معنی اسم اعظم المصور از اسماء الله,خواص و فضیلت اسم المصور

خواص و فواید گفتن اسم المصور از اسم های اعظم خداوند در سایت دعا 786

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب doa786.com 99 معنی اسم اعظم المصور از اسماء الله,خواص و فضیلت اسم المصور را قرار دادیم . یکی دیگر از اسم های اعظم خداوند تعالی المصور می باشد . معنی و مفهوم المصور یعنی نگارگر و صورتگر و تصویر ساز و نقاش که از صفات خداوند می باشد . برای آشنایی با خواص و فضیلت اسم اعظم المصور به ادامه این مطلب در سایت دعا 786 مراجعه کنید …

,اسم المصور,اسم المصور بالانجليزي,اسم المصور في القران,اسم المصور الله,اسم المصور قديما,اسم المصور بالفرنسية,اسم المصور المحترف,اسم المصورين,اسم المصورة,المصور اسم الله معنى,اسم مصور بالانجليزية,اسم مصور انجليزي,ترجمه اسم مصور بالانجليزي,اسم الله المصور في القرآن,كم مره ذكر اسم المصور في القران,كم مره ذكر اسم الله المصور في القران,اسم الله المصور للحمل,اسم الله المصور للجمال,اسم الله المصور النابلسي,اسم الله المصور للاطفال,اسم الله المصور اسرار العارفين,اسم الله المصور ويكيبيديا,اسم الله المصور فوائد,اسم مصور محترف,معنى اسم المصورين,اسم المصورة بالانجليزي,اسم الطائرة المصورة,اسم القصص المصورة,ما اسم المصورة بالانجليزي,اسم القصص المصورة بالانجليزي,ما معنى اسم المصورة,معنى اسم الله المصور للاطفال,معنى اسم الله المصور النابلسي,ذکر المصور,ذکر المصور برای زیبایی جنین,ذكر المصور,خواص ذکر المصور,ذکر شریف المصور چیست,ذکر شریف المصور 

معنی اسم اعظم المصور از اسماء الله,خواص و فضیلت اسم المصور

معنی اسم اعظم المصور از اسماء الله,خواص و فضیلت اسم المصور,فواید اسم المصور,آثار و برکات اسم المصور,گفتن ذکر المصور,خواص ذکر المصور,ذکر المصور برای حاجت,المصور یعنی صاحب عظمت,المصور از اسماء الله الحسنی

معنی اسم اعظم المصور از اسماء الله,خواص و فضیلت اسم المصور

المصور: نگارگر، صورتگر

مصوّر یکی از نام‌های خداوند و به معنای تصویرگر، تصویرساز یا نقّاش است که در سورهٔ الحشر، آیهٔ آخر به آن اشاره شده و به خالقیّت خداوند دلالت دارد .

در آیهٔ آخر سورهٔ حشر آمده است :

« هو الله الخالق البارئ المصوّر له الأسماء الحسنی »

عدد ابجدی: 336  

المصور به معنی آفریننده ی صورت ها و شکل هاست بدون پیروی از نمونه ای 

«شیخ برسی»(ره) فرموده است:

اگر زنی نازا هفت روز روزه بگیرد و این اسم را بر جامی بنویسد و سیزده مرتبه آن اسم را بخواند پس آن را بشوید و از آن بنوشد خداوند او را پسری صالح عطا فرماید

در بعضی رسایل است :

اگر زنی آبستن نشود تا هفت روز، روزی سیصد و سی و سه مرتبه این اسم را بخواند و این مربّع را با خود نگاه دارد حامله گردد:
 

86

91

79

80

76

83

87

90

82

77

89

88

92

85

81

78

شکل شماره(1)
 

مَلَک عِلوی موکِّل بر این اسم «رویائیل» و مَلَک سِفلی «صحیوش» است و در بعضی از کتب است که هر زن عقیم که فرزند خواهد هفت روز، روزه بگیرد و در وقت افطار بیست و یک مرتبه این اسم را بر آب بخواند و به آن بدمد و از آن بیاشامد، خداوند او را وَلَدی صالح کرامت فرماید و اگر کسی این اسم را دوهزار و هشتاد و دومرتبه بخواند، صاحب فصاحت و بلاغت لسان گردد و بر شعر گفتن قادر شود.
 

