روشهای دفینه گذاری داخل غار و علامت و نشانه دفینه در غار

آثار و علائم و نشانه دفینه در غار و دفینه گذاری در غار در سایت دعا 786

در این بخش از سایت ذکر و دعای doa786.com روشهای دفینه گذاری داخل غار و علامت و نشانه دفینه در غار را قرار دادیم . معنی و مفهوم و تفسیر آثار و نشانه های دفینه در غار و رمزگشایی و کارشناسی علامت و نماد و نشانه های پنهان کردن و مخفی کردن گنج و دفینه در غار و دیواره و کف غار …

دفینه گذاری در زمان اشکانیان,دفینه گذاری در زمان ساسانیان,دفینه گذاری هخامنشیان,دفینه گذاری یهودیان,دفینه گذاری در غارها,دفینه گذاری در چاه,دفینه گذاری اشکانیان,دفینه گذاری ساسانیان

روشهای دفینه گذاری داخل غار و علامت و نشانه دفینه در غار

روشهای دفینه گذاری داخل غار و علامت و نشانه دفینه در غار,دفینه مخفی در غار,گنج پنهان شده در غار,روش دفینه گذاری در غار,نحوه دفینه گذاری غار,سکه های طلا پنهان در غار,آثار و علائم و نشانه دفینه غار

روشهای دفینه گذاری داخل غار و علامت و نشانه دفینه در غار

یکی از مکان های پنهان کردن اموال و سکه ها در گذشته غار ها بودند که از جاههای امن برای این کار به حساب می آمد به طوریکه بسیاری از دفینه های بسیار بزرگ که در ایران کشف شده از داخل غارها بیرون کشیده شد و یا اینکه بسیاری از پادشاهان اموال اصلی خود یا مقبره های اصلی خود را در دل غارها مخفی می کردند.

دفینه گذاری داخل غار ها روش های مختلفی داشت که در این مبحث فقط به دفینه گذاری سقفی اشاره دارم و توضیحاتی را خدمتتون عرض میکنم.

یکی از روش های دفینه گذاری در غار ها روش سقفی می باشد که مخصوص دفینه های کوچک و دم دستی بود و بیشتر تجار و بازرگانان جهت در امان ماندن از دست راهزنان جاهایی را برای خود نشان کرده و سکه و قراچه های خود را در آنجا پنهان می کردند .
در این روش ابتدا جوغنی بزرگ در سقف غار کنده می شد و دفینه که داخل یک کوزه یا قراچه کوچک بود داخا آن جوغن عمیق بارگذاری می شد و سپس  با ساروج و گچ آن را محکم میکردند و در نهایت از ملاتی دقیقا همرنگ  سنگ دیواره های آن غار روی کار را محکم کاری میکردند و پوشش میدادند به طوریکه کاملا همرنگ . آن دیواره می شد.
از مزایای این نوع دفینه گذاری اینه که نور مستقیم خورشید  و آب برف و باران به آن نمیخورد تا به مرور تغییر رنگ دهد تا شناسایی شود.

برگرفته از سایت دعاگو

************************

بازنشر : سایت دعا 786 سایت بزرگ ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.