درمی گذرد و همانها را بر اساس کرمش تبدیل به حسنات می فرماید.

آری خداوند تبارک و تعالی «ستّارالعیوب» است ولی مبادا که از کرم و فضلش سوء استفاده کنیم. این درست است که کرم و مغفرت حقتعالی برتر از گناه ماست و هر قدر گناهان ما زیاد باشد بازچون قطره ای در برابر دریای بیکران رحمت اوست ولی نباید فراموش کرد که عفو و مغرفت او به کسی تعلّق می گیرد که در اثر کثرت گناهان تمامی صفحه ی دلش سیاه و تاریک نشده باشد.

“امیرالمؤمنین علی” علیه السلام جمعی را معرفی می کند که یله و رهاشده هستند مثل مریضی که طبیب او را جواب کرده و دیگر امید به بهبودی و سلامتی وی نمی باشد.

دشمن ترین اشخاص نزد خدا بنده ای است که خداوند او را به حال خود گذاشته باشد به طوری که از راه راست قدم بیرون نهاده، بی راهنما سیر می کند اگر به سوی زراعت و کشت دنیا دعوت شود عمل می کند و اگر به سوی زراعت و کشت آخرت خوانده شود، کاهلی می نماید. «نهج البلاغه، خطبه ی 103»
در تفاوت میان «عفو» و «غفور»، بعضی گفته اند: «عفو» اشاره به بخشش خداوند است و «غفور» اشاره به پوشش گناهان است، زیرا ممکن است کسی گناهی را ببخشد امّا هرگز آن را مکتوم ندارد، ولی خداوند، هم می بخشد و هم مستور می سازد. بعضی نیز «غفران»را به معنی پوشاندن شخص از عذاب معنی کرده اند که مفهوم آن با «عفو» متفاوت است هرچند در نتیجه یکی است.

درباره ی تفاوت میان «عفو» و «صفح» و «غفران»، با توجه به مفهوم لغوی آنها آیه ی 14 سوره ی تغابن سلسله مراتب بخشش گناه را بیان می کند، زیرا «عفو» به معنی صرف نظرکردن از مجازات است و «صفح» مرتبه ی بالاتری است، یعنی ترک هرگونه سرزنش، و «غفران» به معنی پوشاندن گناه و به فراموشی سپردن است.

نویسنده: ملاحبیب الله شریف کاشانی
مترجم و شارح: استاد محمد رسول دریایی

,كم مرة ذكر الجبار في القران,كم ذكر اسم الجبار في القران,كم مرة ذكر اسم الجبار في القران,كم مرة ذكر اسم الله الجبار في القران,هل ذكر اسم الله الجبار في القران,ذكر الجبار في القران,الغفار,الغفاري,الغفاري ام الفحم,الغفار والغفور,الغفار في القرآن,الغفار یعنی چه,الغفاري للمواد الصحية,الغفاري مفروشات,سجاد القفاري,الغفار اسم,القفاري للادوات الصحية,باركيه القفاري,القفاري من وين,العفاري قبيلة,الغفاري ايش يرجع,مكتبة الغفاري ام الفحم,رقم الغفاري ام الفحم,محلات الغفاري ام الفحم,العاب الغفاري ام الفحم,الغفار الغفور,معنى الغفار والغفور,الفرق بين الغفار والغفور والغافر,الفرق بين الغفار والغفور والغفار,الغفار في القرآن الكريم,اسم الله الجبار في القرآن,كلمة الجبار في القرآن,معنى الغفار في القرآن,معنى كلمة الجبار في القرآن,كم مرة ذكر الغفار في القرآن,الغفاري للمواد الصحية الدمام,سجاد القفاري الرياض,سجاد القفاري الدمام,سجاد القفاري اون لاين,سجاد القفاري 2021,سجاد القفاري الطائف,سجاد القفاري حفر الباطن,سجاد القفاري صلاة,سجاد القفاري انستقرام,سجاد القفاري الخبر,اسم الله الجبار,الجبار اسماء الله الحسنى,الجبار اسماء الله,الجبار اسماء,اسم الغفار معنى,الغفار من اسماء الله الحسنى,الغفار معنى اسم الله,من اسماء الله الجبار,عبد الغفار اسماعيل

برگرفته از سایت ملکوتی ها

*******************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.