مفهوم اَلمُصوَّر :

اسم فاعل از «تصویر» گرفته شده و به معنی «صورتگر و صورت بخش» است. در آخرین آیه ی سوره ی حشر(آیه 24) از مسأله خلقت و آنچه مربوط به آن است، مانند نظم بندی و صورت بندی و قدرت و حکمت بحث می کند. شایان ذکر است که در روایات اسلامی اهمیّت فوق العاده ای به این آیات داده شده است.

این واژه (المصوِّر) از اسمای خداوند و به معنی نگارنده و چهره ساز می باشد که در کتاب الهی یک مرتبه ذکر شده است. این اسم که از اسمای فعل الهی است گویای آخرین پردازش در مسیر خلقت می باشد که تأخّر آن در آیه ی کریمه (حشر/24): «هُوَاللهُ الخالقُ الباریءُ المُصَوِّرُ لَهُ الاَسماءُ الحُسنی»، گویای همین مطلب است. توضیح این که بر حسب نظر محققین کلام در سیر ایجاد جهان، عالم هستی قبل از خروج از کَتم عدم بر طبق تقدیر الهی-یا قَدَر علمی-ایجاد گردیده و سپس نقش پذیرفته است، از این رو سه اسم متوالی در این آیه این سه مرحله را مشخص نموده اند، یعنی صرف ایجاد و خروج از استوای امکانی به وجوب غیری از ناحیه ی اسم خالق، ایجاد بر وفق تقدیر بر عهده ی اسم باری و بالاخره مشخص شدن جزیی و حدود وجودی که بر بهترین وجه است، نقش اسم “مُصوِّر” می باشد. بنابه تفسیر فوق اسم مصوّر ربطی به انسان یا موجودات مادّی و چهره پردازی خداوند در رَحِم جنس مادّه ی موجودات نداشته و تمام خلقت از مادّی و مجرّد را در بر می گیرد. چه ملاک تشخّص، وجود و ملاک ظهور تشخّص است که به واسطه ی این اسم می باشد که با ظهور سلطنت این اسم موجودات به نحو متمایز از هم متمایز می گردند. و امّا چون اسمای حُسنای الهی بر حسب موجودات اعتبار می گردد و چون این سه اسم-خالق و باری و مصوِّر -کلّ موجودات را ایجاد می کنند، پس با ظهور این اسم تمام اسمای الهی قابل اعتبارند، از همین رو در پی این اسم بدون فاصله قید «لَهُ الاسماءُ الحُسنی» آمده است

نویسنده: ملاحبیب الله شریف کاشانی
مترجم و شارح: استاد محمد رسول دریایی

,المصور,المصور Meaning,المصورون,المصور اسم الله,المصورات,المصور محمد مراد,المصور العراقي لطيف العاني,المصورون في النار,المصورون اشد الناس عذابا,المصور نبيل اسماعيل,المصور Meaning English,مصور Meaning In English,مصور Meaning In Urdu,مصور Meaning,المصورون في القران,المصورون اشد عذابا,المصورون اسلام ويب,المصورون العرب,المصورون بالكاميرا,المصورون Meaning In English,المصورون الارمن,المصور اسم الله معنى,المصور اسم من اسماء الله الحسنى,اسم الله المصور للحمل,اسم الله المصور للجمال,اسم الله المصور النابلسي,اسم الله المصور للاطفال,اسم الله المصور اسرار العارفين,اسم الله المصور في القرآن,اسم الله المصور ويكيبيديا,المصورات الجوية قبل 1387,المصورات الجوية المرصودة عام 1387,المصورات الجوية للمملكة,المصورات الجوية عام 1384,المصورات الجوية قوقل ايرث,المصورات التعليمية,المصورات النجدي,المصورات الجوية,المصورات الصفراء,المصور محمد مرادجي,هل المصورون في النار,المصورون في الدرك الاسفل من النار,حديث اشد الناس عذابا المصورون,تفسير حديث اشد الناس عذابا المصورون,شرح حديث أشد الناس عذابا المصورون,أشد الناس عذاباً يوم القيامة المصورون اسلام ويب,أشد الناس عذاباً يوم القيامة المصورون معنى,أشد الناس عذاباً يوم القيامة المصورون حديث,أشد الناس عذاباً يوم القيامة المصورون تفسير

برگرفته از سایت ملکوتی ها

*******************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.